Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Spoor 4 wordt gebruikt door de 3000 richting Amsterdam, die er te dicht op zit om dat planbaar te maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
2900 laten rijden de gehele dag is volgende mij nog de makkelijkste optie, maar dat is dus in de huidige coronadienstregeling al een brug te ver.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die 3000 kun je natuurlijk altijd naar spoor 5 verkassen he?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan zit de 4000 weer klem, en dan weer de 3900.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sowieso zou het keren op spoor 4 voor de 800 geen probleem moeten zijn incl. de 3000 die daar stopt, want ook daar zit 3 minuten tussen.
3000 om :09/:39 & 800 om :12/:42 (die je wellicht nog best een minuutje kan uitbuigen op Ass als dat nodig wordt geacht).
Datzelfde geldt overigens ook andersom, de 3000 stopt momenteel in 1 richting ook in Wm, om de keertijd niet rond de 30 minuten te laten zijn (zichzelf dus in de weg te zitten).
Die tijd kan je eventueel ook gewoon extra afwachten in Asd of Ass, waardoor het verschil tussen de kerende 800 op spoor 2 (vertrektijd :18/:48 met een extra minuutje uitbuiging elders) en de 3000 (:23/:53) ook prima lijkt.
3000 om :09/:39 & 800 om :12/:42 (die je wellicht nog best een minuutje kan uitbuigen op Ass als dat nodig wordt geacht).
Datzelfde geldt overigens ook andersom, de 3000 stopt momenteel in 1 richting ook in Wm, om de keertijd niet rond de 30 minuten te laten zijn (zichzelf dus in de weg te zitten).
Die tijd kan je eventueel ook gewoon extra afwachten in Asd of Ass, waardoor het verschil tussen de kerende 800 op spoor 2 (vertrektijd :18/:48 met een extra minuutje uitbuiging elders) en de 3000 (:23/:53) ook prima lijkt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In DDZ kan dat wel, maar in de VIRMm niet. Daar druk ik inderdaad altijd aan de binnenkant op het knopje "sluiten" en stap dan naar buiten (snel is niet nodig ).
Er zou ook een systeem kunnen komen dat vanuit de deur een palletje omhoog in het plafond en omlaag in de vloer stekt. Dan zit de deur ook vast.Suus schreef: ↑zo 21 feb 2021, 11:47 Grootste probleem is dat de meeste treinen bij het toilet een schuifdeur hebben, en als je dan een handbediend slot wil hebben is dat best zwaar in de bediening, want je moet zorgen dat het slot achter iets blijft hangen. Bij een normale deur met scharnieren is een slot eenvoudiger (steek iets uit en de deur kan niet meer bewegen).
Op welke manier blijven de toiletdeuren in de GTW's dan dicht? Die hebben wel een handbediend slot.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de GTW zit naast de wasbak bij de handdroger nog een knop waarmee de deur op slot kan. Zit over ongeveer 30 minuten in een GTW dus wellicht kan ik er een foto van maken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kun je dan ook met de ene knop de deur sluiten en met de ander weer openen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit haal je nooit in 3 minuten, met planning in 5 minuten heb je het wel gehad. De norm voor deze situatie is 6 minuten (aankomst na vertrek in tegengestelde richting).
Dat lukt niet, de 4000 zit er dan al te dicht op en die wil je niet uitbuigen want dan haalt hij zijn kering in Uitgeest niet meer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, ze werken echt los van elkaar, druk je ze beide in, moet je ze ook beide weer op open zetten. Volgens mij heeft de virm tegenwoordig ook zo'n zelfde optie/systeem
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had net een Mikos die een wasknijper had meegenomen om de chipkaarten mee aan te pakken én meer op afstand te kunnen blijven
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had er net een die de kaart gewoon van het klaptafeltje afhaalde ipv het apparaat erop te leggen... En dat terwijl ik hem daar bewust heel coronaprpof had neergelegd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat Pimpel 240 "te veel vertraging heeft opgelopen in het buitenland" (+27), rijdt deze trein nu vanaf Deventer "via een andere route" naar Amsterdam, namelijk.... de gebruikelijke route via Apeldoorn en Amersfoort
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik de digitale bronnen mag geloven is SNG m3008 vandaag actief in de 3300. Zitten er eigenlijk nog verschillen tussen de "oude" en de "nieuwe" SNG qua techniek en/of interieur bijvoorbeeld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 2752 rijdt sinds maandag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2752/omlopen
De 2755 rijdt sinds woensdag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2755/omlopen
De 2756 rijdt sinds vrijdag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2756/omlopen
De 3008 rijdt sinds donderdag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_3008/omlopen
De 2755 rijdt sinds woensdag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2755/omlopen
De 2756 rijdt sinds vrijdag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2756/omlopen
De 3008 rijdt sinds donderdag: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_3008/omlopen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
(Waarom) rijdt de 2701 nog niet in dienst?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag iets voor 17.00 door Utrecht Overvecht richting Amersfoort een gele 6400 van DB Cargo met een set Transwaggon-wagons. Ik wist niet dat er nog actieve 6400'n in actieve dienst waren in volledig geel/grijs maar met DB-logo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is nog één geel/grijze 6400, de 6461.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag eerste treinreis van 2021
Morgen eerste Gtbv-claim indienen van 2021. Een 100% Gtbv-score is best knap begin maart
Morgen eerste Gtbv-claim indienen van 2021. Een 100% Gtbv-score is best knap begin maart
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op mijn 4 treinritten geen enkele minuut vertraging opgelopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten