omloopnummers
omloopnummers
hoe zijn de omloopnummers verdeeld over de verschillende maatschappijen?
ik weet dat omlopen in de arriva vestiging leiden met 68 beginnen, maar hoe is dat bij andere regio's/maatschappijen?
ik weet dat omlopen in de arriva vestiging leiden met 68 beginnen, maar hoe is dat bij andere regio's/maatschappijen?
Re: omloopnummers
Bij Keolis zijn ze altijd vijfcijferig.
Eerste cijfer (concessie):
1 = Trein
2 = IJssel-Vecht
4 = Twente
5 = Utrecht
6 = Almere
Tweede cijfer (dagsoort, voorbeelden uit Twente):
0 = Normale doordeweekse dienst
1 = Doordeweekse grote vakantiedienst
3 = Zaterdag vakantiedienst
4 = Oudjaarsdienst
5 = Doordeweekse kleine vakantiedienst
6 = Normale zaterdagdienst
7 = Zondagdienst
Derde cijfer (vestiging waar de omloop eindigt, voorbeelden uit Twente):
2 = Enschede
3 = Almelo
4 = Hengelo
5 = Oldenzaal
6 = Haaksbergen
Vierde en vijfde cijfer zijn het volgnummer, waarbij het in het geval het vierde cijfer een 9 is een podwagen betreft.
Eerste cijfer (concessie):
1 = Trein
2 = IJssel-Vecht
4 = Twente
5 = Utrecht
6 = Almere
Tweede cijfer (dagsoort, voorbeelden uit Twente):
0 = Normale doordeweekse dienst
1 = Doordeweekse grote vakantiedienst
3 = Zaterdag vakantiedienst
4 = Oudjaarsdienst
5 = Doordeweekse kleine vakantiedienst
6 = Normale zaterdagdienst
7 = Zondagdienst
Derde cijfer (vestiging waar de omloop eindigt, voorbeelden uit Twente):
2 = Enschede
3 = Almelo
4 = Hengelo
5 = Oldenzaal
6 = Haaksbergen
Vierde en vijfde cijfer zijn het volgnummer, waarbij het in het geval het vierde cijfer een 9 is een podwagen betreft.
Re: omloopnummers
Bij Connexxion zijn de eerste 3 cijfers de vestiging waar de bus gestart is. De andere 3 hebben met het type bus te maken.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: omloopnummers
Waarom het einde van de omloop?dennistd schreef: ↑wo 10 feb 2021, 17:36 Bij Keolis zijn ze altijd vijfcijferig.
Eerste cijfer (concessie):
1 = Trein
2 = IJssel-Vecht
4 = Twente
5 = Utrecht
6 = Almere
Tweede cijfer (dagsoort, voorbeelden uit Twente):
0 = Normale doordeweekse dienst
1 = Doordeweekse grote vakantiedienst
3 = Zaterdag vakantiedienst
4 = Oudjaarsdienst
5 = Doordeweekse kleine vakantiedienst
6 = Normale zaterdagdienst
7 = Zondagdienst
Derde cijfer (vestiging waar de omloop eindigt, voorbeelden uit Twente):
2 = Enschede
3 = Almelo
4 = Hengelo
5 = Oldenzaal
6 = Haaksbergen
Vierde en vijfde cijfer zijn het volgnummer, waarbij het in het geval het vierde cijfer een 9 is een podwagen betreft.
Re: omloopnummers
Vroeger kon je aan het omloopnummer zien waar een bus gestart was, maar dat is een paar jaar terug gewijzigd naar de stalling waar de bus eindigt. Op die manier kun je bij een buswissel met eentje van de buffer zorgen dat ie in elk geval op de juiste stalling uitloopt.
Re: omloopnummers
De omloopnummers bij Arriva West Brabant zijn:
1000: Breda streek
1100: Breda Stad
1200: Bergen op Zoom
1300: Baarle Nassau
1400: Oosterhout
1500: Roosendaal
1800: TCR/Businext
1000: Breda streek
1100: Breda Stad
1200: Bergen op Zoom
1300: Baarle Nassau
1400: Oosterhout
1500: Roosendaal
1800: TCR/Businext
Re: omloopnummers
Bij de RET is het geloof ik xyyyzzz, waarbij x=1 voor bus en x=2 voor tram, yyy is lijnnummer en zzz is volgnummer. Waarbij opgemerkt moet worden dat bussen bij de RET regelmatig van lijn wisselen (en trams op lijnen 21/24), in dat geval komt het voor dat de bus of tram op een andere lijn rijdt dan de lijn in het omloopnummer. Het lijkt erop dat men in dat geval het lijnnummer pakt waarop de meeste ritten zijn, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Re: omloopnummers
Het overgaan bij de ret met tramlijn 20 en 23 is ook het geval er zijn doordeweeks enkele omlopen die in de spits op lijn 20 rijden en in de daluren op lijn 23
Re: omloopnummers
Voor Keolis:
Overijssel (2xxxx)
•300: Deventer
•400: Zwolle
•500: Raalte
•600: Dedemsvaart
•700: Meppel
Gelderland (3xxxx)
•100: Apeldoorn stad
•200: Apeldoorn streek
•300: Ede
•500: Harderwijk
•600: Zwolle
[Voormalig 4xxxx]
Twente (4xxxx)
•200: Enschede
•300: Almelo
•400: Hengelo
•500: Oldenzaal
•600: Haaksbergen
[Voormalig 3xxxx]
(Bus eindigt bij deze stalling)
Utrecht (5xxxx)
•100: Amersfoort
•200: Ede
•300: Bunnik
•400: Montfoort
•500: Mijdrecht
Almere (6xxxx)
•100: Almere Haven
•200: Almere Buiten
IJssel-Vecht (2xxxx)
•000: Onderaannemers
•100: Apeldoorn
•200: Zwolle
•400: Harderwijk
•500: Dedemsvaart
•600: Deventer
•700: Vaassen
•800: Ede
•900: Wageningen
Overijssel (2xxxx)
•300: Deventer
•400: Zwolle
•500: Raalte
•600: Dedemsvaart
•700: Meppel
Gelderland (3xxxx)
•100: Apeldoorn stad
•200: Apeldoorn streek
•300: Ede
•500: Harderwijk
•600: Zwolle
[Voormalig 4xxxx]
Twente (4xxxx)
•200: Enschede
•300: Almelo
•400: Hengelo
•500: Oldenzaal
•600: Haaksbergen
[Voormalig 3xxxx]
(Bus eindigt bij deze stalling)
Utrecht (5xxxx)
•100: Amersfoort
•200: Ede
•300: Bunnik
•400: Montfoort
•500: Mijdrecht
Almere (6xxxx)
•100: Almere Haven
•200: Almere Buiten
IJssel-Vecht (2xxxx)
•000: Onderaannemers
•100: Apeldoorn
•200: Zwolle
•400: Harderwijk
•500: Dedemsvaart
•600: Deventer
•700: Vaassen
•800: Ede
•900: Wageningen
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: omloopnummers
Arriva Limburg
(Noord)
1100 Roermond diesel
1200 Roermond elektrisch (nog niet in gebruik)
1300 Heijen diesel
1400 Heijen elektrisch (nog niet in gebruik)
1500 Venlo diesel
1600 Venlo elektrisch
4000 onderaannemers grote bus
5000 Vaste kleine busjes
6000 buurtbussen
(Zuid)
1100 Heerlen diesel
1200 Heerlen elektrisch
1300 Margraten diesel
1400 Margraten elektrisch (nog niet in gebruik)
1500 Maastricht diesel
1600 Maastricht elektrisch
1700 Sittard diesel
1800 Sittard elektrisch
4000 onderaannemers grote bus
5000 Vaste kleine busjes
6000 buurtbussen
In de gevallen 1100 t/m 1700 geldt voor Noord en Zuid:
xx01 t/m xx19
dieselomloop = HOV
elektroomloop = stadsdienst
xx20 t/m xx69
Streekdienst 12 meter
xx70 t/m xx79
Streekdienst 10 meter
xx80 t/m xx89
Kleine bussen (Sprinters)
xx90 t/m xx99
POD wagens (maar wordt niet gebruikt in Limburg)
(Noord)
1100 Roermond diesel
1200 Roermond elektrisch (nog niet in gebruik)
1300 Heijen diesel
1400 Heijen elektrisch (nog niet in gebruik)
1500 Venlo diesel
1600 Venlo elektrisch
4000 onderaannemers grote bus
5000 Vaste kleine busjes
6000 buurtbussen
(Zuid)
1100 Heerlen diesel
1200 Heerlen elektrisch
1300 Margraten diesel
1400 Margraten elektrisch (nog niet in gebruik)
1500 Maastricht diesel
1600 Maastricht elektrisch
1700 Sittard diesel
1800 Sittard elektrisch
4000 onderaannemers grote bus
5000 Vaste kleine busjes
6000 buurtbussen
In de gevallen 1100 t/m 1700 geldt voor Noord en Zuid:
xx01 t/m xx19
dieselomloop = HOV
elektroomloop = stadsdienst
xx20 t/m xx69
Streekdienst 12 meter
xx70 t/m xx79
Streekdienst 10 meter
xx80 t/m xx89
Kleine bussen (Sprinters)
xx90 t/m xx99
POD wagens (maar wordt niet gebruikt in Limburg)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: omloopnummers
Hoe ga je dan nummeren indien je meer dan 9 stallingen krijgt? Uiteindelijk kreeg je geloof ik de volgende stallingen in deze regio:
Je verliest de stallingen Deventer, Ede en Wageningen, maar krijgt de stallingen Lelystad, Emmeloord, Zwartsluis en Dronten erbij.
En er is een stalling Wageningen?
Re: omloopnummers
300 is ook nog beschikbaar, en anders misschien in de 3xxxx serie nummeren. Geen idee of alle stallingen ook open blijven, misschien sluit Zwartsluis of Dronten wel.CamilleKreemers schreef: ↑vr 19 feb 2021, 20:56 Hoe ga je dan nummeren indien je meer dan 9 stallingen krijgt? Uiteindelijk kreeg je geloof ik de volgende stallingen in deze regio:
Je verliest de stallingen Deventer, Ede en Wageningen, maar krijgt de stallingen Lelystad, Emmeloord, Zwartsluis en Dronten erbij.
Ja, daar staan de ComfortRRReis Citaro's. Is een voormalige Connexxion stalling.En er is een stalling Wageningen?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Omloopnummers
Iemand bekend hoe de omlopen van Hermes in Zuidoost-brabant zijn verdeeld.
Er zijn omlopen in de volgende series, maar 2 daarvan zijn mij niet bekend waar die vandaag komen en of die daadwerkelijk apart zijn van een andere stalling:
1100000 - Eindhoven
1200000 - ???
1400000 - Helmond
1510000 - Heijen bij Arriva Limburg?? (zijn enkel 2 omlopen op lijn 123)
Iemand die dit voor mij zou willen bevestigen/aanvullen
http://metroret.ovposities.nl/omlopen/ZOBR.html
Er zijn omlopen in de volgende series, maar 2 daarvan zijn mij niet bekend waar die vandaag komen en of die daadwerkelijk apart zijn van een andere stalling:
1100000 - Eindhoven
1200000 - ???
1400000 - Helmond
1510000 - Heijen bij Arriva Limburg?? (zijn enkel 2 omlopen op lijn 123)
Iemand die dit voor mij zou willen bevestigen/aanvullen
http://metroret.ovposities.nl/omlopen/ZOBR.html
Re: omloopnummers
123 wordt door Van Driel gereden met ambassadors van Hermes.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: omloopnummers
Duidelijk, dat is dus 1 van de 2 raadsels opgelost
Re: omloopnummers
1200000 Valkenswaard en Reusel?
Je hebt trouwens drie series die beginnen met 12:
1200000 Reusel?
1210000 Valkenswaard?
1220000 Eindhoven streek???
Je hebt trouwens drie series die beginnen met 12:
1200000 Reusel?
1210000 Valkenswaard?
1220000 Eindhoven streek???
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: omloopnummers
Hmm.... kan nergens die stallingen vinden, eveneens op de wiki hier.
Maar had niet verwacht dat er inderdaad verschil zou zijn tussen 120, 121 en 122.
Maar had niet verwacht dat er inderdaad verschil zou zijn tussen 120, 121 en 122.
Re: omloopnummers
https://joblift.nl/details/ad8deb11-19d ... d?gfj=true
"Locatie Eindhoven, Helmond, Valkenswaard of Reusel"
https://www.google.com/maps/place/Herme ... 4d5.182113
https://www.google.com/maps/@51.3427176 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@51.3427522 ... 312!8i6656
"Locatie Eindhoven, Helmond, Valkenswaard of Reusel"
https://www.google.com/maps/place/Herme ... 4d5.182113
https://www.google.com/maps/@51.3427176 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@51.3427522 ... 312!8i6656
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: omloopnummers
Kijk eens aan.... bedankt voor alle antwoorden (zal ook gelijk de stallingslocaties maar eens uitbreiden op de wiki ).
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: omloopnummers
Nooit geweten dat er 4 Hermes stallingen waren, al had ik wel gehoopt erop.WSM schreef: ↑za 13 mar 2021, 12:27 https://joblift.nl/details/ad8deb11-19d ... d?gfj=true
"Locatie Eindhoven, Helmond, Valkenswaard of Reusel"
https://www.google.com/maps/place/Herme ... 4d5.182113
https://www.google.com/maps/@51.3427176 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@51.3427522 ... 312!8i6656
MetroRET, ga je dan ook het document van afgelopen jaar aanpassen erop?
Re: omloopnummers
Lijkt me niet heel relevant (behalve als hiervoor "grote" belangstelling voor zou zijn).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten