Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Toch eens proberen dan.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Ik heb twee nachttreinen gedaan: de Alpen Express (oud NS-ligrijtuig) en de Austria Express (NMBS I6-ligrijtuig). In beide knap beroerd geslapen eigenlijk, zeker de heenweg. Terugweg wel aardig, maar toen was ik natuurlijk moe van een dag Oostenrijk :X
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Mijn laatste paar keren nachttrein zijn in Oekraïne geweest, waarbij er altijd 2 mogelijkheden zijn in de cabines.. of het is bloedheet of het is steenkoud. Desondanks vind ik het heerlijk, eten en drinken mee en genieten maar! Hoop dat het snel weer kan..

(En ja, ik heb in 2019 38x gevlogen, ik weet het nog :mrgreen: )
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:
Jef400 schreef: zo 21 feb 2021, 20:14 Daar zit ik dus ook mee. Of ik rijd met mensen mee. Is het tot 200 km Duitsland in, is het zelfs met de auto in een stevige dagtrip te doen.
Met mijn rijstijl zit ik vanaf hier in een stevige dagtrip diep in Rheinland-Pfalz. Als het enigszins kan rijd ik tot 10 km/h boven de limiet op de cruise control, op het randje van de wettelijke correcte en de tellerafwijking :Y
Je klinkt als iemand die graag mensen de sokken van het lijf rijdt... :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Zelf nooit een nachttrein geprobeerd, al zou de toekomstige Nightjet best nog wel een keer van pas kunnen gaan komen.
Gevlogen heb ik voor het laatst in 2018. Dat was de tweede keer in m'n leven, maar beviel mede door het toestel zo slecht dat ik eind 2019 er vrij snel uit was dat het die keer de trein werd richting Beieren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: ma 22 feb 2021, 06:12
ArrivaBas schreef:
Jef400 schreef: zo 21 feb 2021, 20:14 Daar zit ik dus ook mee. Of ik rijd met mensen mee. Is het tot 200 km Duitsland in, is het zelfs met de auto in een stevige dagtrip te doen.
Met mijn rijstijl zit ik vanaf hier in een stevige dagtrip diep in Rheinland-Pfalz. Als het enigszins kan rijd ik tot 10 km/h boven de limiet op de cruise control, op het randje van de wettelijke correcte en de tellerafwijking :Y
Je klinkt als iemand die graag mensen de sokken van het lijf rijdt... :roll:
Ik rijd alleen op de snelweg wel eens boven de limiet. Dan heet het met het verkeer mee rijden. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Over vliegen gesproken, onze nationale KLM gaat pakketreizen verkopen. De reisbranche is daar niet blij mee want die zien dat als oneerlijke concurrentie aangezien de KLM flink wat steun van de staat ontvangt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat voelt hetzelfde als reclame op de publieke omroep.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Suus schreef: za 20 feb 2021, 21:55 De Wet Arbeidsmarkt in Balans. De opvolger van de WWZ.
De wet die wat mij betreft geen moment later ingevoerd had moeten worden. Dankzij die wet is vorig jaar mijn contract naar 36 uur omgezet in plaats van minimaal 31 en maximaal 40 uur. En daardoor heb ik dus ook het huis kunnen kopen waar ik nu in woon. *O* Zonder die wet was dat dus niet gelukt.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: ma 22 feb 2021, 06:12 [
Je klinkt als iemand die graag mensen de sokken van het lijf rijdt... :roll:
Niks mis mee. (A)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Kom op Chrysa. Als het aan jou ligt rijd je het liefst fysiek bij je medeweggebruiker binnen ;-) :-P
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik rijd eigenlijk ook altijd 5 tot 10 kilometer boven de limiet. Welke snelheid in dat bereik het beste is, heb ik al doende ervaren. Werd ik geflitst, dan moest het iets omlaag (A)

Hoe dat gelijkstaat aan anderen van hun sokken af rijden, ontgaat me volledig. Daar komen veel meer factoren bij kijken dan een te hoge snelheid, zoals rechts inhalen, bumperkleven, door rood rijden, of andere gedragingen die medeweggebruikers in gevaar brengen.

Gelukkig bestaat voor al die gedragingen het schitterende artikel 5.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Jef400 schreef: ma 22 feb 2021, 09:49 Dat voelt hetzelfde als reclame op de publieke omroep.
Maar KLM die pakketreizen aanbiedt is wat anders dan de publieke omroep die reclames toont.
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Dat is een waarheid als een koe.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Aardige buschauffeur vanochtend. Bus staat zo te zien al even bij de tijdhalte in mijn wijk terwijl ik de hoek om sla; er staat een bus van een andere lijn vóór die wegrijden blokkeert. Ik versnel van wandelpas naar drafje, de eerste bus rijdt weg, de tweede (die ik moet hebben) rijdt langzaam op naar de voorkant van de halte. Ik neem het zekere voor het onzekere (of eigenlijk andersom), steek schuin voorlangs de straat over zodat ik de bus alleen mis als hij mij raakt. Chauffeur doet de voordeur open en zegt: "Waar blíjf je nou man, ik sta al twee minuten op je te wachten!"

Mijn dag kan niet meer stuk.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Jef400 schreef: ma 22 feb 2021, 12:52 Kom op Chrysa. Als het aan jou ligt rijd je het liefst fysiek bij je medeweggebruiker binnen ;-) :-P
De overheid is degene die hamert op "1.5 meter, ook onderweg." ;)

En neuh. Ik rij op de snelwegen op randje wet Mulder, maar de andere regels probeer ik wel na te leven. Niet bijzonder veel zin in een ongeluk. Flitsmeister aan is genoeg om in Nederland nog nooit gepakt te zijn voor mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In Schiedam staat op alle belangrijke fietspaden dat je 1,5 meter afstand moet houden bij het inhalen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zijn die fietspaden ook breed genoeg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef: ma 22 feb 2021, 13:49
Jef400 schreef: ma 22 feb 2021, 12:52 Kom op Chrysa. Als het aan jou ligt rijd je het liefst fysiek bij je medeweggebruiker binnen ;-) :-P
De overheid is degene die hamert op "1.5 meter, ook onderweg." ;)

En neuh. Ik rij op de snelwegen op randje wet Mulder, maar de andere regels probeer ik wel na te leven. Niet bijzonder veel zin in een ongeluk. Flitsmeister aan is genoeg om in Nederland nog nooit gepakt te zijn voor mij.
Daarom ook de knipoog. Maar ik snap je wel hoor. Echt geldverspilling als je gepakt wordt. Tenzij je het doet als het echt niet kan, maar dat is dan niet om 3 uur 's nachts natuurlijk. Hard rijden is niet per definitie onveilig, dat is het pas als de parameters worden vervuld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef: ma 22 feb 2021, 13:05
Jef400 schreef: ma 22 feb 2021, 09:49 Dat voelt hetzelfde als reclame op de publieke omroep.
Maar KLM die pakketreizen aanbiedt is wat anders dan de publieke omroep die reclames toont.
Nee, maar het is wel legaal vissen in andermans vijver, met wat ruggensteun erbij waardoor een scheve markt ontstaat. Dat vind ik soms wat jammer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, het is me wat. Publieke omroepen die met reclameblokken proberen er nog wat extra inkomsten bij te beunen, naast de al royale uitkering die ze van overheidswege namens de belastingbetalende kijker krijgen.

Het zou verboden moeten worden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Op zich kan het allemaal mits duidelijk is dat het deel waarvoor de subsidie/steun op is gebaseerd in de markt niet tot stand komt. Het is evident dat lange afstanden vliegen vana specifiek Parijs en Schiphol een ingewikkelder markt is dan een super efficiënt netwerk binnen Europa of Noord-Amerika exploiterenmet de methode Ryanair of Easyjet. Dat KLM daarnaast een mogelijkheid tot geld verdienen benut op de korte afstanden is wat anders, voro die korte afstanden was steun ook niet te rechtvaardigen....
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Jef400 schreef: ma 22 feb 2021, 15:46
VIRM schreef: ma 22 feb 2021, 13:05
Jef400 schreef: ma 22 feb 2021, 09:49 Dat voelt hetzelfde als reclame op de publieke omroep.
Maar KLM die pakketreizen aanbiedt is wat anders dan de publieke omroep die reclames toont.
Nee, maar het is wel legaal vissen in andermans vijver, met wat ruggensteun erbij waardoor een scheve markt ontstaat. Dat vind ik soms wat jammer.
De publieke omroep en de commerciële zenders vissen natuurlijk al jaren in dezelfde reclamevijver. Verschil is dat de publieke omroep belastinggeld krijgt om een groot deel van de activiteiten te bekostigen.

KLM gaat inderdaad meer vissen in de pakketreizenvijver. Ze boden al een vlucht en hotel aan, maar gaan daar dus kennelijk nu zwaarder op inzetten. Tegelijkertijd worden ze overeind gehouden door de staat doordat die bijvoorbeeld een groot deel van de loonkosten doorbetalen, en leningen verstrekt en garant staat voor leningen van derden. Dus de schuld van KLM gaat fors stijgen. Dan kan ik mij wel voorstellen dat ze kijken hoe de omzet in de toekomst kan worden opgeschroefd. Of het netjes is, is een andere vraag. Het zou mij ook niet verbazen als concurrenten een rechtszaak gaan aanspannen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik kreeg net een mail van mijn kapper, met de meest vrolijke mededeling die ze hadden kunnen doen: mijn afspraak is verzet naar 2 maart 09:00. Ik had eigenlijk een afspraak staan op 15 december 09:00 (de eerste afspraak dus die afgezegd moest worden vanwege de lockdown), en sindsdien heb ik ook geen knipbeurt meer gehad. Maar het is dinsdag perscodag, dus de afspraak is alvast bevestigd. Ik ben érg tevreden! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Het nieuws gaat dan wel de ronde dat de Kappers en andere contactberoepen inderdaad open gaan, maar officieel bekend is het natuurlijk niet.

Ik vind dat we niet te vroeg moeten juichen, want stel dat het niet zo is, dan krijg je figuurlijk een dooie rat geserveerd en dat willen we nou ook weer niet, het is naar mijn mening dus ook raar dat kappers al sinds gisteren gaan inplannen voor volgende week en daarna.

Wacht nou gewoon even tot dat alle regels bekend zijn, dan weet je ook waar je je aan moet houden
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten