Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dat herken ik nog van de tijd dat ik dagelijks met de trein naar Enschede ging: de 3 buurtbuslijnen (die de facto als stadsdienst fungeren) reden de meeste ritten met vrijwel alle 8 plekken bezet (en regelmatig mensen moeten laten staan!), terwijl de 12 meter bus op lijn 96 hooguit 3 man aan boord had (en regelmatig zelfs 0). _O_

Komt ook deels doordat een aantal haltes van lijn 96 zijn vervallen per 2019 waardoor de senioren uit ''De Blokken'' geen rechtstreekse verbinding meer hebben met de Albert Heijn in Nijverdal-Centrum. En het schrappen van het trajectdeel naar Hellendoorn Avonturenpark zorgde er ook voor dat een aanzienlijk deel van Nijverdal zonder OV kwam te zitten :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Maar daar hebben ze nu wel 2× per uur een buurtbus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

En je hebt ook geen goede aansluiting vanaf Goor in Rijssen, dat kost ook reizigers. Zou je 1x per uur aansluiting op de bus uit Goor bieden en dan in Nijverdal op de IC naar Zwolle dan zou je veel meer reizigers kunnen trekken denk ik. Nadeel is wel dat je een 15/45 verbinding gaat krijgen.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Lijn 96 is inderdaad altijd al zo'n eiland lijntje geweest ja waar keuzes gemaakt moeten worden op waar je nou gaat aansluiten. Al heb ik wel het gevoel dat die lijn echt een doodsteek heeft gekregen sinds hrt schrappen van het deel naar Hellendoorn. Daarnaast is Nijverdal de afgelopen jaren ook wel achteruit gegaan in het aantal bediende wijken/haltes.

zoals aan de kant van het industrieterrein waar alle abri's en halte kommen en stoepjes nog aanwezig zijn, maar al jaren geen bussen meer kokem
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Maar waar nog wel consequent elke keer een nieuwe reclameposter wordt opgehangen _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef: do 18 mar 2021, 01:33 Lijn 96 is inderdaad altijd al zo'n eiland lijntje geweest ja waar keuzes gemaakt moeten worden op waar je nou gaat aansluiten. Al heb ik wel het gevoel dat die lijn echt een doodsteek heeft gekregen sinds hrt schrappen van het deel naar Hellendoorn. Daarnaast is Nijverdal de afgelopen jaren ook wel achteruit gegaan in het aantal bediende wijken/haltes.

zoals aan de kant van het industrieterrein waar alle abri's en halte kommen en stoepjes nog aanwezig zijn, maar al jaren geen bussen meer kokem
Hellendoorn had al nooit veel reizigers, maar dat lag ook aan de slechte aansluiting in Nijverdal op de trein (20-25 minuten overstaptijd).

Je kunt Hellendoorn (en Hulsen) trouwens ook best redelijk weer bedienen, met overal goede aansluitingen. Ook in Nijverdal en Rijssen komt dan op meer plekken weer een bus. Enige nadeel is dat het je een bus extra kost, maar mogelijk weegt het grotere aantal reizigers daar tegenop.

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: wo 17 mar 2021, 09:14 Voor het eerst in tijden zit ik weer eens in een buurtbus, dat is net een straalvliegtuig tegenwoordig. De afzuiging maakt best veel lawaai.
Hoe zit het met instappen via de trap, catering en de veiligheidsdemonstratie? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik volg Suus sinds kort op twitter, en het valt me op hoe vaak ik het eigenlijk met haar eens ben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Verwarrende kop:
nu.nl schreef:Volkswagen sluit tijdelijk fabrieken in Brazilië door nieuwe golf
Hebben ze nou problemen bij de productie van een nieuw automodel, of laait de pandemie weer op?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

JA WAT DENK JE ZELF.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Jef400 schreef: vr 19 mar 2021, 16:01 Ik volg Suus sinds kort op twitter, en het valt me op hoe vaak ik het eigenlijk met haar eens ben.
Chips, ik word hier toch niet ontmaskerd als een redelijk persoon :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het redelijke midden ligt politiek niet zo lekker in de markt, gekukkig is dat voor Suus anders. *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Dankjewel Mark Rutte dat we weer met zijn vieren buiten mogen sporten, hij weet vast niet hoe blij je me maakt dat ik weer mag roeien. Het was zo heerlijk. En alles is lekkerder na het sporten, de warme douche, dutje op de bank en eten
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: za 20 mar 2021, 09:29 Chips, ik word hier toch niet ontmaskerd als een redelijk persoon :shock:
Ik vrees ervoor Suus
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

't is een SCHANDE!!1!!11één!!21!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik zit nog in mijn opzegtermijn van mijn voormalige werkgever dus morgen een dienst van 0600/0930.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: za 20 mar 2021, 17:54 Dankjewel Mark Rutte dat we weer met zijn vieren buiten mogen sporten, hij weet vast niet hoe blij je me maakt dat ik weer mag roeien. Het was zo heerlijk. En alles is lekkerder na het sporten, de warme douche, dutje op de bank en eten.
Goed om te horen dat je weer genoten hebt van het sporten.

Helaas zitten er voor de binnensporten voorlopig nog geen versoepeling aan te komen. Dus wordt het voor mij voorlopig behelpen met wandelen thuis fitness (met stoel en bal) en (extra) bezoek aan de fysiotherapeut. Het is niet anders.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik mis het binnen sporten ook. Daarom schiet mijn reïntegratie ook niet echt op. We gaan proberen of mijn longarts een verklaring wil schrijven zodat ik toch mag trainen bij de fysio.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

De fysio's zijn wel open. Heb je daar een verklaring van de longarts voor nodig?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Voor behandeling in de behandelkamer niet maar om te mogen trainen in de zaal wel want dat valt blijkbaar onder sportschool.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Wat een onzin, een 1 op 1 training zou toch moeten kunnen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik het geluk dat mijn fysiotherapeut een iets grotere behandelruimte heeft waardoor een 1 op 1 sport / spel training wel mogelijk is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

waldo79 schreef: zo 21 mar 2021, 17:20 Wat een onzin, een 1 op 1 training zou toch moeten kunnen?
Zou ik ook zeggen maar ik heb die regels niet bedacht.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef: za 20 mar 2021, 09:29
Jef400 schreef: vr 19 mar 2021, 16:01 Ik volg Suus sinds kort op twitter, en het valt me op hoe vaak ik het eigenlijk met haar eens ben.
Chips, ik word hier toch niet ontmaskerd als een redelijk persoon :shock:
Ik volg Suus al wat langer zonder Twitter, en ben het ook vaak met haar eens. #redelijkeSuus
Daantje schreef: za 20 mar 2021, 17:54 Dankjewel Mark Rutte dat we weer met zijn vieren buiten mogen sporten, hij weet vast niet hoe blij je me maakt dat ik weer mag roeien. Het was zo heerlijk. En alles is lekkerder na het sporten, de warme douche, dutje op de bank en eten
Mijn sportschool probeert buitenlessen te geven binnen de bestaande mogelijkheden. Afgelopen vrijdag was heerlijk: enthousiaste trainers, leuke groep, afwisselende oefeningen en een lekker zonnetje. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Iemand die raad weet?
Sinds vanochtend lopen diverse app's op mijn Smartphone telkens vast als ik ze wil openen; waaronder Gmail, Weeronline en andere van dat soort. Facebook en NOS bijvoorbeeld dan weer niet, ook games zoals Candy Crush openen normaal. :|

Edit: Ik heb met Clean Master de boel al een keer opgeschoond; wat overbodige zooi verwijderd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten