Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan doe je voortaan je ogen dicht als de trein er aankomt
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
wat ik niet snap is dat de 8741 (VIRM3) nog gewoon hetzelfde als de 94/8600 (VIRM1) van buiten is, terwijl van de week het nieuwe uiterlijk van de VIRM 2 (87-/9501-25) en VIRM 3 (87-9526/46) bekend is gemaakt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het besluit van buitendesign te veranderen zal wel ná de start van de proefverbouwing genomen zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het design was inderdaad nog in ontwikkeling toen de pre-tryout fase begon voor die trein. Daarom is die dus nog in de oude kleuren gespoten (de verfbeurt is één van de eerste dingen die gedaan worden na het strippen en opkalefateren van de bakconstructie). De eerste serieproductietrein heeft dus het nieuwe design (en die zag je dus in de video).
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wanneer komt de VIRMm 2/3 eigenlijk op de reizigersdienst?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ze zijn goedgekeurd door ILT.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik meende dat een recente NS Weekly-aflevering het over het voorjaar van 2021 had.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Na de ontsporing in Duitsland is het stil gebleven rondom ICNG. Is er nieuws over de datum van indiensttreding?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb laatst begrepen dat de ICNG stellen die nu in Nederland zijn terug gaan naar de fabriek voor aanpassingen, hiervoor komen dan weer andere stellen naar Nederland toe, zodat het testen verder kan gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ga er maar vanuit dat dat nog wel een tijdje gaat duren. Buiten die ontsporing kan er momenteel weer niet getest worden door de hernieuwde covid-maatregelen.
Als ik moest gokken (kijkend naar de situatie rondom corona voor toch wel de eerste helft van 2021) dan zou ik blij zijn als er eind 2021 met reizigers getest kan gaan worden.
Inderdaad gaat er met het stel dat nu in Nederland is niet meer getest worden. Het was dus de bedoeling dat die ergens deze maand afgelost zou gaan worden door nieuwe stellen voor het testen/toelating van gekoppeld rijden, maar dat lijkt er nu niet echt meer in te zitten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is niet meer in december gelukt, maar inmiddels lijken er enkele verse ICNGs onderweg te zijn naar Nederland, die ergens vanavond aan zouden moeten komen op de Watergraafsmeer (geen idee van de exacte tijdtafel).
Tests voor gekoppeld rijden zouden ergens in februari moeten starten, als ik het goed heb begrepen.
Voor de liefhebbers: het gaat om de M6 en de M12 (dus vijfdelige treinstellen, nummertjes 6 en 12).
Tests voor gekoppeld rijden zouden ergens in februari moeten starten, als ik het goed heb begrepen.
Voor de liefhebbers: het gaat om de M6 en de M12 (dus vijfdelige treinstellen, nummertjes 6 en 12).
Laatst gewijzigd door Jultar op za 02 jan 2021, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Krijg net van een collega door dat het transport in Oldenzaal staat
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En zou ondertussen uit Oldenzaal vertrokken moeten zijn. Voor de nummertjesfapperts: 3106 en 3112. Plus een boel remwagens.
En ik lees net op Somda dat morgen de 3103 terug naar Polska gaat.
En ik lees net op Somda dat morgen de 3103 terug naar Polska gaat.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Fraaie plaat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Deze van de overbrenging van de 3103 terug naar Duitsland (afgelopen zondag) vind ik beter eigenlijk
RXP 9902 + ICNG 3103, De Lutte by Dennis te D, on Flickr
RXP 9902 + ICNG 3103, De Lutte by Dennis te D, on Flickr
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De eerste Vectron is bestickerd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat begint al behoorlijk op die nieuwe huisstijl te lijken die toen op de VIRM was uitgeprobeerd. Ik vind die snorharen voorop vooral opvallend.
Heb trouwens niet echt gevolgd hoe ver het is met de instroom van Vectrons voor de Pimpel. Die dingen zijn er dus blijkbaar al? Ome Goekel verwijst me zogauw alleen naar twee gehuurde Vectrons voor de Nightjet en artikelen uit 2018 dat men 'voornemens is' ze voor de Pimpel in te zetten
Heb trouwens niet echt gevolgd hoe ver het is met de instroom van Vectrons voor de Pimpel. Die dingen zijn er dus blijkbaar al? Ome Goekel verwijst me zogauw alleen naar twee gehuurde Vectrons voor de Nightjet en artikelen uit 2018 dat men 'voornemens is' ze voor de Pimpel in te zetten
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn twee Vectrons voor NS die af en toe al werden ingezet voor de IC Berlijn (1 slag naar Bentheim). De eerste kwam in september naar Nederland en is een maand later voor het eerst voor een pimpel ingezet. Vorige week zaterdag zijn de twee Vectrons zelfstandig naar Duitsland (Regensburg?) gereden en daar bestickerd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Deze foto is genomen in Oostenrijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zag op Twitter langskomen dat deze Vectrons vooral voor de Nightjet bedoeld zijn (dan is een foto in Oostenrijk ook niet zo gek). Ze worden af en toe wel voor de IC Berlijn ingezet, maar dat is voornamelijk als examenrit op deze loc voor een machinist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Twee Vectrons, dat is genoeg voor de Nightjet, maar
Voor structurele inzet in de IC Berlijn zouden er natuurlijk wel wat meer nodig zijn.
Niet lang daarna bestelde DB toch nieuw materieel voor de Pimpel en daar is het wachten nu op.
Voor structurele inzet in de IC Berlijn zouden er natuurlijk wel wat meer nodig zijn.
NS heeft dat toen geroepen, onder het mom van: als DB geen multicourante locs koopt voor de Pimpel, dan gaan wij dat wel doen.
Niet lang daarna bestelde DB toch nieuw materieel voor de Pimpel en daar is het wachten nu op.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de Intercity Berlijn zijn er minimaal 4 locs nodig om alle 1700 locs te kunnen vervangen. En dan heb je nog geen reserve loc. Ergens in 2023/2024 komt de Talgo op de Pimpel te rijden, denk niet dat ze nu nog voor die paar jaar tijdelijk de 1700's gaan vervangen voor vectrons.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Aangezien de ICNG eerder komt dan de ECx, denk ik dat NS de laatste jaren nog een aantal TRAXX in lease houdt voor de IC Berlijn zodat de 1700’s alvast afgevoerd kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten