Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
... Hooguit wat studentjes uit Loenen en Eerbeek. Het grootste deel zal niet over Dieren heenreizen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Valt nog best tegen, zijn nog redelijk wat doorgaande reizigers. Alhoewel ik er persoonlijk voor zou kiezen om een doorgaande lijn Doetinchem - Apeldoorn van de lijnen 26, 27 en 43 te maken. Zeker richting Zwolle kan via Dieren een stuk sneller zijn voor reizigers vanuit Doetinchem.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Nadeel van een doorgaande lijn Apeldoorn - Dieren - Doetinchem is dat je dan in Dieren niet goed op de IC's kunt aansluiten. Vanuit Eerbeek wil je een goede aansluiting naar Arnhem bieden; vanuit Doesburg wil je een goede aansluiting naar Deventer bieden.
Ik heb weleens zitten puzzelen met de buslijnen rond Doesburg (26, 27, 29), maar met de gewenste aansluitingen en rechtstreekse verbindingen kon ik er niet veel beters van maken dan de huidige dienstregeling.
Ik heb weleens zitten puzzelen met de buslijnen rond Doesburg (26, 27, 29), maar met de gewenste aansluitingen en rechtstreekse verbindingen kon ik er niet veel beters van maken dan de huidige dienstregeling.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Als je lijnen Doetinchem-Doesburg-Arnhem zou schrappen voor zo'n nieuwe lijn Doetinchem-Apeldoorn, dan is voor die lijn ook een overstap ri. Arnhem van belang. Immers: Laag-Keppel, Hoog-Keppel en Voor-Drempt willen ook naar Arnhem kunnen (blijven) reizen. En ik denk dat het voor Doesburg ook een snellere reis naar Arnhem zou kunnen zijn afhankelijk van de precieze overstap.
Maar wie zegt bovendien dat je voor Doesburg moet kiezen? Lijn 26 kun immers blijven rijden. Doesburg kan daardoor 3-4 verbindingen per uur krijgen met station Dieren. Immers: het hele stuk Doesburg-Arnhem van lijn 29 schrap je dan voor een stukje Dieren-Doesburg wat veel korter is. Met minder DRU bereik je dan meer. Qua tijden krijg je dan ongeveer:
- lijn 26 Arnhem - Giesbeek - Doesburg - Dieren
aankomst Dieren om .13/.43. Overstap van 5 minuten op SPR-Wijchen en 10 minuten op IC-Zwolle
vertrek Dieren om .19/.49. Overstap van 4 minuten vanaf SPR uit Wijchen en van 10 minuten vanaf IC uit Zwolle
- lijn 27 Doetinchem - Doesburg - Dieren - Apeldoorn
doorkomst Dieren om .00/.30. Overstap van 9 minuten op IC-Roosendaal en 7 minuten vanaf IC uit Roosendaal
*hierbij heb ik lijnnummer 27 naar Apeldoorn-Doetinchem gegeven en 43 voor het reststuk Arnhem-Dieren behouden.
Maar wie zegt bovendien dat je voor Doesburg moet kiezen? Lijn 26 kun immers blijven rijden. Doesburg kan daardoor 3-4 verbindingen per uur krijgen met station Dieren. Immers: het hele stuk Doesburg-Arnhem van lijn 29 schrap je dan voor een stukje Dieren-Doesburg wat veel korter is. Met minder DRU bereik je dan meer. Qua tijden krijg je dan ongeveer:
- lijn 26 Arnhem - Giesbeek - Doesburg - Dieren
aankomst Dieren om .13/.43. Overstap van 5 minuten op SPR-Wijchen en 10 minuten op IC-Zwolle
vertrek Dieren om .19/.49. Overstap van 4 minuten vanaf SPR uit Wijchen en van 10 minuten vanaf IC uit Zwolle
- lijn 27 Doetinchem - Doesburg - Dieren - Apeldoorn
doorkomst Dieren om .00/.30. Overstap van 9 minuten op IC-Roosendaal en 7 minuten vanaf IC uit Roosendaal
*hierbij heb ik lijnnummer 27 naar Apeldoorn-Doetinchem gegeven en 43 voor het reststuk Arnhem-Dieren behouden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat is feit en wat is fantasie? Ik ben de draad kwijt
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Welke eisen in de nieuwe IJV-concessie is anders dan de oude concessie?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Laten we dan even de proef op de som nemen:
Iemand die vanuit Doesburg (laten we Kraakselaan nemen, daar komen alle Doesburgse bussen) naar [Helicon/Larenstein/Hoe het tegenwoordig ook mag heten] moet, die kan daar met lijn 29 nu in een half uur zijn (25 minuten naar halte Nordlaan, ca. 5 minuten lopen.
In de nieuwe situatie zou je dan eerst een kwartier naar Dieren moeten, daar 5 minuten wachten op de trein, 9 minuten naar Velp en vanaf daar een kwartier lopen.
De 29 rijdt echt niet voor niets hoor...
En laten we ook niet vergeten dat het daarnaast nog versterking voor de 1 en de dorpslijn van Rheden is.
Iemand die vanuit Doesburg (laten we Kraakselaan nemen, daar komen alle Doesburgse bussen) naar [Helicon/Larenstein/Hoe het tegenwoordig ook mag heten] moet, die kan daar met lijn 29 nu in een half uur zijn (25 minuten naar halte Nordlaan, ca. 5 minuten lopen.
In de nieuwe situatie zou je dan eerst een kwartier naar Dieren moeten, daar 5 minuten wachten op de trein, 9 minuten naar Velp en vanaf daar een kwartier lopen.
De 29 rijdt echt niet voor niets hoor...
En laten we ook niet vergeten dat het daarnaast nog versterking voor de 1 en de dorpslijn van Rheden is.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er is al een direct bus Doetinchem - Apeldoorn. Lijn 656
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik wil niet zeuren, maar zijn er dan plannen om lijn 29 op te doeken? Of bestaat dat alleen in de hoofden van de forummers hier?De 29 rijdt echt niet voor niets hoor...
En laten we ook niet vergeten dat het daarnaast nog versterking voor de 1 en de dorpslijn van Rheden is.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het schijnt mij toe dat er driftig oplossingen worden bedacht voor nog niet bestaande problemen
Om terug te gaan naar het onderwerp: het zal mij vooral benieuwen wat er voor een andere vervoerder dan Keolis te halen valt. Het risico blijft gezien corona en de omvang van de concessie enorm, en dan moet je ook nog die hele riedel aan bussen overnemen, waarvan de eigenaar (de zittend vervoerder) ook niet slechter wil worden.
Om terug te gaan naar het onderwerp: het zal mij vooral benieuwen wat er voor een andere vervoerder dan Keolis te halen valt. Het risico blijft gezien corona en de omvang van de concessie enorm, en dan moet je ook nog die hele riedel aan bussen overnemen, waarvan de eigenaar (de zittend vervoerder) ook niet slechter wil worden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Even een andere vraag: bij de vorige aanbesteding IJssel-Vecht had je die percentages DRU's per provincie.
Zitten die er nog steeds in, of komt er nu meer vrijheid voor de vervoerder?
Zitten die er nog steeds in, of komt er nu meer vrijheid voor de vervoerder?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Overname kan best wel eens op boekwaarde worden gedaan. Daarnaast kan je ervoor kiezen om in daluren of weekend minder materieel in te zetten en zo te besparen. Ik kan in mijn gepuzzel bijvoorbeeld de C-Dedemsvaart in spitsuren kwartiersdienst en daarbuiten halfuursdienst gedaan om niet te duur te worden. Eventueel kan je in daluren een kwartiersdienst behouden door de lijndelen als volgt te maken: Nunspeet - Zwolle Industrie en Zwolle Station - Dedemsvaart. In spitsuren ga je dan wel door op de hele route.nvdw schreef: ↑wo 24 mar 2021, 15:21 Het schijnt mij toe dat er driftig oplossingen worden bedacht voor nog niet bestaande problemen
Om terug te gaan naar het onderwerp: het zal mij vooral benieuwen wat er voor een andere vervoerder dan Keolis te halen valt. Het risico blijft gezien corona en de omvang van de concessie enorm, en dan moet je ook nog die hele riedel aan bussen overnemen, waarvan de eigenaar (de zittend vervoerder) ook niet slechter wil worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
https://www.destentor.nl/zwolle/keolis- ... e=facebook (Premium artikel)
Volgens dit artikel moet de nieuwe vervoerder 90% van de vloot overnemen.
Volgens dit artikel moet de nieuwe vervoerder 90% van de vloot overnemen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Oftewel alle BYD bussen. Die overige 10 procent zijn de CNG bussen rondom Ede en de buurtbussen. Die moeten volgens het PVE vervangen worden/of gaan naar Rijn-Waal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dus als er 10% minder gereden zou worden in de nieuwe concessie, zit de nieuwe vervoerder opgescheept met 10% teveel bussen in RRR-stijl?
Die hij met een beetje geluk wellicht nog in andere concessies kan inzetten...
Die hij met een beetje geluk wellicht nog in andere concessies kan inzetten...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Daar komt natuurlijk wel bij dat één jaar na het ingaan van de concessie het gebied flink groeit, en dat Keolis hun vloot volgens mij behoorlijk efficiënt inzet in de huidige dienstregeling. 10% minder DRU betekent niet automatisch 10% minder bussen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zoals Teun zegt ja, voor het moment dat IJsselmond erbij komt, zijn er niet genoeg bussen. Ja enkele lijnen met BYD inzet rondom Ede en Apeldoorn gaan naar Rijn-Waal maar dat zijn zover ik weet lang niet genoeg bussen om heel IJsselmond mee te kunnen rijden, aangezien een groot deel van de bussen rondom Ede nog op CNG rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er is wel eens geopperd om lijn 29 af te laten buigen naar station Dieren en dus te schrappen op het deel Doesburg-Arnhem. Ik weet niet meer of dat van Arriva kwam of van de provincie, maar vooralsnog is het er (nog) niet van gekomen.waldo79 schreef: ↑wo 24 mar 2021, 15:09Ik wil niet zeuren, maar zijn er dan plannen om lijn 29 op te doeken? Of bestaat dat alleen in de hoofden van de forummers hier?De 29 rijdt echt niet voor niets hoor...
En laten we ook niet vergeten dat het daarnaast nog versterking voor de 1 en de dorpslijn van Rheden is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik weet niet of het oud nieuws is, maar Keolis mag gewoon meedoen aan de aanbesteding van deze concessie.
Bron: De Stentor Premium
Bron: De Stentor Premium
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij was dat al ergens besproken ja
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Aanbesteding regionaal OV schuift mogelijk een jaar op door coronacrisis
https://www.destentor.nl/regio/aanbeste ... ~adde7ad1/ PREMIUM
Viel te verwachten dat de aanbesteding nog verder opgeschoven zal worden. Er wordt gesproken over minimaal een jaar.
https://www.destentor.nl/regio/aanbeste ... ~adde7ad1/ PREMIUM
Viel te verwachten dat de aanbesteding nog verder opgeschoven zal worden. Er wordt gesproken over minimaal een jaar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het is een motie, geen besluit. Of het gaat gebeuren is zeer bedenkelijk, want je komt in de knoei met Europese regels over de maximale lengte van noodconcessies.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kan een noodconcessie worden gevolgd met een noodconcessie?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De Rocov's Gelderland en Overijssel hebben advies uitgebracht over de ontwikkelruimte op A-lijnen, onderdeel van het Programma van Eisen voor de nieuwe concessie IJssel-Vecht. Zie:
https://www.rocovgelderland.nl/adviesaanvragen
https://www.rocovgelderland.nl/adviesaanvragen
Laatst gewijzigd door Roeland op do 01 jul 2021, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
ik zit naar deze wijzigingen te lezen.
De Valleiwijzigingen 201-204, klinken wel interessant. Ik dacht aan de oude situatie, waarbij de 201 en 204 overdag zoveel mogelijk een kwartiersdienst rijden. ik heb dan wel een nieuwe 202 ontwikkeld. tussen Vaassen en Zwolle. Tussen Vaassen en Heerde via Epe en dan via de A50 snel naar Zwolle.
De Urk-wijziging is een vreemde voor mij. In hoeverre is er vraag om vanuit Urk naar Lelystad te gaan? Ik heb de 140 al doorgetrokken naar Nageleweg A7 met fors minder stilstand in Emmeloord hiervoor. Wellicht kun je de haltes zo plaatsen dat een overstap redelijk snel kan plaatsvinden. De 140 moet dan wel een kwartier klappen, maar komt heel goed uit in aansluiting op de 71.
Ik denk dat de 148 ook haltes moet krijgen langs de huidige Arriva 7 route. Het idee van Keolis tot een kwartiersdienst komt dan ook beter tot zijn recht voor deze lijn.
De Valleiwijzigingen 201-204, klinken wel interessant. Ik dacht aan de oude situatie, waarbij de 201 en 204 overdag zoveel mogelijk een kwartiersdienst rijden. ik heb dan wel een nieuwe 202 ontwikkeld. tussen Vaassen en Zwolle. Tussen Vaassen en Heerde via Epe en dan via de A50 snel naar Zwolle.
De Urk-wijziging is een vreemde voor mij. In hoeverre is er vraag om vanuit Urk naar Lelystad te gaan? Ik heb de 140 al doorgetrokken naar Nageleweg A7 met fors minder stilstand in Emmeloord hiervoor. Wellicht kun je de haltes zo plaatsen dat een overstap redelijk snel kan plaatsvinden. De 140 moet dan wel een kwartier klappen, maar komt heel goed uit in aansluiting op de 71.
Ik denk dat de 148 ook haltes moet krijgen langs de huidige Arriva 7 route. Het idee van Keolis tot een kwartiersdienst komt dan ook beter tot zijn recht voor deze lijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten