Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In Den Bosch staan ze op de ring. Blijft leuk sprintjes trekken.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Wat Suus met "VETAG/KAR" bedoelt kan ik nog afleiden, daar hebben wij het mooie woord "Lichtsignalbeeinflussung" voor, dus de bordcomputer van de bus stuurt een signaal naar het verkeerslicht. Maar waar staat "VRI" voor?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
VRI = Verkeers Regel Installatie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In het centrum van Maassluis ligt de oude rivierdijk. De huidige Delflandsedijk (zo'n halve eeuw terug aangelegd) ligt aan de rivierzijde van de Hoekselijn. Behalve in Hoek van Holland, daar ligt de Hoekselijn buitendijks. De oude Maasdijk kreeg daarna de status van Binnenwaterkering. In 2019 is de status van deze waterkering echter afgewaardeerd.
De zeewering van Delfland loopt langs de Noordzeekust. Voor het versterken van de zeewering heeft daar in de jaren 60 een spoorlijn gelegen voor zandaanvoer. Zie dit artikel (vanaf blz. 18)
Als inmiddels gepensioneerd Delflandse kon ik deze reactie niet laten.
En op de dijk en zelfs in de zeewering is asfalt toegepast.
Laatst gewijzigd door Anne op wo 03 mar 2021, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Vlak Eindhoven ook niet uit hoor.
(Of dat moet in de afgelopen 8-10 jaar veranderd zijn.)
🍉
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zaanstad kan er ook wat van. In Zaandam heb je binnen twee kilometer vijf verkeerslichten op de Provincialeweg. Bijzonder als je daar twee keer achter elkaar groen krijgt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
"Leading in technology", zoals mijn pa dan tandenknarsend uitbracht als we weer eens op een lege kruising voor een rood stoplicht stonden te wortelschieten...
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ok, dus hetzelfde als bij ons LSA = Lichtsignalanlage (in de volksmond ook "Ampel" genoemd).
Oh, dat kunnen ze in mijn woonplaats ook goed. Vooral `s nachts mooi, als je op volledig lege straten van rood licht naar rood licht rijdt omdat de VRIs ook midden in de nacht gewoon hun programma afspelen. Ik had desbestreffend al met iemand van onze gemeente gesproken want in een buurgemeente zijn in de nacht met uitzondering van de grote kruispunten alle overige VRIs uitgeschakeld en dat loopt prima. Antwoord: Nee, dat willen wij niet, dat is te gevaarlijk. Sindsdien vraag ik me of de automobilisten in de buurgemeente beter opgeleid zijn!?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Toch denk ik dat de dijk die dwars door Maassluis loopt oorspronkelijk op zeehoogte was, aangezien de vissershaven ervoor in directe verbinding stond met de Noordzee. Op Topotijdreis verschijnt de sluis die nu tussen Scheur en de metrospoorbrug ligt pas in 1981.Anne schreef: ↑di 02 mar 2021, 22:49In het centrum van Maassluis ligt de oude rivierdijk. De huidige Delflandsedijk (zo'n halve eeuw terug aangelegd) ligt aan de rivierzijde van de Hoekselijn. Behalve in Hoek van Holland, daar ligt de Hoekselijn buitendijks. De oude Maasdijk kreeg daarna de status van Binnenwaterkering. In 2019 is de status van deze waterkering echter afgewaardeerd.
De zeewering van Delfland loopt langs de Noordzeekust. Voor het versterken van de zeewering heeft daar in de jaren 60 een spoorlijn gelegen voor zandaanvoer. Zie dit artikel (vanaf blz. 18)
Als inmiddels gepensioneerd Delflandse kon ik deze reactie niet laten.
En op de dijk en zelfs in de zeewering is asfalt toegepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik heb nog nooit zo vaak door rood gereden als 's avonds laat in Duitsland, waar je inderdaad rustig minutenlang op NIKS staat te wachten...
Ik verbaas me ook elke keer over overwegen die zo enorm lang dicht liggen. Ik las eens ergens dat dat deels komt omdat machinisten de bomen niet pas in het aanrijden dicht mogen zien gaan om schrikreacties of onnodig remmen te voorkomen, maar het mag ook niet langer dan 4 minuten zijn omdat anders de wachtenden hun geduld verliezen en door de gesloten bomen gaan oversteken.
Ik doe ook maar wat
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In Duitsland staan stoplichten toch wel vaker langere tijd op rood?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Een boel overwegen worden ook handmatig door de treindienstleider bedient. We kennen allemaal Schrankenwärter Laumann wel natuurlijk... Pas als de overweg gesloten is komt het sein ervoor veilig. Om de trein door te kunnen laten rijden op snelheid gaat de overweg dus al op tijd dicht.Ardan schreef: ↑wo 03 mar 2021, 16:43Ik heb nog nooit zo vaak door rood gereden als 's avonds laat in Duitsland, waar je inderdaad rustig minutenlang op NIKS staat te wachten...
Ik verbaas me ook elke keer over overwegen die zo enorm lang dicht liggen. Ik las eens ergens dat dat deels komt omdat machinisten de bomen niet pas in het aanrijden dicht mogen zien gaan om schrikreacties of onnodig remmen te voorkomen, maar het mag ook niet langer dan 4 minuten zijn omdat anders de wachtenden hun geduld verliezen en door de gesloten bomen gaan oversteken.
Andere overwegen gaan wel gewoon automagisch net als hier in NL en zie je gewoon nog sluiten als je met 140 aan komt blazen
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Het zijn wel vaak de overwegen aan (het einde van) een doodlopende weg die de Realer Irrsinn halen. Ook die van Schrankenwärter Laumann lag aan het einde van een Sackgasse.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Bij de euregiobahn hier in de buurt zorgen de lang gesloten overwegen vooral in Alsdorf en Eschweiler regelmatig voor ergernis bij de bevolking en de lokale politiek. Het staat dan ook soms in de pers en ik herinner me, dat de EVS (welke de spoorlijnen beheerd) altijd zegt dat men vanwege de regelgeving niets kan veranderen. Want de overweg moet gesloten zijn voordat de trein in de "Block" (hoe heet dat in NL?) mag inrijden. En als een Block lang is, zijn de overwegen ook lang gesloten. Wat ook een rol speelt is de zo genoemde "Durchrutschweg", dus de weg die een trein theoretisch nodig heeft om tot stilstand te komen als hij met volle snelheid door een rood sein rijdt. Op deze weg moeten de slagbomen evenals gesloten worden.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Een block heet in Hollandistan heel verrassend een blok
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dit is er ook zo een...
Ligt kort na het perron en uitrijsein, dus die moet dicht liggen voor de trein aan het perron kan komen.
Ligt kort na het perron en uitrijsein, dus die moet dicht liggen voor de trein aan het perron kan komen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De wachttijd in dat filmpje slaat helemaal nergens op, hebben ze daar nog nooit van een stop/doorschakeling gehoord
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Duitsland leeft qua railinfra nog in de middeleeuwen joh...
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Hadden ze in de middeleeuwen al railinfra ja?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zo voelt het wel als je op de laaggenummerde perrons van Gent-Sint-Pieters staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ja want als de 03:59 minuten overschreden worden en je hebt maar halve slagbomen... Dan krijg je dus dit:Ardan schreef: ↑wo 03 mar 2021, 16:43Ik heb nog nooit zo vaak door rood gereden als 's avonds laat in Duitsland, waar je inderdaad rustig minutenlang op NIKS staat te wachten...
Ik verbaas me ook elke keer over overwegen die zo enorm lang dicht liggen. Ik las eens ergens dat dat deels komt omdat machinisten de bomen niet pas in het aanrijden dicht mogen zien gaan om schrikreacties of onnodig remmen te voorkomen, maar het mag ook niet langer dan 4 minuten zijn omdat anders de wachtenden hun geduld verliezen en door de gesloten bomen gaan oversteken.
Niet altijd dus...
En hier nog een infrastructuur pareltje, zoals het eigenlijk niet moet...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten