Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik zag laatst treinen in de nieuwe kleurstelling (huisstijl) rondrijden, maar ik weet niet of dat de WINK treinen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zowel de Winks als sommige GTW's rijden in de nieuwe huisstijl.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Momenteel worden er nog volop testritten gereden. Ze rijden nog niet in de passagiersdienst. Tijdens de testritten staan er wel gewoon bestemmingen op de trein.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik zag dit voorbijkomen: https://twitter.com/Noest_/status/1380169330307035136
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Er wordt nergens vermeld dat ze op dit moment al structureel in Groningen gaan rijden. Ze gaan in eerste instantie zoals gepland in Friesland rijden (dat staat daar ook) en dus op de trajecten Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren. En zo nu en dan zal er eentje in Groningen gaan rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
In het persbericht van Arriva zelf staat: "vooral in Friesland en tussen Groningen en Leeuwarden", dus de 37300 zouden ze zeker op kunnen verschijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Welk persbericht van Arriva? Van Arriva zelf heb ik alleen het bericht op Twitter gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het persbericht dat Arriva naar de media (waaronder OVNL) heeft gestuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Spoor tussen Scheemda en Winschoten is per dienstregeling 2025 verdubbeld, aldus OldambtNu.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
En dan is de brug inmiddels herbouwd?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Tussen Scheemda en Winschoten is geen brug die herbouwd moet worden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik bedoel de brug in Duitsland
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Deze verdubbeling moet niet alleen puur gezien worden voor de verbinding naar Leer (en verder). Ook voor de huidige RS6/RE6 die in de spits samen 3x/u per richting rijden zorgt het voor meer flexibiliteit door op de vrije baan te kunnen kruisen in plaats van in Scheemda, Zuidbroek, en Winschoten op elkaar te moeten wachten.
Het helpt alvast voor een toekomst waarbij de verbinding naar Duitsland beter wordt, maar helpt ook al de huidige verbindingen.
Het helpt alvast voor een toekomst waarbij de verbinding naar Duitsland beter wordt, maar helpt ook al de huidige verbindingen.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Er staat ook niet dat de brug IN 2025 klaar is, maar VANAF.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Bovendien kun je beter niet op de Duitsers wachten. Anders is er in 2029 nog steeds niets...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Of we voegen onze "ehemalige Ostgebiete" weer toe aan Nederland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Departeme ... -Friesland
https://nl.wikipedia.org/wiki/Departeme ... -Friesland
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Gezien de vooroordelen van Duitsers over de Oostfriezen willen ze er wellicht nog aan meewerken ook. Oost-Friesland is toch een beetje een vergeten streek
In ander nieuws: in het Dagblad van het Noorden staat een opinie over het gebrek aan beenruimte in de nieuwe WINK-treinen. 'De langste mensen wonen in Nederland, de langste Nederlanders in Groningen en Friesland. Waarom zijn de nieuwe Arriva-treinen dan zo krap?'
In ander nieuws: in het Dagblad van het Noorden staat een opinie over het gebrek aan beenruimte in de nieuwe WINK-treinen. 'De langste mensen wonen in Nederland, de langste Nederlanders in Groningen en Friesland. Waarom zijn de nieuwe Arriva-treinen dan zo krap?'
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het beeld klopt wel. De beenruimte is krapper in de WINK, als je het vergelijkt met een FLIRT of GTW. In de tweezitjes valt het nog mee, maar vooral de vierzitters zijn inderdaad vrij krap. In een FLIRT zitten ze meestal precies goed met de ramen gepositioneerd. Maar in de WINK is dat niet het geval. En ik vind persoonlijk in een normale Keolis FLIRT (met prullenbak in vierzits) het al vrij krap om daar met vier man te zitten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Hoe groot is trouwens de "steek" van een WINK?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Wat een afgang zeg. Arriva ging met bewoners van het noorden naar de Stadler fabriek voor de inrichting enzo.cassie127 schreef: ↑ma 26 apr 2021, 12:14 Het beeld klopt wel. De beenruimte is krapper in de WINK, als je het vergelijkt met een FLIRT of GTW. In de tweezitjes valt het nog mee, maar vooral de vierzitters zijn inderdaad vrij krap. In een FLIRT zitten ze meestal precies goed met de ramen gepositioneerd. Maar in de WINK is dat niet het geval. En ik vind persoonlijk in een normale Keolis FLIRT (met prullenbak in vierzits) het al vrij krap om daar met vier man te zitten.
Is daarbij de beenruimte even over het hoofd gezien? Een Spurt tweezits zit met mijn 1.80 al ruk, hoe moet dat dan in deze Wink zijn?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten