Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: vr 12 feb 2021, 11:13 Laten we daarbij ook niet vergeten dat we deze tweede golf voornamelijk aan het onverantwoorde gedrag van diezelfde jongeren te danken hebben.
Dus deze keer zijn het ter afwisseling geen Belgen, geen toeristen, geen kerkgangers, .....? :roll:

Link is wel al van afgelopen zomer, maar toch passend: https://www.gelderlander.nl/arnhem/het- ... ogle.de%2F
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

:roll:

Nee, het zijn toch echt de jongeren. Van recenter datum:

https://www.ad.nl/binnenland/de-cijfers ... gle.com%2F
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Beide standpunten zijn daarentegen bijzonder ongeloofwaardig doordat diverse afdelingen van het AD elkaar hier keihard tegenspreken. _O_
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Alargule schreef:Laten we daarbij ook niet vergeten dat we deze tweede golf voornamelijk aan het onverantwoorde gedrag van diezelfde jongeren te danken hebben.
Met dank aan de overheid die de rapscene, platenlabels van Rappers en andere in die scene bevindende influencers geen standje geeft.

Ja, je mag een mening hebben, maar alles wat de rappers nu doen is tegen corona want “het bestaat niet, het is nep, het zijn leugens” en aangezien veel jeugd hun muziek luister weet ik hoe ze denken, want ik val zelf in die leeftijdsklasse, maar ik weet dat ik het virus wel serieus moet nemen.

Alleen ondertussen worden ze niet aangesproken en ze kunnen maar op internet gooien wat ze willen en je kent het effect dan, dat de hele jeugd zich inderdaad niet aan de maatregelen houdt, ouders daar geen grip op hebben en zich af zonderen en luisteren alleen maar wat die rapinfluencers te zeggen hebben en dat volgen ze op, want dat zagen we eind januari al toen al die lui begon te rellen.

Waarop de rapscene zei:
We keuren jullie gedrag van het geplunder af, maar jullie moeten wel in opstand komen, want de overheid is tegen ons en wil onze vrijheid afnemen voor een niet bestaand virus
Laatst gewijzigd door Pascal1998 op vr 12 feb 2021, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Mag ik je vragen je tekst wat te herschrijven, en daarbij specifiek te proberen die ene hele lange zin in meerdere kortere zinnen te gieten?

Verder lijkt het mij nogal onzinnig om naar de rapscene te wijzen. Het bij elkaar (willen) zijn hoort er gewoon bij op die leeftijd. Tel daarbij op dat jongeren door de bank genomen minder last van een besmetting krijgen, en je hebt het ideale recept om het virus lang genoeg min of meer sluimerend onder de bevolking rond te laten gaan.

M.a.w. jongeren kunnen het over het algemeen nou eenmaal niet helpen dat ze onverantwoord gedrag vertonen. Komt bij de meesten op latere leeftijd wel weer goed...
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb hem zo kort als mogelijk gemaakt nu.

Op het andere punt ben ik het ook zat dat ik niet fysiek met mijn vrienden kan omgaan nu, alleen ga ik niet als een gek lopen rellen.

Ik vind sommige maatregelen naar mijn inziens een beetje ver gaan en snap ook niet waarom ze er zijn, maar de basisregels snap ik dan weer heel goed en daar hou ik mij goed aan en heb ik gewoon sociaal contact, dat doe ik nu tijdens het gamen via de zogenoemde Party-modus op mijn PS4
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Wetenschappers van de TU Berlin hebben een nieuwe onderzoek gepubliceert, hoe de kans op een besmetting op verschillende plaatsen is:

https://www.n-tv.de/wissen/Hier-ist-das ... 56970.html

Of direct naar de bijbehorende afbeelding: https://apps-cloud.n-tv.de/img/22357382 ... Berlin.jpg

Kappers, OV, supermarkt of "shopping" algemeen, theater, oper of bioscoop zijn dus "veilig". Scholen, fitnesszalen en meerpersonenkantoren en (drukke) restaurants het tegendeel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Kortom, middelbare scholen openen zonder maskers en anderhalve meter afstand wordt een drama. Weten we dat ook weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

....terwijl kappers en winkels eigenlijk per direct weer open kunnen zonder het door sommige voorspelde drama! Overigens heeft de hoogste rechtbank van Nordrhein-Westfalen de regel, dat men niet alleen binnen in de winkel maar ook op de parkeerplaats en mondkapje moet dragen weer gecasseerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: vr 12 feb 2021, 16:38 Kappers, OV, supermarkt of "shopping" algemeen, theater, oper of bioscoop zijn dus "veilig". Scholen, fitnesszalen en meerpersonenkantoren en (drukke) restaurants het tegendeel.
Heeft dat niet (ook) met het dragen van mondkapjes te maken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Niet per se want als je de afbeelding bekijkt is er al een verschil tussen met en zonder mondkapje gemaakt en een school is met mondkapje nog steeds veel gevaarlijker als een bioscoop (= Duits: "Kino") zonder.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: vr 12 feb 2021, 16:48 Kortom, middelbare scholen openen zonder maskers en anderhalve meter afstand wordt een drama. Weten we dat ook weer.
Hoelang wil je die maatregelen in stand houden op middelbare scholen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Totdat 70% van de volwassen volledig gevaccineerd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Dat vaccinatieplan werkt sowieso niet met die mutaties.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Wil je hier eens mee ophouden? De vaccinaties gaan wel degelijk effect sorteren volgens alle geloofwaardige bronnen die ik tot nu toe heb gezien.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Ben ik me je eens Alargule
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Coronavirus

Bericht door Jay20 »

Alargule schreef: vr 12 feb 2021, 18:19 Wil je hier eens mee ophouden? De vaccinaties gaan wel degelijk effect sorteren volgens alle geloofwaardige bronnen die ik tot nu toe heb gezien.
In Israel is daar al het bewijs van.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De maatregelen tegen corona worden steeds gekker: In het Saarland mogen supermarkten zoals Aldi en Lidl nu geen reclame meer voor actieproducten maken..... _O-

https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... n-hat.html
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Nou ja, aanbiedingen trekken meer klanten. Maar waarom alleen Aldi en Lidl? Rewe en Edeka mogen wel reclame maken voor aktieproducten?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Aldi en Lidl zijn discounters, al ontgaat mij de reden waarom het verbieden van reclame van louter discounters goed kan zijn om het aantal besmettingen omlaag te brengen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Dat is ook niet het geval, het gaat om alle reclame voor niet-noodzakelijke producten, wat moet voorkomen dat mensen speciaal hiervoor naar de winkels gaan, wat weer de drukte in winkels moet verminderen. Een hele redelijke maatregel, als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Dat ging dan dus om dingen als die Medion-computers of andere stuntartikelen. Nu weet ik best dat daarvoor mensen op woensdagmorgen vanaf zes uur voor de deur gaan liggen maar dat doen ze voor de afgeprijsde biefstuk net zo goed.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het zijn artikelen die je de rest van de tijd bij speciaalzaken koopt die nu gedwongen gesloten zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Aldi en Lidl heb ik als voorbeeld gekozen, want deze zijn het sterkste betrokken, natuurlijk zijn er nog meer supermarkten. ;)
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Die ketens denken ook: de een zijn dood, is de ander zijn brood.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten