Zover ik heb gezien zijn de 5258 en nog eentje waarvan ik het nummertje niet heb onthouden voorzien van blauwe bekleding en is de 5273 voorlopig de enigste met groene bekleding.Lijn 45 schreef: ↑vr 12 feb 2021, 20:58Volgens mij is het eerder groenovVeluwe schreef: ↑zo 07 feb 2021, 23:10Was het niet toevallig de nieuwe witte bekleding? Blauw kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen aangezien het van de afgelopen concessie was. Of ze moesten het wellicht tijdelijk vervangen.Gisteren passeerde mij op station Ede-Wageningen een gelede CNG Citaro met nieuwe stoelbekleding. Het was vluchtig, maar het ziet er uit als dezelfde blauwe stoffering zoals in de 12m versies en zoals het eerst was in de Capacity's uit Zwolle.
Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: za 11 jul 2020, 20:53
- Locatie: Ede
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wacht maar tot de zomer voor de volgende reden
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vandaag twee keer in twee verschillende bussen gezeten, reisinformatie schermen achterin zijn alleen te lezen als je er recht onder staan (hangen niet meer zoals het hoort)
En in beide bussen een luik wat niet meer vast zit ter hoogte van de rolstoelplek
En in beide bussen een luik wat niet meer vast zit ter hoogte van de rolstoelplek
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ja het zijn echt hele goed betrouwbare voertuigen die Keolis bij BYD heeft gekocht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Die uit Den Haag is er toch al, in de vorm van lijn 144.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
@MetroRET wat je over lijn 144 zei, moest die niet in het Haaglanden Streek topic? Want ik zie daar niet echt een link met de BYD bussen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Oeps... zat denk ik dingen tegelijk te doen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En hoppakeej wederom is er een BYD uitgevallen nu bij Putten. Hij viel na een paar keer piepen zomaar uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er is wel meer uitgevallen denk ik zo: op Veenendaal-De Klomp staat nu de Utrechtse Setra 1633 als lijn 83, terwijl de rit van 16.21 uur er eentje is die door IJssel-Vecht wordt uitgevoerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Beetje off topic aan het worden, maar eerste inzet was vandaag al als POD-bus bij afvoer van oude bussen.
Ook bij Hengelo-Enschede zullen ze gebruikt worden als versterking van lijn 9.
Ook bij Hengelo-Enschede zullen ze gebruikt worden als versterking van lijn 9.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Jup, als de chauffeurs een beetje vooruit denken.. schaffen ze alvast een 24V dashboard ventilator aan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op station Ede-Wageningen staan een aantal brandweerlieden rondom een stilstaande BYD heen te kijken. Wat daar de reden van is is me een raadsel.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
misschien een vlootschouw?
Of wellicht krijgen ze instructies voor het geval van rookontwikkeling?
Of wellicht krijgen ze instructies voor het geval van rookontwikkeling?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het wil helaas nog maar niet vlotten met die BYD's, op Arnhem Centraal was weer een sleepwagen ter plaatse om een BYD bus weg te slepen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Kan het zijn dat de 12-meter Setra's 1652-1654 van Pouw naar IJssel-Vecht (zijn ge)gaan? Ze hebben in tegenstelling tot hun broertjes al minstens 10 dagen (sinds het moment dat Pouw de buurtbussen niet meer rijdt) niet in Utrecht gereden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Lijkt mij niet de bedoeling, aangezien er volledig elektrisch gereden zou moeten worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Pouw rijdt daar voornamelijk scholierenlijnen, die rijden natuurlijk niet elektrisch. Maar Pouw rijdt in de nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht natuurlijk sowieso minder: er zijn ook diverse ritten waarop de 12-meter Setra's reden simpelweg opgeheven. De reden hoeft dus niet te zijn dat ze naar IJssel-Vecht gegaan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik kreeg zojuist prive een foto doorgestuurd van de nieuwe kleinere BYD busjes voor Keolis. In tegenstelling tot de 12 meter bussen hebben deze een 'grote zwarte glimlach' op de neus zitten. Vergelijkbaar met die van de Connexxion 2099. Geen idee of die blijft trouwens.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgena mij rijden die vooral nu op Trein vervangend vervoer, zag daar afgelopen weekend een foto van.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Waren die toevallig ook al bestickerd? Ik heb namelijk wel een foto gezien zonder RRReis stickers. Wellicht dat het zwarte nog wit gaat worden anders.Stadsbus schreef: ↑di 23 mar 2021, 22:30 Ik kreeg zojuist prive een foto doorgestuurd van de nieuwe kleinere BYD busjes voor Keolis. In tegenstelling tot de 12 meter bussen hebben deze een 'grote zwarte glimlach' op de neus zitten. Vergelijkbaar met die van de Connexxion 2099. Geen idee of die blijft trouwens.
Tevens vermoed ik dat ze in mei gaan instromen. Vanaf 2 mei neemt Keolis lijn 170 ook voor haar eigen rekening ipv Noot.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Waren onbestickerd, stuk of 7 op een rij dacht ik. Met helemaal rechts de Arriva 6052.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voor de liefhebber nog een uitgebreider document over haltetaxiRRReis (pdf).sirvinniei schreef: ↑wo 27 jan 2021, 18:31 https://www.ovpro.nl/bus/2021/01/27/hal ... erbeteren/
Er komt nog een Rrreisproduct bij zo te zien: de haltetaxiRrreis.
Het lijkt alleen meer op de Groningse hubtaxi dan de Zeeuwse haltetaxi. Ach ja, het vraagafhankelijke jargon was toch al verwarrend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wat voor voertuigen rijden er op lijn 604?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten