Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

VIRM schreef: di 09 feb 2021, 08:57
marvinkok schreef: ma 08 feb 2021, 16:46 Avondklok verlengt t/m 2 maart

Het demissionaire kabinet heeft besloten om de avondklok die sinds 23 januari van kracht is, te verlengen tot en met 2 maart. Dat bevestigen ingewijden na berichtgeving door De Telegraaf. Aanvankelijk zou de avondklok woensdag om 4.30 uur aflopen. Dat is niet langer aan de orde. De Tweede Kamer moet nog met het besluit instemmen.

Bron
Ik snap het even niet: Rutte zei dat dit de eerste maatregel zou zijn die weer de prullenbak in zou gaan zodra het kon. Terwijl andere maatregelen worden versoepeld, blijft deze dus gewoon van kracht.
Voortschrijdend inzicht over een periode van twee weken. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Heel relevant nummer in deze tijd *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik kwam in het AD het woord quarantiener tegen. Tieners die worstelen met de gevolgen van het virus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Toch apart hoe het RIVM steeds meer angst lijkt aan te willen praten... De afgelopen week dus 14% minder positieve testen, waarbij op zich terecht wordt genoemd dat dit vertekend kan zijn omdat teststraten door het winterweer dicht waren.
Tegelijk daalde het percentage positief ook van 11,7% naar 10,7%. Dat verteld volgens mij toch een heel ander verhaal: dat percentage hangt immers niet af van het aantal afgenomen testen: als je minder test vind je minder positieve gevallen, maar ook minder negatieve en verandert het percentage niet persé.

En dat de R van de Britse variant daalde van 1,23 naar 1,13 is volgens mij toch vooral een teken dat de maatregelen werken, niet van dat er een derde golf aanstaande is. Je moet dan niet ineens gaan versoepelen nee, maar volgens mij is complimenteren dat we dit samen voor elkaar gekregen hebben toch juist een betere motivatie om nog even door te bijten. Toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben eerder bang dat het Ministry of Silly Shoes er ook hier een dubbele agenda op na houdt, net als in Duitsland:
https://nos.nl/artikel/2367971-duits-mi ... ekken.html

Het feit dat in een land als Duitsland de politiek de wetenschappelijke instituten oppookt om bewust niet kloppende modellen te publiceren is ronduit stuitend nieuws. Het is in dit geval helaas geen nepnieuws dat binnen de groep complotwappies circuleert, maar gewoon een artikel via Welt.de van de NOS. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Het verbaast mij dan weer dat mensen dat nog verbaast. ..
Daniel schreef: di 09 feb 2021, 17:52 Toch apart hoe het RIVM steeds meer angst lijkt aan te willen praten... De afgelopen week dus 14% minder positieve testen, waarbij op zich terecht wordt genoemd dat dit vertekend kan zijn omdat teststraten door het winterweer dicht waren.
Tegelijk daalde het percentage positief ook van 11,7% naar 10,7%. Dat verteld volgens mij toch een heel ander verhaal: dat percentage hangt immers niet af van het aantal afgenomen testen: als je minder test vind je minder positieve gevallen, maar ook minder negatieve en verandert het percentage niet persé.

En dat de R van de Britse variant daalde van 1,23 naar 1,13 is volgens mij toch vooral een teken dat de maatregelen werken, niet van dat er een derde golf aanstaande is. Je moet dan niet ineens gaan versoepelen nee, maar volgens mij is complimenteren dat we dit samen voor elkaar gekregen hebben toch juist een betere motivatie om nog even door te bijten. Toch?

Tuurlijk niet, het gaat om angst aanpraten dus ze doen precies wat ze moeten *O*

En alle schaapjes maar wat blij dat de avondklok nog zo ongeveer een MAAND verlengd is :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daniel schreef: di 09 feb 2021, 17:52En dat de R van de Britse variant daalde van 1,23 naar 1,13 is volgens mij toch vooral een teken dat de maatregelen werken, niet van dat er een derde golf aanstaande is.
Beiden, wellicht. Dat de R0 van de Britse variant op 1,13 zit, wil zeggen dat een steeds groter van het totaal aantal besmettingen die variant betreffen. De totale R0 daalt nog, maar er komt onherroepelijk een punt waarbij de Britse mutatie de leiding definitief overneemt, en er dus een stijging gaat plaatsvinden. In eerste instantie langzaam, maar wel exponentieel.

Remedies:
  1. beginnen met een zo laag mogelijk aantal infecties, en dus bij voorbaat stevige maatregelen nemen
  2. als een dolle blijven testen
  3. prikken, ook als een dolle, in de hoop de golf daardoor afvlakt, en de grootste ellende wordt voorkomen
Hoewel ik het niet oneens ben met je punt dat een schouderklopje wel op z'n plaats is, is het daar dus helaas nog een beetje te vroeg voor. Het is te hopen dat het binnen niet al te lang tijd wel op z'n plaats is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Of de Britse R is toch onder de 1.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Dat zou leuk zijn, maar dat is ie dus (nog?) niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De meest recent gerapporteerde R voor de Britse variant is 1,13 (CI 95% 1,06-1,20), dat is echter de waarde van 22 januari (OMT-advies, p. 3). De impact van de nieuwe maatregelen is daarbij nog niet meegenomen, die gingen pas daarna in. Er is dus een mogelijkheid dat de R voor de Britse variant momenteel onder de 1 is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Absoluut. Maar dat weten we voorlopig nog niet. Wat wel duidelijk is, is dat de besmettingscijfers niet spectaculair dalen. De werkhypothese is daarom, dar de Britse variant in opmars is, en dan is R dus boven 1.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nou kan het wel (helaas) zo zijn dat er voor de eerste dagen van de avondklok juist een toename is geweest van het aantal contactmomenten: dat er ME'ers besmet zijn geraakt na de rellen in Eindhoven is anekdotisch bewijs dat tijdens grootschalige protesten de protocollen niet goed nageleefd worden. Uitgaande van een incubatietijd die gemiddeld zes dagen is zou je vanaf afgelopen weekend eigenlijk een daling moeten hebben gezien indien ook de Britse R onder de 1 is, helaas zijn die cijfers door de weersomstandigheden verstoord geraakt. Wat dat betreft wordt de komende week cruciaal, om te zien of de R(Britse variant) onder de 1 is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

trolly schreef: di 09 feb 2021, 23:45 Absoluut. Maar dat weten we voorlopig nog niet. Wat wel duidelijk is, is dat de besmettingscijfers niet spectaculair dalen. De werkhypothese is daarom, dar de Britse variant in opmars is, en dan is R dus boven 1.
De Britse variant is in Twente in iedergeval 11 procent van alle besmettingen
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ondanks de besmettingscijfers zelfs in gebieden met de als gevaarlijk beschouwde britse variant dalen begint de Duitse politiek vanwege deze variant helemaal gek te worden. Niet alleen dat ze de lockdown nog eens voor vier weken willen verlengen, nee, versoepelingen zullen (behalve voor scholen en kappers, maar dat is ook nog niet zeker) nu niet meer beneden een incidentie van 50 komen maar pas bij minder dan 35. Ik vrees, dat met deze voorwaarden de lockdown nog maanden duurt en sommige kleine winkeliers en horecaondernemers het niet zullen overleven. -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Slecht nieuws -0-

In de Oostenrijkse deelstaat Tirol is er een grote uitbraak van de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus, inmiddels zijn er 293 besmettingen met deze variant vastgesteld waarvan 140 in de laatste dagen. De federale regering van Oostenrijk raadt het reizen naar Tirol dringend af, Duitsland overweegt alle grensovergangen met Tirol te sluiten. Officieel zijn vakanties verboden in Oostenrijk, maar hotels- en touroperators verkopen toch nog wintersportreizen naar Tirol onder het mom van "educatie". Het gevolg is dat ondanks het vakantieverbod toch nog mensen uit tientallen landen in de wintersportgebieden in Tirol te vinden zijn.

N.B.: Het vaccin van AstraZeneca lijkt veel minder effectief tegen de Zuid-Afrikaanse mutatie, dus het is zeer belangrijk dat deze variant zo hard mogelijk wordt onderdrukt om de vaccinatiecampagne te laten slagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vandaag hoorde ik een zeer passende, nieuwe aanduiding voor virologen: Merkels Schattenkabinett. Omdat ik geen vertaling ken een korte uitleg - normaal gesproken staat dit woord voor politici, die bij verkiezingen al achter de schermen al klaar staan om minister te worden.
ArrivaBas schreef: di 09 feb 2021, 18:04 Het is in dit geval helaas geen nepnieuws dat binnen de groep complotwappies circuleert, maar gewoon een artikel via Welt.de van de NOS. :roll:
...en de link naar de originele artikel van welt.de had ik hier afgelopen zondagochtend al neergeschreven! ;) Ik vind het overigens echt opvallend dat de NOS dit publiceert terwijl in de Duitse publieke omroepen (ARD en ZDF) geen enkel woord over te horen is. Op het gevaar af dat sommige zich weer daarover opwinden, maar ik kan toch niet anders als het weer met de DDR te vergelijken: Daar hebben de publieke omroepen ook geen feiten uitgezonden welke de regering in een kwaad daglicht zouden stellen....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: wo 10 feb 2021, 11:49 nee, versoepelingen zullen (behalve voor scholen en kappers, maar dat is ook nog niet zeker) nu niet meer beneden een incidentie van 50 komen maar pas bij minder dan 35.
Wat bedoel je met incidentie?
Maar de maatregelen in Duitsland zijn toch niet anders dan in Nederland of veel andere Europese landen?

Maar aangezien jij blijkbaar geen fan bent van al deze maatregelen, wat is volgens jou dan wel de oplossing?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Met incidentie wordt eigenlijk overal het aantal coronagevallen per 100.000 inwoners per 14 dagen bedoeld. In Duitsland was de regel dat als dat getal de 50 passeerde er extra maatregelen kwamen, in Nederland hadden we alleen de 'alarmwaarde' zonder maatregelen van 7 gevallen per dag (= incidentie van 98).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Twee regio’s in Nederland zitten nu op minder dan 100 besmettingen per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen, dat zijn IJsselland (93) en Haaglanden (98). Een regio zit nog boven de 200, dat is Zaanstreek-Waterland met 211. Het landelijk gemiddelde is in Nederland 139.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ik vind het vooral opvallend dat het niveau dan nog niet afgeschaald is. In IJsselland zou je momenteel naar niveau 2 kunnen afschalen, kijkend naar de gestelde voorwaarden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Maar de Britse variant!!1! (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het nog niet afschalen ligt er vooral aan dat dat niet alleen van het aantal besmettingen afhangt, maar ook van het aantal ziekenhuisopnames. Hoewel dat ook daalt zit dat nog wel ruim boven de grenswaarde in alle regio's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Mensen die de Oostenrijkse deelstaat Tirol willen verlaten mogen dat alleen nog als ze een negatieve PCR-test jonger dan 48 uur kunnen aantonen. Het gevolg is dat reizigers uit en naar de deelstaat Vorarlberg van/naar de rest van Oostenrijk en met de trein of auto reizen ook een negatieve PCR-test moeten kunnen aantonen.
cassie127 schreef:Ik vind het vooral opvallend dat het niveau dan nog niet afgeschaald is. In IJsselland zou je momenteel naar niveau 2 kunnen afschalen, kijkend naar de gestelde voorwaarden.
Het regionale beleid is losgelaten. Er wordt alleen nog maar landelijk afgeschaald, als alle regio’s aan de voorwaarden voldoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Suus schreef: wo 10 feb 2021, 21:28 Mensen die de Oostenrijkse deelstaat Tirol willen verlaten mogen dat alleen nog als ze een negatieve PCR-test jonger dan 48 uur kunnen aantonen. Het gevolg is dat reizigers uit en naar de deelstaat Vorarlberg van/naar de rest van Oostenrijk en met de trein of auto reizen ook een negatieve PCR-test moeten kunnen aantonen.
Dit is alweer losgelaten: transitverkeer zonder tussenstops wordt voorlopig toegelaten (Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

En dus is het beleid nu al zo lek als een mandje. Goed dat ze doorpakken, maar hier was net even geen uitzondering nodig. Doorgaand verkeer kan prima via Duitsland of Italië lijkt me, is alleen voor omgeving Lienz even kut.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten