Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Chrysa schreef: do 11 feb 2021, 00:34 En dus is het beleid nu al zo lek als een mandje.
Dat is met alles m.b.t. Cojona toch? :')

In ander nieuws, ik heb net even een avondklokwandelingetje van een uurtje gemaakt *O* Drie keer politie langsgereden en twee keer langs de woutenkit hier in de ghetto gewandeld maar ik mocht wederom niks laten zien want ik was niet interessant genoeg blijkbaar -0-
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Tom98 »

En als ze jou wel staande zouden houden, zou je dan de papieren op orde hebben of zou het je 95 piek kosten?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat laat ik aan jullie verbeelding over *O*
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: do 11 feb 2021, 01:49
Chrysa schreef: do 11 feb 2021, 00:34 En dus is het beleid nu al zo lek als een mandje.
Dat is met alles m.b.t. Cojona toch? :')
Hier in Zwitserland wordt er wel daadwerkelijk gecontroleerd helaas. -0-
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: wo 10 feb 2021, 20:22 Met incidentie wordt eigenlijk overal het aantal coronagevallen per 100.000 inwoners per 14 dagen bedoeld. In Duitsland was de regel dat als dat getal de 50 passeerde er extra maatregelen kwamen
Klopt. Sinds bijna een jaar vertellen de politici ons dat een incidentie van 50 het "magische tal" voor versoepelingen is. En plots, als de incidentie daadwerkelijk deze tal nadert, is het nu ineens niet meer 50 maar wij moeten nog wachten tot 35. Daarmee zijn alle beloften uit de afgelopen maanden de prullenbak in en de mensen zitten weer zonder perspectief en vertwijfelen meer en meer. Want deze 35 moeten 1.) voor de hele republiek en 2.) voor meerdere dagen op rij gelden en pas dan komen versoepelingen. Dus kan het nu gebeuren dat een regio of deelstaat al dagen of zelfs wekenlang stabiel onder de 35 is, maar winkels en horeca mogen toch niet open zolang door andere deelstaten met een slechte prestatie de doorsnee voor de gehele republiek te hoog blijft. En als winkels dan daadwerkelijk weer open gaan, dan nog steeds met beperkingen zoals maar een klant per 20 vierkante meter winkeloppervlakte. Dus, de trieste conclusie: Men is blijkbaar van plan om een "zero covid strategie" door de achterdeur te realiseren. Het zal nog lang duren tot winkels, horeca en de cultuur weer in volle mate open mogen, en dat zullen vele ondernemers niet overleven want van de al sinds November veel belofte financiele steun door de overheid is ook nog geen cent bij de ondernemers aangekomen. Uit vriendelijkheid van Mvr. Merkel en haar zestien dwergen mogen tenminste de kappers vanaf 1 maart weer open, met de reden dat "kappers bijzonder voor ouderen belangrijk zijn". En dat is juist het probleem: De politiek lijkt steeds alleen maar naar de situatie van de ouderen te kijken. Ondanks de feit dat in de afgelopen weken en maanden twee van drie corona doden uit verpleeghuizen kwamen ziet de politiek nog steeds geen zin daarin om de kwetsbare groepen doelgericht te beschermen maar hakt met de grove bijl door het hele land. De grote verliezers zijn een hele generatie scholieren en studenten, de horeca, zelfstandige kleine ondernemers en de culturele sector.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Een Zero Covid Strategie is in de Duitse oppositie momenteel onhoudbaar. Zij ruiken namelijk lont dat Merkel bezig is met het zo lang mogelijk voort laten duren van de lockdown.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Sinds begin van de crisis heeft de Duitse oppositie alleen door Mhr. Kretschmann en Mhr. Ramelow (de enige minister-presidenten die niet van CDU of SPD zijn) een woord meegesproken bij de maatregelen. De oppositie in de bondsdag had de maatregelen tot nu toe alleen ter kennis ontvangen en mocht pas erover discuteren als alles al besloten was. Sowieso is de meerderheid van de zwart-rode coalitie in de bondsdag groot genoeg dat de oppositie geen kans op insprake zou hebben.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In Beieren moet een professor van de TU München de Ethikrat verlaten omdat hij niet eens met de corona-maatregelen is en de negatieve gevolgen van de lockdown duidelijk benoemde: https://www.bild.de/politik/inland/poli ... .bild.html Overigens had minister-president Söder bij het oprichten van deze raad nog gezegd, dat hij een bandbreedte van ethische meningen wilde hebben.....
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat het een groot boosaardig complot is weten we nu wel ICE11
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dus dit draadje kan op slot? Of wat probeer je te zeggen? :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Koeienletters, eigen verklaringen, nooit eens sluitende argumentatie. Het is aan alle kanten voor mij een beetje pocherij geworden. Kijk mij het beste het antwoord uit deze crisis hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar ik denk dat we als Nederland zijnde er goed aan doen om in het nieuws eens wat minder aandacht aan corona moeten gaan besteden, daarnaast moet er naar mijn mening ook nu heel snel maatschappelijk perspectief geboden worden, hoe lang de maatregelen in ons land nog gaan duren en dan vooral de 1,5 meter regel en mondkapjesplicht. Hoe lang blijven die nog van kracht, als dat nou eens duidelijk word, dan denk ik dat er meer mensen, zich meer aan de regels gaan houden, totdat dit voorbij is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hopelijk weten we op 23 februari meer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Pascal1998 schreef: do 11 feb 2021, 16:56 Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar ik denk dat we als Nederland zijnde er goed aan doen om in het nieuws eens wat minder aandacht aan corona moeten gaan besteden,
Dan is de paniek weg, dus wordt m niet denk ik 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik zeg ook niet dat het helemaal geen aandacht moet hebben, maar moet het nou echt dat RTL Nieuws om half 8 hun halve journaal vult met alleen maar coronaitems, dat kan naar mijn mening minder
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Pascal1998 schreef: do 11 feb 2021, 16:56 [...] hoe lang de maatregelen in ons land nog gaan duren en dan vooral de 1,5 meter regel en mondkapjesplicht. Hoe lang blijven die nog van kracht, als dat nou eens duidelijk word, dan denk ik dat er meer mensen, zich meer aan de regels gaan houden, totdat dit voorbij is.
Ik denk dat deze maatregelen wel als laatste zullen verdwijnen, áls ze al gaan verdwijnen. Het vaccin gaat weliswaar een flinke deuk slaan in de overdracht van het virus en daarmee alle ellende die nu dat hele pakket aan maatregelen nodig maakt, maar het ziet er steeds meer naar uit dat het coronavirus endemisch gaat worden. Met andere woorden: 100% verdwijnen zal het virus wel nooit, net zoals nu de verkoudheids- en griepvirussen.

Mondkapjes en afstand houden zijn nu juist maatregelen die vrij eenvoudig na te volgen zijn. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan maximale bezoekeraantallen in de horeca, bij winkels en bij evenementen, maar ook aan maximale bezoekersaantallen bij privéfeestjes.

Dat kan de overdracht van het coronavirus, maar ook van veel andere besmettelijke virussen, al flink helpen verminderen. Dat maakt hardere maatregelen zoals het volledig sluiten van horeca en winkels, het sluiten van scholen en het volledig verbieden van evenementen al minder of helemaal niet nodig.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ze zullen er wel uit moeten die regels. Want mondkapjesplicht is officieel gezien tegen de grondwet in en is nu juridisch in een spoedwet gezet, vervalt die, dan is er dus ook geen mondkapjesplicht meer
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Een grondwet is in principe niet in steen gebeiteld. Als er voldoende politiek draagvlak bestaat, kan deze aangepast worden.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Is dit topic lek ofzo? Hainjes reactie is nu al de tweede die ik in korte tijd zie verdwijnen...
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Je kan de grondwet maar dat is een hele lange cyclus, omdat als de Tweede kamer daarvoor kiest, er niet zomaar tweederde van de kamer telt dan

1: Grondwet wijziging wordt ingediend
2: Grondwet wordt goedgekeurd, hiermee worden automatisch nieuwe verkiezingen uitgeschreven en mag het huidige parlement geen wetten meer goedkeuren en wordt het kabinet demissionair
3: Er komen verkiezingen
4: Nieuwe Tweede kamer buigt zich nog een keer over de wijziging.
5: Grondwet wordt nog een keer goedgekeurd
6: Grondwet wijziging wordt besproken in de Eerste kamer
7: Grondwet wordt ook daar goedgekeurd
8: Nieuwe grondwet wordt ondertekend door de koning, premier en minister van Justitie
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: do 11 feb 2021, 17:57 Is dit topic lek ofzo? Hainjes reactie is nu al de tweede die ik in korte tijd zie verdwijnen...
Censuur! van de haag!!! :evil:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Kennelijk gaat dit topic nu ook niet meer over corona maar over de procedure voor een wijziging van de grondwet... _O-
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik denk ik leg het even uit, maar je mag van mij weer naar het coronaonderwerp
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Alargule schreef: do 11 feb 2021, 17:57 Is dit topic lek ofzo? Hainjes reactie is nu al de tweede die ik in korte tijd zie verdwijnen...
Meestal denk ik in zo'n geval dat óf de zinsbouw volkomen kut is óf het gewoon nergens op slaat wat ik nu zeg.
En ook een beetje [Onzeker].
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ha, je hebt 'em gewoon zelf weggejorist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten