Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Slecht nieuws -0-

AstraZeneca heeft aangegeven dat ze in het tweede kwartaal slechts de helft van de Europese bestelling gaan leveren. Dat zijn slechts 90 miljoen doseringen in plaats van 180 miljoen. AstraZeneca zal aan het einde van het tweede kwartaal waarschijnlijk 170 miljoen doseringen manco hebben.

Bron: https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN2AN1ZY
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dus dat zou betekenen dat er 3,4 miljoen prikken van komen in plaats van 6,8. Gelukkig is het lang niet het enige paard waar op gewed is in de vaccinatiestrategie, maar het begint wel het getroubeleerde kindje te worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het bijzondere is wel dat de leveringen in het VK wel op schema lijken te lopen. Kennelijk hebben ze daar dan toch een betere deal weten te sluiten, al waren in de niet weggelakte delen van de overeenkomsten geen verschillen te zien zo verscheen eerder in het nieuws.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Slecht nieuws wordt goed nieuws *O*

AstraZeneca gaat in het tweede kwartaal toch 180 miljoen vaccins aan de EU-lidstaten te leveren, zoals was afgesproken. De helft daarvan komt uit de productielijnen in de EU, de rest moet elders worden geproduceerd, zegt een woordvoerder van het bedrijf tegen de NOS.

https://nos.nl/artikel/2370022-astrazen ... rland.html

Werkt die druk vanuit Brussel dan toch? (A)
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Coronavirus

Bericht door diederickx »

Meer goed nieuws: Ik hoorde vanochtend op de radio (ik meen dat ze De Volkskrant citeerden) dat de verpleeghuizen in een sterk dalende infectiegraad zitten dankzij de inentingen. Ze blijken dus wel degelijk te helpen. Uiteraard geen garantie voor 100% van de gezondheid van 100% van de individuen, maar wel effectief in het grote geheel.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En de Telegraaf? *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2836
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vanaf morgen mag men voor (voorlopig) de komende drie weekeinden op het boulevard langs de Rijn in Dusseldorf alleen maar wandelen (of hardlopen). Stilstaan, op een bank of op het gras zitten is voortaan verboden. :roll:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

VERBOTEN!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13178
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat is niet verrassend eigenlijk, want daarmee voorkom je een hoop drukte en onnodige verplaatsingen. Als je zoals gisteren in het Vondelpark hutje-mutje op elkaar zit is de kans op besmettingen toch echt substantieel hoger dan nul. Niet alleen in het park, maar toch ook vooral in de tram daarnaartoe en in de rij voor de kassa bij de meest dichtbij zijnde supermarkt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Omdertussen is er in New York een mutatie gevonden die imuumsyateem aantast...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De avondklok blijft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Hier in Nederland mopperen we wel eens op het vaccinatiebeleid van de regering (of het gebrek daaraan?), maar in België kunnen ze er ook wat van. De snelle toediening van geleverde vaccins hapert, maar waar het ligt is niet helemaal duidelijk, het lijkt vooral een probleem in de organisatie.

Een topman van AstraZeneca is gisteren gehoord in het Europees Parlement. Dat verhaal rammelde nogal.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Nou ja, het spoedeisend belang is er nu niet meer lijkt me. Ook al zou de Hoge Raad de eerste regeling ongeldig verklaren dan is er altijd nog de nieuwe. Het enige punt waar het om draait is of de boetes terecht waren. Dat kan ook een half jaar later nog wel bepaald worden.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Avondklok mag van mij echt zo snel als mogelijk weg, om een andere reden dan Corona, maar het werkt bij mij erg tegen, normaal ben ik in het weekend veel later thuis dan normaal omdat ik met vrienden die ik vertrouw afspreek, nu kan dat niet en wordt ik in de wijk bij mijn bushalte waar ik de M5 moet hebben door een groepje “straattuig” lastig gevallen de gehele tijd omdat ik met ze omging afgelopen zomer, maar juist die gasten hebben gebruik gemaakt van mijn handicaps en hebben mij dus ontzettend in de geldproblemen geholpen
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Je hebt dus geldproblemen door de avondklok?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik snap niet wat dit heel persoonlijke verhaal te zoeken heeft in deze draad.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag is geen artikel opgenomen dat buitengewone medische maatregelen genomen kunnen worden, dus ik ben heel benieuwd waar je verplicht testen en vaccineren op baseert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Test- en vaccinatieplicht gaan ook in tegen het gros van de eerste 15 artikelen van de grondwet. Probleem is echter dat de rechtspraak zijn zaken meestal niet aan de grondwet toetst, waardoor de grondwet feitelijk buitenspel staat in de huidige situatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: vr 26 feb 2021, 12:13 Ik snap niet wat dit heel persoonlijke verhaal te zoeken heeft in deze draad.
Meneer zit in begeleid wonen als ik het goed heb, lekker laten gaan joh ;-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Volgens het NOS-liveblog keurt de EMA op 11 maart het Janssen-vaccin goed
Laatst gewijzigd door Jef400 op vr 26 feb 2021, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat zou uitstekend nieuws zijn, omdat daarvan slechts één prik per persoon nodig is kan elke levering daarvan volledig opgeprikt worden zonder voorraad aan te houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik heb net alle formulieren geregeld zodat ik dit weekend 's avonds over straat mag voor mijn dienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten