Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Bemined schreef: di 16 feb 2021, 12:22 Zal men, nu het definitief R-Net bussen worden naar Ridderkerk, de nooit gebruikte wissels in de trambaan bij Beverwaard dan maar weer verwijderen?
Nooit gebruikte wissels bij waar?
jesse-cruzu schreef: di 16 feb 2021, 14:58 Duidelijk. Nu nog de vraag wanneer het allemaal gaat gebeuren natuurlijk. Overigens lijken mij de 97 en 98 ook zulke lijnen die voor R-NET in aanmerking komen. Maar dan krijg je weer dat lijn 497 al bezet is door Arriva :')
Dagelijkse gebruiker van de 97/98 hier: ik zie het echt niet gebeuren dat de RET die twee lijnen R-Net gaan maken. Een rondje in Krimpen is 25 minuten ongeveer (20-22 als de brug gesloten is en je buschauffeur wannabe Max Verstappen). Ook geniet het welgeteld 2/3 minuten van eigen busbaan en is ook de bus een slachtoffer van het verkeersleed dat de Algerabrug heet.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Visgraatmodel schreef: wo 17 feb 2021, 15:42Nooit gebruikte wissels bij waar?
Bij aanleg van de tramremise in Beverwaard zijn destijds ook wissels richting Ridderkerk aangelegd vanwege de TramPlus plannen van toen: https://youtu.be/taQO7mJzmC8?t=45
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Vanochtend was er in de ochtendspits ook een slag Kralingse Zoom - Hoek van Holland - Kralingse Zoom uitgevallen, de rit die om 7:35 van Schiedam Centrum naar Nesselande moet rijden. Om het af te maken bestond de compositie op de rit van lijn C die erachter aan kwam slechts uit twee Bommetjes. Dat was in deze tijd op het randje van verantwoordelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Iemand enig idee wanneer de poortjes op Rotterdam Zuid zijn verplaatst? Het lijkt recent, want je kan op de nieuwe plek op spoor 2/3 er nog omheen lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Stadsbus »

Toen ik in januari nog regelmatig langs Rotterdam Zuid reed met mijn trein waren ze druk bezig weet ik nog, een exacte datum kan ik niet geven helaas.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Wie wilt weten waar de 5351 nu is klik op deze link

https://youtu.be/L8JI6bGvSYM
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Is al bekend dat die bij de KLW stond. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Koninklijke Leidingen- en Watermaatschappij?

Kun je dat soort afkortingen voortaan voluit schrijven a.u.b. ? Alvast bedankt :)

(Door het filmpje wist ik in dit geval dat de Kleiweg bedoeld werd, maar dat is niet altijd duidelijk.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vandaag reed de metro zowaar de normale dienstregeling, alleen was men vergeten dit in de reisinformatie te vermelden. Daar staat nog dat lijn A ingekort zou zijn tot het traject Binnenhof - Graskruid maar lijn A rijdt op zondag dus wel degelijk de volledige route.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door PHS »

Grip 1 afgekondigd vanwege een ontploffing in metrostation Oostplein :shock:
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Harde knal na kortsluiting? RET meld defecte metro, geen metroverkeer Kralingse Zoom - Blaak. Bij een echte ontploffing zou men niet een paar honderd meter verderop kerende metro's toelaten.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door waldo79 »

Het woord ontploffing is een interpretatie... gelieve niet te serieus te nemen.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Op foto's is te zien dat het dit maal lijn C betrof met een 5300 of 5400 serie metro, metro is deels langs het perron deels nog in de tunnel tot stilstand gekomen: https://www.mediatv.nl/metro-station-oo ... tro-tunnel
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

5348 was de boosdoener, 5308 en 5347 zaten daar vast in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Op de Bergweg richting Hillegersberg staan vlak voor de kruising met de Zaagmolenstraat twee trams gestrand achter een wissel. De voorste is net achteruit gereden en gezien de hoeveelheid personeel en busjes lijkt het op een ontsporing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

OVspotter070 schreef: ma 22 feb 2021, 16:58 5348 was de boosdoener, 5308 en 5347 zaten daar vast in.
Toeval of niet, maar ik zat dus in de 5348. Alleen had ik het geluk dat ik bij Beurs uitstapte.
Binnen 10 minuten hoorde ik allerlij hulpdiensten.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Plan om fors te snijden in Rotterdams ov: minder lijnen en personeel

Minder ritten voor bus, tram en metro, minder conducteurs op de tram en minder toezichthouders op de metrostations: de eerste plannen om te bezuinigen op het openbaar vervoer hebben forse gevolgen voor de regio. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) bespreekt ze volgende week met de gemeenten. Op 24 maart wordt besloten.

Volgens de MRDH zijn de harde ingrepen nodig om de financiële crisis als gevolg van het coronavirus het hoofd te bieden. Het aantal reizigers blijft achter. Dat scheelt zeker 379 miljoen euro aan inkomsten. De ov-bedrijven krijgen weliswaar compensatie van de rijksoverheid, maar het zou hen volgens de MRDH ook verplichten om zelf maatregelen te nemen om kosten te besparen.

Het pakket maatregelen dat wordt voorgesteld heeft ingrijpende gevolgen voor de reizigers in Rotterdam en omgeving en op Voorne-Putten. Zo gaat de bus op veel lijnen minder rijden. Bus 37 (Alexander-Capelle) wordt geschrapt. Ook gaat bus 32 (Overschie naar Zuid) minder ritten maken. Veel maatregelen hebben gevolgen voor busreizigers in het weekeinde.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

https://mrdh.notubiz.nl/document/982132 ... 2a507bc964

Hierbij een link naar het document met de plannen.

Een grote kaalslag in het MRDH OV vervoersgebied.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Roeland »

En op de site van MRDH staat nog wat meer informatie over deze bezuinigingen:
https://mrdh.notubiz.nl/document/982132 ... 9526fc56ad
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef: di 02 mar 2021, 13:17 https://mrdh.notubiz.nl/document/982132 ... 2a507bc964

Hierbij een link naar het document met de plannen.

Een grote kaalslag in het MRDH OV vervoersgebied.
"Grote kaalslag" vind ik wel enigszins overdreven, zeker als je naar de gehele MRDH kijkt.
Feitelijk zijn er alleen bij de RET echt grote bezuinigingen.

En zelfs bij de RET zijn er maar een paar dingen die ik écht niet begrijp: het opheffen van lijn 37 en STOPenGO en het deels opheffen van de lijnen 35, 38, 54 en 83.
Ter compensatie van het opheffen van 121 hoop ik dan maar dat 21 en 24 om-en-om gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Geen idee of je het document goed gelezen hebt maar er verdwijnen nog veel meer buslijnen... oa lijn 47 en 188 op werkdagen, lijn 79 verdwijnt volledig in het weekend. Lijn 143 wordt ingekort, etc. etc.

Verder is het een illusie om te denken dat lijn 21/24 wordt doorgetrokken in de avonduren als lijn 121 er voor in de plaats is gekomen op basis van het aantal reizigers.

Daarnaast gaan er veel frequenties omlaag wat niet ten goed aan het stimuleren van OV vooral niet als de gemeente Rotterdam zo begaan is met het milieu.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Lange_Dre »

Meltrain schreef: di 02 mar 2021, 15:02
"Grote kaalslag" vind ik wel enigszins overdreven, zeker als je naar de gehele MRDH kijkt.
Feitelijk zijn er alleen bij de RET echt grote bezuinigingen.
De HTM heeft voorgesteld om enkele weinig gebruikte haltes samen te voegen. Een aantal haltes stonden al op de nominatie om te verdwijnen, dit gebeurd nu door Corona wellicht een aantal jaar eerder. Verder past de HTM de frequenties licht aan. Vergeleken met Den Haag pakt de RET het in Rotterdam dus ingrijpender aan.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Ik vind het nogal wat dat lijn 35 in de avonden wordt opgeheven.
Ook het inkorten van de Ommoord Pendel is een bijzondere. Gelukkig nu wel tot Alexander i.p.v. graskruid.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Dat lijn 35 vervalt vind ik ook een ingrijpende maatregel. Die lijn begon net lekker te lopen. En iemand die 's avonds niet terug kan, zal ook overdag niet in de bus zitten. Dus wellicht moet je het reizigerseffect dan nog maal 2 doen. Ook lijn 54 snap ik niet helemaal, die was recent juist nog in frequentie verhoogd. De overige voorstellen snap ik wel, dat zijn lijntjes die we vaker gehoord hebben.

Maar goed, ik zou haast willen zeggen; schrap lijn 7 in z'n geheel en maak alle andere voorstellen daarmee ongedaan..
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef: di 02 mar 2021, 16:36 Geen idee of je het document goed gelezen hebt maar er verdwijnen nog veel meer buslijnen... oa lijn 47 en 188 op werkdagen, lijn 79 verdwijnt volledig in het weekend. Lijn 143 wordt ingekort, etc. etc.
Dat weet ik en ik ben er ook zeker niet blij mee, maar gezien de omstandigheden vind ik de meeste wijzigingen nog wel te rechtvaardigen.
De door mij genoemde lijnen vormen echter naar mijn mening het "basisnetwerk", waarvoor er geen goede alternatieven zijn, dus vind ik die wijzigingen het meest schokkend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten