Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik denk dat hij doelt op de treeplanken over de volle lengte van de bak, maar het zijn juist de CAFjes die alleen plankjes bij de deuren hebben.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind deze kleur ze eigenlijk nog best goed staan.
Wel jammer dat ook het interieur wordt aangepast, want de stoelen van de BN waren nog relatief comfortabel.
Wel jammer dat ook het interieur wordt aangepast, want de stoelen van de BN waren nog relatief comfortabel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
ROVER is het niet eens met het plan van het GVB om de 11G en 12G trams af te voeren:
https://www.rover.nl/images/Afdelingen/ ... n_2021.pdf
https://www.rover.nl/images/Afdelingen/ ... n_2021.pdf
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind het teruggrijpen op het oude kleurenontwerp, maar dan met de combinatie grijs, zwart en rood niet verkeerd. De S1/S2 zijn en blijven in mijn ogen lelijke voertuigen, maar die zwarte band rond voorruit en filmkast die verdween in de blauw-witte versie en die nu weer terugkeert vond en vind ik nog wel wat hebben. Die past ook bij de kleurenschema’s van het andere materieel.
足元にご注意下さい
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
GVB neemt eind deze maand stapje voor stapje de nieuwe metrobeveiliging (die al op de Noord/Zuidlijn was aangebracht) voor de rest van het netwerk in gebruik.
https://www.at5.nl/artikelen/207497/gvb ... derziektes
https://www.at5.nl/artikelen/207497/gvb ... derziektes
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Minder trams, bussen en metro’s in de Vervoerregio?
https://www.parool.nl/amsterdam/financi ... ~b11349dd/
https://www.parool.nl/amsterdam/financi ... ~b11349dd/
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
bij de tram vooral in de frequentie is de hint en bij gvb [gaat vooral over Amsterdam] netaanpassingen om de metro beter te vullen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bij de Connexxion concessies in de VRA speelt hetzelfde. Het is echt niet alleen het GVB dat in de problemen zit......
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ook dat nog...... aanrijding en ontsporing lijn 5 Marnixstraat.
https://www.at5.nl/artikelen/207511/tra ... rnixstraat
EDIT: het zou om een lijn 7 gaan volgens FB.
https://www.at5.nl/artikelen/207511/tra ... rnixstraat
EDIT: het zou om een lijn 7 gaan volgens FB.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
foto op at5 toont een eenrichtingswagen ....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Met een 7 op de voorkant...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
3 maart: dan gaat de eerste S1/S2 metro met R-Net kleurstelling de baan op aldus het GVB: https://twitter.com/gvbnieuws/status/13 ... 91264?s=21 (met meer foto’s)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Lijn 52 rijdt deze ochtend alleen tussen CS en Zuid.
Naar Noorderpark rijdt pendelbus 164 en naar Noord rijdt pendelbus 165.
Naar Noorderpark rijdt pendelbus 164 en naar Noord rijdt pendelbus 165.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 23:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik heb nooit begrepen waarom (meerdere) extra lange trams niet direct besteld werden voor tram nr. 26, zoals bijvoorbeeld later voor Amstelveen.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Omdat de insteek is dat alle trams op het hele tramnet moeten kunnen worden ingezet. Extra lange trams kunnen alleen op de betreffende lijn worden ingezet en mogen overdag officieel niet eens door de stad rijden (bijv vanaf IJburg naar de werkplaats).
Daarom voor beide lijnen gewoon rond de 60m dubbeltractie.
Daarom voor beide lijnen gewoon rond de 60m dubbeltractie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Een 40-45 meter lange tram - waar voor de Amstelveenlijn naar gekeken is - biedt ook minder capaciteit dan twee van 30.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar daar wordt de frequentie ook op afgestemd, bij lijn 26 werd de spitsfrequentie zowat gehalveerd toen men gekoppeld ging rijden toch?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zo'n extra lange tram kan je altijd nog gekoppeld laten rijden met een korte. In Utrecht krijg je op die manier trams van 75 meter.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Klopt. Die frequentie zal als de reizigersaantallen stijgen weer verder opgeschroefd worden. In een document over de bereikbaarheid van Zeeburg/IJburg stond uit m'n hoofd dat ook met gekoppelde trams van 60 meter en maximale frequenties lijn 26 in 2028 weer aan z'n limiet ziet. Met voertuigen van 40-45 meter bereik je dat punt alleen maar eerder lijkt mij?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar dan kun je die 45 meter trams doorschuiven naar een andere lijn die tegen die tijd met 30 meter trams aan de limiet zit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waar laat je vervolgens de 26 mee rijden dan? Een tram van 40-45 meter moet wel inpasbaar zijn op andere lijnen. Ik sluit niet uit dat bepaalde trajecten daar ooit geschikt voor gemaakt worden. Ik snap alleen niet helemaal waarom je eerst de stap van 30 > 40/45 wil maken in plaats van direct 30 > 60 (2x30) wanneer mogelijk, zoals nu gebeurd is.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Op lijn 26 moest daarvoor de frequentie wel flink omlaag, eigenlijk was de 30 > 60 een te grote stap. 45 meter was dan misschien een mooi maatje geweest.
Als je gekoppelde trams van meer dan 60 meter kan inzetten bereik je dat punt later lijkt mij?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Elke 7,5 minuten een tram geen slechte frequentie toch?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die frequentieverlaging is voor relatief korte duur en voor zover ik weet geen echt probleem. Dus dan de vraag: waarom per se die tussenstap maken met materieel dat je niet in huis hebt, extra aanpassingen voor nodig zijn en dan alsnog niet overal inzetbaar is?Op lijn 26 moest daarvoor de frequentie wel flink omlaag, eigenlijk was de 30 > 60 een te grote stap. 45 meter was dan misschien een mooi maatje geweest.
Zeker. Moet het wel inpasbaar en praktisch qua uitvoering zijn.Als je gekoppelde trams van meer dan 60 meter kan inzetten bereik je dat punt later lijkt mij?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten