Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Daar zit natuurlijk wel de crux: ook in Nederland heeft de Berlijntrein een grote binnenlandse rol. Voor Twente is het bijvoorbeeld de enige rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal, wat misschien verklaart waarom een Almelo liever de Berlijntrein-stop houdt.
Re: Intercity Berlijn
Als de IC Berlijn straks elk uur gaat rijden, moet die dan ook per se elk uur vanaf Amsterdam Centraal vertrekken?
Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om alleen nog de "snelle" variant vanaf Amsterdam Centraal te laten rijden (en dan desnoods via Zwolle te laten rijden) en de langzame variant Utrecht Centraal als beginpunt te geven.
Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om alleen nog de "snelle" variant vanaf Amsterdam Centraal te laten rijden (en dan desnoods via Zwolle te laten rijden) en de langzame variant Utrecht Centraal als beginpunt te geven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Intercity Berlijn
Volgens mij zou de Pimpel op termijn ook naar de Zuid as gaan verhuizen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Hij past in principe ook na de verbouwing nog op Amsterdam Centraal, maar gaat dan wel op het Westelijk Eiland keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Maar past hij ook nog tussen alle Sprinters nadat SAAL klaar is door dan? Als hij daar als enige IC blijft zou hij weleens heel populair voor binnenlands gebruik kunnen worden tussen Amsterdam, Hilversum, Amersfoort en verder.
Overigens ziet men op de huidige route nog mogelijkheden voor tot een half uur versnelling middels snelheidsverhoging op Hengelo - Oldenzaal, een extra perron in Oldenzaal en liefst ook een extra perron in Deventer. De andere routes (via Zwolle of Arnhem) zijn pas op z'n vroegst op de lange termijn een optie, maar worden nog wel verkend.
Overigens ziet men op de huidige route nog mogelijkheden voor tot een half uur versnelling middels snelheidsverhoging op Hengelo - Oldenzaal, een extra perron in Oldenzaal en liefst ook een extra perron in Deventer. De andere routes (via Zwolle of Arnhem) zijn pas op z'n vroegst op de lange termijn een optie, maar worden nog wel verkend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Intercity Berlijn
Zodra de IC Berlijn naar Amsterdam Zuid gaat, zou het een goed moment kunnen zijn om de trein via Schiphol door te trekken naar Den Haag CS. Eventueel ipv een reguliere IC wanneer de sporen bij Schiphol te vol zitten.
Re: Intercity Berlijn
Ik zou het in elk geval een slimme zet vinden om hem op Schiphol te laten starten en enkele ritten als de in Duitsland ook wel bekende Lufthansa treinen te laten rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Intercity Berlijn
Door laten rijden naar Gvc ipv een reguliere IC uit Amf wordt wat lastig, want Ledn-Shl zal straks alleen bediend worden door ICs die doorrijden naar Utrecht (3100 naar Gvc, 3200 naar Rtd en 3500 naar Ddr).
Laatst gewijzigd door MetroRET op di 16 mar 2021, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Intercity Berlijn
Eh,ja.foutje
Re: Intercity Berlijn
Het heeft dan meer zin denk ik om gewoon de binnenlandse IC's wat vaker te laten rijden, en blijkbaar is het grootste deel van de internationale markt Amsterdam-Berlijn (2/3 van de internationale reizigers). Leg de trein dan gewoon non-stop in.Z2N schreef: ↑ma 15 mar 2021, 18:25 Daar zit natuurlijk wel de crux: ook in Nederland heeft de Berlijntrein een grote binnenlandse rol. Voor Twente is het bijvoorbeeld de enige rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal, wat misschien verklaart waarom een Almelo liever de Berlijntrein-stop houdt.
Je kunt ook denken aan een route Den Haag-Utrecht-Bad Bentheim, vanuit Amsterdam kun je makkelijk in Utrecht komen, en vanaf Rotterdam ook.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Intercity Berlijn
En is er ruimte voor dat ding in de sjoelbak?
Re: Intercity Berlijn
Ik vroeg me ook al af of het mogelijk was om de IC Berlijn (1x/2 uur) naar Utrecht i.p.v. Amsterdam te laten rijden.Vinny schreef: ↑di 16 mar 2021, 18:16Het heeft dan meer zin denk ik om gewoon de binnenlandse IC's wat vaker te laten rijden, en blijkbaar is het grootste deel van de internationale markt Amsterdam-Berlijn (2/3 van de internationale reizigers). Leg de trein dan gewoon non-stop in.Z2N schreef: ↑ma 15 mar 2021, 18:25 Daar zit natuurlijk wel de crux: ook in Nederland heeft de Berlijntrein een grote binnenlandse rol. Voor Twente is het bijvoorbeeld de enige rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal, wat misschien verklaart waarom een Almelo liever de Berlijntrein-stop houdt.
Je kunt ook denken aan een route Den Haag-Utrecht-Bad Bentheim, vanuit Amsterdam kun je makkelijk in Utrecht komen, en vanaf Rotterdam ook.
Verlengen naar Den Haag zou ik echter niet doen, omdat je dan kop moet maken en de trein mogelijk onvoldoende capaciteit biedt tussen Den Haag en Utrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Intercity Berlijn
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op de vraag.
Kopmaken in Utrecht doe je liever niet, daarmee vallen Rotterdam, Den Haag, Leiden, Schiphol en Amsterdam af als eindbestemming.
Eindigen in Utrecht doe je liever niet. Kost een kostbaar perronspoor.
Dan blijven er niet zo veel serieuze eindbestemmingen meer over als je Luik, Hamont, Berghem Piekenhoef, de Valleilijn, Hoogeveen niet meerekent.
Kopmaken in Utrecht doe je liever niet, daarmee vallen Rotterdam, Den Haag, Leiden, Schiphol en Amsterdam af als eindbestemming.
Eindigen in Utrecht doe je liever niet. Kost een kostbaar perronspoor.
Dan blijven er niet zo veel serieuze eindbestemmingen meer over als je Luik, Hamont, Berghem Piekenhoef, de Valleilijn, Hoogeveen niet meerekent.
Re: Intercity Berlijn
Gewoon non-stop doortrekken naar Maastricht. Heb ik er ook nog iets aan en hebben we een mooie rel in Brabant.
Re: Intercity Berlijn
Ja, maak er gewoon een internationale cirkeltrein van
Vanaf Maastricht door naar Luik, Luxemburg wellicht en dan weer linksaf Duitsland in, retour Berlijn.
Vanaf Maastricht door naar Luik, Luxemburg wellicht en dan weer linksaf Duitsland in, retour Berlijn.
Re: Intercity Berlijn
Laten we wel wezen, een ICE München-Kassel-Dortmund-Essen-Köln-Frankfurt is er ook (was er in ieder geval wel) en is ook niet bijster logisch, dus hop, gewoon doortrekken naar Luik dat ding
Mijn Flickr account.
Re: Intercity Berlijn
Maar als Luik een ICE krijgt, wil Vlaanderen er ook één
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54
Re: Intercity Berlijn
Maar Luik heeft al een ICE én een Thalys, maar weer geen Eurostar. Ik zou de ICE Amsterdam CS - Frankfurt /Basel via de HSL naar Antwerpen verlengen en de Eurostar vanaf Amsterdam non-stop naar Luik
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Intercity Berlijn
Mijn hemel wat heb ik aangericht.
Re: Intercity Berlijn
Spoor 4 lijkt me hiervoor uitermate geschikt.diederickx schreef: ↑di 16 mar 2021, 21:44 Eindigen in Utrecht doe je liever niet. Kost een kostbaar perronspoor.
Dan blijven 1 t/m 3 over voor de 4900, 5500, 5600 en 5700. Buiten de spitsuren past dat prima.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Intercity Berlijn
De 28300 is er ook nog (als die ooit terugkeert )
Re: Intercity Berlijn
Wel een béétje realistisch luchtfietsen kameraden, als je een IC Berlijn eindigt op een kopspoor dan zet je de loc klem en dat valt natuurlijk op te lossen door de locs langer te laten keren dan de rijtuigen maar dat wordt ook weer zo duur
(Maar dan hebben we nog steeds de Berliner niet doorgekoppeld, waar het eigenlijk om ging. How about Amr, met een stop op Zzs voor alle Duitse (en Twentse) molentoeristen? )
To be fair, een ICE uit Duitsland doorkoppelen aan een Thalys naar Brussel scheelt wel wat leegmatritten en duimendraaien van ICE naar het Westelijk eiland en van Thalys naar de Wgm. En qua timing sluiten de huidige paden van de s120 en 9300 nagenoeg perfect op elkaar aan als je het via de Zuidtak doet. Asdz in één klap twee nieuwe internationale verbindingen erbij, vanuit Shl en Rtd rechtstreeks naar Duitsland, en vanuit Ut rechtstreeks naar België. Ik zeg doenStaatslijn K schreef: ↑wo 17 mar 2021, 09:11 Maar Luik heeft al een ICE én een Thalys, maar weer geen Eurostar. Ik zou de ICE Amsterdam CS - Frankfurt /Basel via de HSL naar Antwerpen verlengen en de Eurostar vanaf Amsterdam non-stop naar Luik
(Maar dan hebben we nog steeds de Berliner niet doorgekoppeld, waar het eigenlijk om ging. How about Amr, met een stop op Zzs voor alle Duitse (en Twentse) molentoeristen? )
Re: Intercity Berlijn
De ICB-stammen hebben straks toch een trek-duw constructie met die ECx-stammen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten