Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑wo 03 mar 2021, 14:16
Toch denk ik dat de dijk die dwars door Maassluis loopt oorspronkelijk op zeehoogte was, aangezien de vissershaven ervoor in directe verbinding stond met de Noordzee.
Klopt, de Maasdijk was op de kerende hoogte voor opstuwing door hoge getijde op zee en de opstuwing van rivierafvoer. Waar ik echter op wijs is dat de zeewering direct aan de zee grenst. Wat natuurlijk niet uitsluit dat bij een doorbraak zout (of brak) water het Westland zou zijn ingelopen
Je komt echter wel de aanduiding zeedijk tegen voor dijken langs de rivieren in het Deltagebied. Zoals de Struijtse zeedijk (ten oosten van de veerhaven Hellevoetsluis langs het Haringvliet) of in Rotterdam de Westzeedijk en de Oostzeedijk.
ICE11 schreef: ↑wo 03 mar 2021, 14:00
Oh, dat kunnen ze in mijn woonplaats ook goed. Vooral `s nachts mooi, als je op volledig lege straten van rood licht naar rood licht rijdt omdat de VRIs ook midden in de nacht gewoon hun programma afspelen.
Ik heb nog nooit zo vaak door rood gereden als 's avonds laat in Duitsland, waar je inderdaad rustig minutenlang op NIKS staat te wachten...
Ik verbaas me ook elke keer over overwegen die zo enorm lang dicht liggen. Ik las eens ergens dat dat deels komt omdat machinisten de bomen niet pas in het aanrijden dicht mogen zien gaan om schrikreacties of onnodig remmen te voorkomen, maar het mag ook niet langer dan 4 minuten zijn omdat anders de wachtenden hun geduld verliezen en door de gesloten bomen gaan oversteken.
Ja want als de 03:59 minuten overschreden worden en je hebt maar halve slagbomen... Dan krijg je dus dit:
Dit is ook wel een heel handige vorm van bajonetligging, met de perrons aan beide zijden voor de overweg
Normaal heb je juist een bajonetligging zodat treinen uit beide richtingen eerst over de overweg gaan zodat deze direct na aankomst weer open kan.
Suus schreef: ↑wo 03 mar 2021, 14:16
Toch denk ik dat de dijk die dwars door Maassluis loopt oorspronkelijk op zeehoogte was, aangezien de vissershaven ervoor in directe verbinding stond met de Noordzee.
Klopt, de Maasdijk was op de kerende hoogte voor opstuwing door hoge getijde op zee en de opstuwing van rivierafvoer. Waar ik echter op wijs is dat de zeewering direct aan de zee grenst. Wat natuurlijk niet uitsluit dat bij een doorbraak zout (of brak) water het Westland zou zijn ingelopen
Je komt echter wel de aanduiding zeedijk tegen voor dijken langs de rivieren in het Deltagebied. Zoals de Struijtse zeedijk (ten oosten van de veerhaven Hellevoetsluis langs het Haringvliet) of in Rotterdam de Westzeedijk en de Oostzeedijk.
Al dit gepraat over dijken doet mij denken aan de site overstroomik.nl, waarbij je kunt zien hoe hoog het water bij je in de straat komt te staan mochten de dijken breken.
De gemeente Veere gaat met 1 april de parkeertarieven langs de kust flink verhogen en binnenkort zal er overal an de kust betaald parkeren komen. Een dagkaart zal tot 50,- Euro kosten:
Ik begrijp het wel dat men de toerisme in banen wil leiden, maar niet met een gedrag zoals roofridders. De gemeente zegt, dat "toeristen" voor de voorzieningen op het strand moeten meebetalen. Maar volgens mij moet men de strandbezoekers in drie groepen scheiden. Zeeuwen en overnachtingsgasten betalen al voor de vorzieningen door hun belasting ofwel toeristenbelasting. Deze zijn nu de dupe en betalen dubbeld. Er zijn alleen de dagjesmensen, die vaak "gratis" naar de strand komen. Dus moet men bij hun beginnen.....
Lijkt me een goede oplossing als de vraag naar parkeerplek hoger is dan het aanbod toch?
Ik denk trouwens dat je hiermee ook juist de dagjesmensen het meeste hebt.
ICE11 schreef: ↑di 09 mar 2021, 09:38
Maar volgens mij moet men de strandbezoekers in drie groepen scheiden. Zeeuwen en overnachtingsgasten betalen al voor de vorzieningen door hun belasting ofwel toeristenbelasting. Deze zijn nu de dupe en betalen dubbeld. Er zijn alleen de dagjesmensen, die vaak "gratis" naar de strand komen. Dus moet men bij hun beginnen.....
Eh, dat doet men toch ook? De Zeeuwen en overnachtingsgasten zijn immers al in Veere (of op zeer korte afstand), dus die hoeven helemaal niet met de auto naar het strand te komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vraag- en aanbodmechanisme, daar waar het al te druk is voer je de prijs op om de druk te verlichten. En anders zal een particulier in de buurt een stukje land aan moeten bieden om daar te parkeren tegen een lager tarief.
En als het reguliere uurtarief al € 5,20 is, worden daar kennelijk niet veel mensen mee afgeschrikt. Een dagkaart van €50,- is dan niet zo heel onredelijk.
ICE11 schreef: ↑di 09 mar 2021, 09:38
Ik begrijp het wel dat men de toerisme in banen wil leiden, maar niet met een gedrag zoals roofridders. De gemeente zegt, dat "toeristen" voor de voorzieningen op het strand moeten meebetalen. Maar volgens mij moet men de strandbezoekers in drie groepen scheiden. Zeeuwen en overnachtingsgasten betalen al voor de vorzieningen door hun belasting ofwel toeristenbelasting. Deze zijn nu de dupe en betalen dubbeld. Er zijn alleen de dagjesmensen, die vaak "gratis" naar de strand komen. Dus moet men bij hun beginnen.....
Vakantiegasten kunnen hun auto toch bij de camping of het hotel laten staan, Zeeuwen die dichtbij wonen kunnen met de fiets? Kwestie van vraag en aanbod (en uiteraard wat extra inkomsten voor de gemeentekas).
Ik heb op de site van de gemeente Veere gekeken. Als je een perceel hebt hebt wordt je verzocht de parkeermogelijkheden voor gasten zoveel mogelijk op eigen terrein te verzorgen. Je hebt daar geen vergunning voor nodig. Je gaat pas betalen als je niet alle voertuigen van je gasten op je perceel kwijt kan.
En de kern Zoutelande wijkt een beetje af van de rest, daar mag je alleen op straat parkeren tegen dagkaarttarief en moet je dus een parkeerterrein gebruiken, in de overige plaatsen kan je gewoon per uur betalen op straat. Daarvoor zijn vijf tariefzones. Omdat de kern Veere alleen in de twee duurste tariefzones zit (dat schattige stadje wordt in een normale zomer dan ook echt overspoeld met toeristen) is daar een parkeerterrein in de wintermaanden gratis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain schreef: ↑di 09 mar 2021, 10:18
Eh, dat doet men toch ook? De Zeeuwen en overnachtingsgasten zijn immers al in Veere (of op zeer korte afstand), dus die hoeven helemaal niet met de auto naar het strand te komen.
Er zijn ook mensen die - van welke redenen dan ook - niet op het fiets kunnen en met de voor een strandbezoek nodige spullen zoals zonnescherm, koelbox etc. is het soms op het fiets ook lastig. En qua afstand sowieso.
PHS schreef: ↑di 09 mar 2021, 10:41
De overheid wil dat je op hun parkeerplaatsen parkeert en creëert bovendien zelf schaarste aan parkeerplaatsen. Het is gewoon geldklopperij.
De gemeente Veere huurt zelfs noch terrein van de waterschap (bij voorbeeld langs de zeedijk bij Westkapelle) om het te kunnen exploiteren. Dus niet alleen de gemeente zal verdienen, maar ook de waterschap.....
ICE11 schreef: ↑wo 10 mar 2021, 08:18
Er zijn ook mensen die - van welke redenen dan ook - niet op het fiets kunnen en met de voor een strandbezoek nodige spullen zoals zonnescherm, koelbox etc. is het soms op het fiets ook lastig. En qua afstand sowieso.
Luxe mag best wat kosten, toch? En anders is er altijd nog de bakfiets, de bolderwagen of de uber.
De prijzen an de pomp springen momenteel echt op en neer: Gisteren in de ochtend diesel 1,37, gisteren namiddag 1,25 en nu weer 1,36..... Gelukkig kon ik het gisteren nog tot in de namiddag redden en ben met het laatste druppel bij de pomp aangekomen.
Als straks wereldwijd de vliegtuigen weer flink gaan vliegen en de auto's meer kilometers gaan maken zouden we best wel eens een heel leuk olieprijsje kunnen zien.
nvdw schreef: ↑do 11 mar 2021, 09:09
Voor het psychologisch effect kan ik beter met de motor, want daar gaat telkens iets van 15 liter in, dan lijkt het niet zoveel
Wij kennen een oude grap: "Ik heb geen probleem met verhoging van de benzineprijs want ik tank altijd maar voor 20,- Euro!"