Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik ging naar huis vanmorgen en de een na de andere storing kwam tevoorschijn inderdaad
Helaas krijgt ProRail het blijkbaar niet voor elkaar om de boel in orde te houden...
Lijn is overigens geknipt in 3en, Zutphen-Goor, Goor-Hengelo en Hengelo-Oldenzaal, waarbij de RB61 (voor zover ie rijdt) de grens niet over mag door de storingen
Kijk, zo kennen we NS weer: de werkzaamheden tussen Apeldoorn en Zutphen/Deventer (die twee weken zouden duren) zijn geannuleerd omdat er nog sneeuw ligt. Arriva gaat gewoon de normale dienstregeling rijden, maar NS gaat alleen de sprinter 7000 rijden. De IC's blijven keren in Deventer en Apeldoorn
Wat is de reden van de aanpassingen van de treindienst op de Zuidas komende week, in ieder geval op donderdag, waar de 5700 niet rijdt, de 2400 geknipt is te Schiphol en de 1600, 2400 en 11600 extra stoppen te Amsterdam RAI?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Oh ja natuurlijk! Die dit jaar onzichtbaar is toch
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Hmm dat had ik nog niet gezien. Heeft die knip van de 2400 te Schiphol echt de huishoudbeurs als reden? De pendel Lelystad-Schiphol keert dan zeker op Hoofddorp opstel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Ardan schreef: ↑di 16 feb 2021, 13:05
Ik denk de Huishoudbeurs
Die is dit jaar in Mei. Dus of de NS heeft een verkeerde datum in het hoofd, of het komt ergens anders door. Ik zie volgende week ook werkzaamheden bij Hilversum waardoor er diverse treinseries opgeheven, omgeleid of aangepast zijn, misschien heeft dat ermee te maken?
Milco schreef: ↑di 16 feb 2021, 12:41
Wat is de reden van de aanpassingen van de treindienst op de Zuidas komende week, in ieder geval op donderdag, waar de 5700 niet rijdt, de 2400 geknipt is te Schiphol en de 1600, 2400 en 11600 extra stoppen te Amsterdam RAI?
Ik vermoed werkzaamheden op Amsterdam Zuid en misschien ook Schiphol. Spoor 1 op Amsterdam Zuid lijkt niet gebruikt te worden.
Er zijn sowieso werkzaamheden tussen Utrecht en Hilversum die week, daar zag ik vanmiddag nog een aankondiging van langskomen. Lijkt me dat de aanpassing van de 5700 daar aan gerelateerd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wubbo schreef: ↑di 16 feb 2021, 19:27Ik vermoed werkzaamheden op Amsterdam Zuid en misschien ook Schiphol. Spoor 1 op Amsterdam Zuid lijkt niet gebruikt te worden.
Alle sporen worden gewoon gebruikt, anders waren er wel meer treinen opgeheven. Alleen de 5700 lijkt opgeheven te zijn door werkzaamheden bij Utrecht - Hilversum en op de Flevolijn zijn de nodige treinen aangepast om ruimte te maken voor de omgeleide IC Berlijn (die zal via Zwolle moeten omdat er maar twee perronsporen te Hilversum beschikbaar lijken te zijn).
Lijkt er wel op... Maar NS wil/kan dit niet meer terug draaien zeggen ze. Hetzelfde gebeurde een paar jaar terug in Zeeland ook toen ProRail werkzaamheden toch niet door liet gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Door te ingewikkelde dienstroosters en het niet mogen rijden van slagen in een dienst, kan NS minder goed omschakelen of een aantal pendeldiensten invoeren ter oplossing van snelle aanpassingen.
Op station Dordrecht Zuid lijkt een nieuw model TBP te hangen. Ze zijn kraakhelder en beter leesbaar dan de oude LCD-schermen. Ik ben benieuwd of de kwaliteit ook een stuk beter is dan die van het oude buitenmodel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Z2N schreef: ↑wo 17 feb 2021, 11:11
Kom maar door met de foto's!
Op veler verzoek een foto van de nieuwe schermen die ze in Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe hebben:
De vlekken komen door een vete tussen mijn camera en het scherm. Verder lijkt de uitlijning niet helemaal te kloppen, maar dat komt doordat de schermen een paar centimeter te hoog in de behuizing zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Die hangen inderdaad op steeds meer stations en ik geloof dat de uitrol ergens Q3/Q4 vorig jaar gestart is. De uitlijning is helaas nog niet helemaal lekker, maar daar wordt nog aan gewerkt (geloof dat er nieuwe software op draait, die langzaamaan ook op andere schermen uitgerold wordt, maar daar zitten nog enkele kinderziektes in).
Ik vind het in elk geval een verbetering ten opzichte van de oudere schermen. Zeker op Dordrecht Zuid was de backlight van dit soort schermen vaak (lang) stuk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022