Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Ik heb al 13 maanden niet gevlogen, maar qua comfort wint de trein.
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik al 16 maanden niet meer.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Oh we doen een wedstrijdje? :D

Nou ik heb al 6 jaar niet meer gevlogen!
🍉
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

En vandaag na een onderbreking van 4 maanden weer wat treinreizen gemaakt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik probeer het vliegtuig te vermijden als het kan, maar dan vooral omdat ik de trein zo leuk vind. :mrgreen: Het vliegen zelf vind ik meestal ook nog wel leuk (zeker met uitzicht), mits het niet te lang duurt en er voldoende beenruimte is, maar alles eromheen vind ik zo vervelend. Vliegvelden, controlepoortjes, het feit dat je überhaupt moet nadenken over bagageafmetingen en wat je wel en niet mee mag nemen... En het ergste: zo'n vliegtuig zit dan altijd vol met Nederlanders. :mrgreen:

Mijn laatste vlucht was 2,5 jaar geleden, toen ik naar een conferentie in Athene moest. Op een vrijdag, midden in de collegeperiode. Met de trein en/of trein+boot had ik heel graag gewild, maar dan had ik op dinsdag weggemoeten en was ik op zijn vroegst de dinsdag daarna teruggeweest, met alleen die hectische vrijdag daar. Gekkenwerk, niet dat ik me daardoor had laten tegenhouden, maar het was qua planning toch wel heel ongelukkig. Nu kon ik donderdagochtend nog een college volgen, had ik de hele zaterdag vrij in Athene, kon ik zondagavond naar een optreden in Heerlen en op maandagochtend weer college volgen. Met de trein naar Athene staat dus nog op mijn bucketlist. *O*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Als je met de trein langer dan een dag bezig bent en er een hotel bij moet nemen wordt het een dure grap. -0-
Ben nu een paar keer naar Zwitserland op en neer gegaan en dat is nog goed te doen in een dag, maar veel verder dan dat is toch wel zwaar.
Het is dat parkeren hier zo'n gedoe is, anders zou ik wel met de auto gaan, dan is het 6.5 uur van deur tot deur. Dat lukt me met het vliegtuig zelfs niet. :p
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik probeer ook zoveel mogelijk per trein te reizen maar er zijn omstandigheden dat ik het vliegtuig verkies boven trein.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik pak vooral de auto nee niet slaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb helemaal niks met vliegen. Geef mij maar de auto of de trein. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Vliegen moet je doodslaan inderdaad *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef: za 20 feb 2021, 23:35 Ik heb al 13 maanden niet gevlogen, maar qua comfort wint de trein.
Ach ... ik heb al bijna een jaar niet meer in het ov gezeten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik stuur straks wel wat tissues op OD-Rail.
Zelf kan ik dus niet tegen het opstijgen. Waarschijnlijk lag het aan dat kleine toestel (Embraer) waar ik in de zomer van 2019 mee vloog. Maar ik werd helemaal ziek bij het opstijgen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef: zo 21 feb 2021, 00:27 Oh we doen een wedstrijdje? :D

Nou ik heb al 6 jaar niet meer gevlogen!
Ik heb nog nooit gevlogen. (Dus volgens mij heeft dit wedstrijdje een winnaar (A))
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dan mag je de hoofdprijs met mij delen. Ik heb namelijk ook nog nooit gevlogen :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Ik ook niet. *O*

En inmiddels al een jaar geen trein van binnen gezien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Mijn laatste treinreis was afgelopen donderdag en de laatste keer in de tram was vorige week maandag.
Mijn laatste keer in een vliegtuig was in 2017.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik denk dat het bijna twintig jaar geleden is dat ik voor het laatst heb gevlogen, ik hou er niet zo van.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

cassie127 schreef: zo 21 feb 2021, 12:22
Hainje schreef: zo 21 feb 2021, 00:27 Oh we doen een wedstrijdje? :D

Nou ik heb al 6 jaar niet meer gevlogen!
Ik heb nog nooit gevlogen. (Dus volgens mij heeft dit wedstrijdje een winnaar (A))
Nou, wat is de definitie van de wedstrijd dan?
Iets dat je nog nooit gedaan hebt OF de periode sinds je datgene voor het laatst gedaan hebt?

Kijk, ik heb voor het laatst gevlogen in november 2003. Dus ik ga over Hainje heen ;)

Ik heb nog nooit in een hogesnelheidstrein gezeten, een reis mee gemaakt. Vermoedelijk maak ik daarmee ook wel kans op een unieke positie op dit forum?

:)

Verder speelt leeftijd natuurlijk een rol.. Hoe ouder iemand is, hoe groter de kans dat diegene een bepaalde reismodaliteit heeft kunnen gebruiken.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat dus. Maar goed, ik zie dus enkel kansen voor mensen om na corona wat aan hun statistieken te doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Mijn laatste vlucht was in de zomer van 2019.

Als iets binnen één dag met de trein te bereizen is, vind ik de trein prima om mee te reizen. :pos: Maar het hangt ook af van wat mijn reisgenoten willen, prijs en natuurlijk in hoeverre spoorvervoerders het (on)mogelijk maken om speciale tarieven voor begeleiders van mensen met een beperking te laten boeken.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

6x gevlogen in februari/maart 2020 en daar waarschijnlijk corona opgelopen. :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef: zo 21 feb 2021, 16:43 Mijn laatste vlucht was in de zomer van 2019.

Als iets binnen één dag met de trein te bereizen is, vind ik de trein prima om mee te reizen. :pos: Maar het hangt ook af van wat mijn reisgenoten willen, prijs en natuurlijk in hoeverre spoorvervoerders het (on)mogelijk maken om speciale tarieven voor begeleiders van mensen met een beperking te laten boeken.
Daar zit ik dus ook mee. Of ik rijd met mensen mee. Is het tot 200 km Duitsland in, is het zelfs met de auto in een stevige dagtrip te doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

VIRM schreef: zo 21 feb 2021, 16:43 Als iets binnen één dag met de trein te bereizen is, vind ik de trein prima om mee te reizen. :pos:
Misschien wel daarom ben ik zo blij dat de nachttrein een renaissance beleeft: daarmee hoef je minder dagtijd te besteden aan in de trein zitten, maar kom je toch heel ver. Zonder tweede golf had je vanavond op de trein naar Wenen kunnen stappen, en daar morgenochtend kunnen zijn. En ook de combi met de HST brengt je ver: met de Thalys van 16:15 uit Amsterdam zou je om 19:35 in Parijs kunnen zijn, 20:50 uit station Austerlitz kunnen vertrekken en 's ochtends wakker kunnen worden met uitzicht op de Côte d'Azur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Jef400 schreef: zo 21 feb 2021, 20:14 Daar zit ik dus ook mee. Of ik rijd met mensen mee. Is het tot 200 km Duitsland in, is het zelfs met de auto in een stevige dagtrip te doen.
Met mijn rijstijl zit ik vanaf hier in een stevige dagtrip diep in Rheinland-Pfalz. Als het enigszins kan rijd ik tot 10 km/h boven de limiet op de cruise control, op het randje van de wettelijke correcte en de tellerafwijking :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: zo 21 feb 2021, 20:18
VIRM schreef: zo 21 feb 2021, 16:43 Als iets binnen één dag met de trein te bereizen is, vind ik de trein prima om mee te reizen. :pos:
Misschien wel daarom ben ik zo blij dat de nachttrein een renaissance beleeft: daarmee hoef je minder dagtijd te besteden aan in de trein zitten, maar kom je toch heel ver. Zonder tweede golf had je vanavond op de trein naar Wenen kunnen stappen, en daar morgenochtend kunnen zijn. En ook de combi met de HST brengt je ver: met de Thalys van 16:15 uit Amsterdam zou je om 19:35 in Parijs kunnen zijn, 20:50 uit station Austerlitz kunnen vertrekken en 's ochtends wakker kunnen worden met uitzicht op de Côte d'Azur.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een nachttrein geprobeerd. Het liefst beweegt mijn bed niet tijdens de slaap. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten