Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ambassador 4014 is ook weer in dienst. Dat maakt het lijstje met reserve tot zover:
4011
4014
4023
4052
4132
4136
4138
4144
4145
4146
5107
5118
5401-5410
5412-5414
4011
4014
4023
4052
4132
4136
4138
4144
4145
4146
5107
5118
5401-5410
5412-5414
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op wo 10 feb 2021, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De 5118 kan je ook daaraan toevoegen, sinds vandaag ook dienst gedaan als zijnde 105 en 205, omloop 21817.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ook 4011 (29 januari) , 4052 (Vandaag) , 4136 (vandaag), 4144 (27 januari) hebben volgens busposities recent gereden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Oh zijn mooi wat bussen! Zal het lijstje aanvullen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Een deel van de 4××× bussen zal uiteindelijk ook als vaste reserve blijven voor RRReis, maar ook voor de inzet van trein vervangend vervoer bij Keolis Blauwnet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
4 bussen uit de 4xxx serie zijn al naar Blauwnet als ik mij niet vergis zijn dat de:
4109
4111
4115
4128
4109
4111
4115
4128
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nee, dat zijn de 7101-7104.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Omgenummerd zeker
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens Keolis is er maar een reserve van 11 dieselbussen
Personeel is ook niet allemaal even tevreden over de gang van zaken rondom de nieuwe concessie:
https://www.destentor.nl/deventer/verwa ... ~a3da1879/Verwarming elektrische bussen valt uit, Keolis zet dieselbussen in
Keolis heeft vandaag ‘enkele dieselbussen’ ingezet omdat de verwarming van een aantal elektrische bussen het niet deed. De vervoerder houdt in totaal elf dieselbussen paraat voor het geval er door de extreme kou nog meer verwarmingsproblemen ontstaan.
De dieselbussen komen alleen ‘in uitzonderlijke gevallen’ tot inzet, heet het in een verklaring. ,,Omdat een bus bijvoorbeeld niet warm wordt", aldus woordvoerder Lotte Hendriksen. Keolis rijdt sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling op 14 december met de 246 elektrische bussen.
Personeel is ook niet allemaal even tevreden over de gang van zaken rondom de nieuwe concessie:
https://www.destentor.nl/deventer/busch ... ~af7d71f1/Buschauffeur (65) haalt uit naar werkgever Keolis: ‘Ik heb huilende collega's gezien’
De plaspauzes waren al lang ingeleverd en de druk om op tijd te rijden is al jaren groot, maar met de invoering van de nieuwe, milieuvriendelijke bussen hebben de chauffeurs van Keolis nog meer van hun arbeidsvreugde moeten inleveren. Dat vindt Harry van Kampen, die zegt dat zijn gezondheid er niet bepaald op vooruit is gegaan. Hij is bijna toe aan zijn pensioen, maar vreest dat hij het zo niet eens haalt. ,,Graag een kortingskaart voor mijn crematie”, zegt hij cynisch.
Al vanaf de invoering van de nieuwe dienstregeling met louter elektrische bussen op 12 december vorig jaar, kampt busvervoerder Keolis met kinderziektes. Accu’s gaven verkeerde waarden aan waardoor bussen stilvielen, deuren niet goed sloten en de verwarming niet werkte. Die problemen worden nu met man en macht opgelost en zijn ook niet vreemd bij zo’n operatie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
@ovVeluwe, je kan de 4110(rijdt vandaag als lijn 102) ook toevoegen aan het lijstje van bussen die weer in dienst zijn.. die dus als reserve fungeren.
Bovenstaande reactie die @cassie127 plaatste verklaard grotendeels dan ook de reden zijn dat ze met name op dit moment weer dienst doen.
Bovenstaande reactie die @cassie127 plaatste verklaard grotendeels dan ook de reden zijn dat ze met name op dit moment weer dienst doen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Is dat echt zo wat er in de nieuwsartikelen wordt vermeld? Er zullen ongetwijfeld problemen zijn, maar spelen die niet overal met deze hevig lage temperaturen? CV-ketels vallen ook met bosjes uit was laatst nog in het nieuws. Zijn die dan ook allemaal zo vreselijk slecht?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
elektrische wegvoertuigen presteren significant slechter bij extremere weersomstandigheden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik zit momenteel met jas aan en koude tenen in de 2097 waarvan de verwarming niet lijkt te werken (zit er naast). Op de tegen rit zag ik net al een Amba voorbij komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
@Milco, voor deze winterse perikelen begon was er al problemen met de verwarming van die BYD's, het was ook al bekend echter valt het nu stukken meer op doordat het behoorlijk kouder weer is.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
SP stelt problemen bij busvervoerder Keolis aan de kaak
Zwolle – Bij busvervoerder Keolis gaat te veel mis. Dat stelt de SP Zwolle vrijdag in een brief aan het college van B & W. Problemen met elektrische bussen verergeren al bestaande problemen en buschauffeurs zijn het kind van de rekening, aldus de SP.
Het volledige artikel is te lezen op onderstaande link:
https://www.weblogzwolle.nl/nieuws/9318 ... -kaak.html
Zwolle – Bij busvervoerder Keolis gaat te veel mis. Dat stelt de SP Zwolle vrijdag in een brief aan het college van B & W. Problemen met elektrische bussen verergeren al bestaande problemen en buschauffeurs zijn het kind van de rekening, aldus de SP.
Het volledige artikel is te lezen op onderstaande link:
https://www.weblogzwolle.nl/nieuws/9318 ... -kaak.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het is tot nu toe best een warme winter geweest. Als de verwarming op veel plekken in het huis laag/uit stond en nu ineens alles open wordt gedraaid doet een CV-ketel al snel *ploef*.Milco schreef:Is dat echt zo wat er in de nieuwsartikelen wordt vermeld? Er zullen ongetwijfeld problemen zijn, maar spelen die niet overal met deze hevig lage temperaturen? CV-ketels vallen ook met bosjes uit was laatst nog in het nieuws. Zijn die dan ook allemaal zo vreselijk slecht?
Elektrisch verwarmen is best lastig, zeker in een grote tochtige ruimte zoals een lijnbus. De eerste generatie elektrische bussen van VDL hebben voor de verwarming daarom nog een kleine kachel aan boord, opgestookt met synthetische olie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens mij is het eerder groenovVeluwe schreef: ↑zo 07 feb 2021, 23:10Was het niet toevallig de nieuwe witte bekleding? Blauw kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen aangezien het van de afgelopen concessie was. Of ze moesten het wellicht tijdelijk vervangen.Gisteren passeerde mij op station Ede-Wageningen een gelede CNG Citaro met nieuwe stoelbekleding. Het was vluchtig, maar het ziet er uit als dezelfde blauwe stoffering zoals in de 12m versies en zoals het eerst was in de Capacity's uit Zwolle.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Goh, dat zal wel komen door dat bericht van die ene buschauffeur (die zat eerder voor de SP in de gemeenteraad van Raalte)MichOV schreef: ↑vr 12 feb 2021, 20:14 SP stelt problemen bij busvervoerder Keolis aan de kaak
Zwolle – Bij busvervoerder Keolis gaat te veel mis. Dat stelt de SP Zwolle vrijdag in een brief aan het college van B & W. Problemen met elektrische bussen verergeren al bestaande problemen en buschauffeurs zijn het kind van de rekening, aldus de SP.
Het volledige artikel is te lezen op onderstaande link:
https://www.weblogzwolle.nl/nieuws/9318 ... -kaak.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Die weblog lijkt me een weinig objectieve bron, met allerlei SP georiënteerde artikelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Tja, iedereen mag zich journalist noemen hé..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Keolis 5112 is ook weer in dienst. Rijdt momenteel in Deventer rond (omloop 21615)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vanaf 21 februari zijn er nogal wat routewijzigingen voor de streeklijnen C1, 89, 161, 166 en 167 en de stadslijnen 1 (Harderwijk) en 3 (Zwolle): https://www.rrreis.nl/routewijzigingen-per-21-februari
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Amba 5109 is ook nog actief.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Amba 5102 idem dito, het lijkt erop dat ze aardig wat bussen uit de 510x en 511x serie achter de hand hebben gehouden of tijdelijk teruggehaald. Ik neem aan dat ze niet allemaal van deze serie naar Blauwnet gaan, corrigeer mij gerust als ik mij vergis.
Laatst gewijzigd door MichOV op di 16 feb 2021, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De Blauwnet bussen zijn 7101-4 en staan in Sonnega. Die worden pas ingezet eind maart bij eerste stremming.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten