Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je kan op onderstaande pagina precies zien wat de kans op trombose is voor alle gangbare anti-conceptiemiddelen. De problemen met trombose bij AstraZeneca hebben zich voorgedaan bij ongeveer 1 op de 1 miljoen vaccinaties. Zeg maar waar de kans groter is.

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... iconceptie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik heb gisteren Moderna ingespoten gekregen.
Over vier weken de tweede. Weinig hinder, alleen een pijnlijke bovenarm.
Was allemaal goed georganiseerd in het UMC.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 09:39 Nogmaals Suus, de bijwerking van AstraZeneca is geen trombose, maar een auto-immuunziekte met trombose-achtige symptomen. Die auto-immuunziekte is wel wat heftiger dan de bijwerkingen van de pil, er zijn ook meerdere mensen aan AstraZeneca overleden.
Maar waar wil je nu heen PHS? Ook als wat je stelt het geval is, is de kans dat je het oploopt nog zeer klein, en moet het causale verband naar mijn weten nog aangetoond worden.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

ICE11 schreef: wo 31 mar 2021, 07:54 Niet te geloven, bij jullie worden de doelgroepen uitgebreid en bij ons gaat het tempo weer achteruit vanwege de (nu definitieve) beperking van AstraZeneca op 60plussers.....
Rond Kerst 2043 zijn wij vast wel aan de beurt joh :') _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: wo 31 mar 2021, 10:04
PHS schreef: wo 31 mar 2021, 09:39 Nogmaals Suus, de bijwerking van AstraZeneca is geen trombose, maar een auto-immuunziekte met trombose-achtige symptomen. Die auto-immuunziekte is wel wat heftiger dan de bijwerkingen van de pil, er zijn ook meerdere mensen aan AstraZeneca overleden.
Maar waar wil je nu heen PHS? Ook als wat je stelt het geval is, is de kans dat je het oploopt nog zeer klein, en moet het causale verband naar mijn weten nog aangetoond worden.
Ik ben vooral benieuwd wat die Auto-Imuunziekte zou zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb een vriend die gewoon een gezonde knul van 27 is, en die werkt in de ggz en heeft zijn eerste prik een maand geleden al gehad. Ik gun het hem van harte hoor, maar het verbaast me enorm dat hij hem al heeft en veel echt ziekenhuispersoneel nog (lang) niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 09:52 Frankrijk gaat mogelijk voor de derde keer in confinement, de strenge Franse lockdown. Parijs en een groot deel van Noord-Frankrijk zitten dat al.
Lijkt een kwestie van tijd te worden voordat ook in Nederland de maatregelen weer worden aangescherpt.
De situatie is in Frankrijk wel nog een slagje erger dan in Nederland: de landelijke incidentie (per 100.000 per 7 dagen) is 376, met grote verschillen per departement (mijn geboortedepartement Seine-et-Marne zit op 712 (!), de Creuse op 58). In Nederland is de incidentie net de 300 gepasseerd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: wo 31 mar 2021, 08:46 Ik heb gisteren Moderna ingespoten gekregen.
Over vier weken de tweede. Weinig hinder, alleen een pijnlijke bovenarm.
Was allemaal goed georganiseerd in het UMC.
Fijn om te horen dat je je eerste prik inmiddels gehad hebt. Ik krijg mijn prikken van AstraZeneca en heb daar geen moeite / problemen mee.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

isadora schreef: wo 31 mar 2021, 08:46 Ik heb gisteren Moderna ingespoten gekregen.
Over vier weken de tweede. Weinig hinder, alleen een pijnlijke bovenarm.
Was allemaal goed georganiseerd in het UMC.
Fijn om dit te lezen. Dat je zowel je prik hebt gehad als dat je nog in leven bent.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ah dus nog niet bewezen. Roep dan ook niet dat het er zou zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 11:43 Zonder gekheid: ik reageer op Suus haar stellingen over dat de pil gevaarlijk is dan het AstraZeneca-vaccin. Dat de kans op die auto-immuunziekte erg klein lijkt te zijn, ben ik met je eens, maar ik vind dat je ook een kleine kans serieus moet nemen. Je moet mensen er volledig en objectief over informeren, en zeer zeker niet de angsten van mensen afdoen als indianenverhalen.
Maar wie doet die risico's dan nu af als indianenverhalen? Het enige dat ik lees is dat er nog geen bewijs is voor een causaal verband tussen het vaccin en auto-immuunziekten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw bronnen hierover.

Verder kan ik het natuurlijk alleen maar met je eens zijn dat je volledig en objectief moet informeren. Maar je moet vooral heel voorzichtig zijn met informeren. Ik zie jou hier, door veel context weg te laten, juist de suggestie wekken dat het vaccin gevaarlijker is dan het in werkelijkheid is. Door te benadrukken dat het vaccin auto-immuunziekten veroorzaakt (wat niet bewezen is) en dat er mensen aan het vaccin overlijden (wat zonder verdere context riekt naar angstzaaierij).
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Nee natuurlijk niet. Maar dan kun je niet zeggen dat iets het geval is als nog niet blijkt dat het het geval is. Dan is het puur economisch afwegen wat brengt meer schade toe. Nu is dat het niet prikken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 12:05 Ik vind 'AstraZeneca is veiliger dan de pil' een indianenverhaal eerlijk gezegd.
Cijfers heb ik niet, maar Suus misschien wel. Hoe dan ook lees ik in haar uitspraak niets dat ik als 'indianenverhaal' zou kunnen typeren.
Dat je pas actie zou moeten ondernemen als er een causaal verband is gevonden lijkt mij vrij gevaarlijk overigens.
Dat stel ik dan ook niet - ik stel dat je juist zeer voorzichtig moet zijn met (te) snel causale verbanden suggereren.

Over indianenverhalen gesproken: tot nu toe zijn jouw uitspraken over het vaccin de enige bijdragen in dit topic die ik als zodanig zou typeren. Ik vind dat erg kwalijk. Ik kan hier wel doorheen prikken, maar er lezen ongetwijfeld ook mensen mee die dat niet kunnen, en door dit soort subtiele verdachtmakingen wellicht gaan twijfelen aan zich laten vaccineren.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 11:43
Z2N schreef: wo 31 mar 2021, 11:17 De situatie is in Frankrijk wel nog een slagje erger dan in Nederland: de landelijke incidentie (per 100.000 per 7 dagen) is 376, met grote verschillen per departement (mijn geboortedepartement Seine-et-Marne zit op 712 (!), de Creuse op 58).
Ik kan mij zo voorstellen dat social distancing wat gemakkelijker gaat in de Creuse dan in de banlieues van Parijs :)
Dat is natuurlijk niet de enige verklaring, in de Oise is de incidentie ook maar liefst 559.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 12:05 Ik vind 'AstraZeneca is veiliger dan de pil' een indianenverhaal eerlijk gezegd.

Dat je pas actie zou moeten ondernemen als er een causaal verband is gevonden lijkt mij vrij gevaarlijk overigens. Om maar eens een voorbeeld te noemen: de Boeing 737-MAX werd ook aan de grond gehouden vanwege een statistisch significante correlatie tussen het type vliegtuig en het aantal vliegtuigongelukken.
Huh, ga je het weer proberen met de 737max? Andere situatie.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Op 18 maart 2021 waren er 25 gevallen van tromboseklachten met verlaagd aantal bloedplaatjes bekend bij mensen die gevaccineerd zijn met AstraZeneca, inmiddels meer dan 20 miljoen prikken in de EU, Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en het Verenigd Koninkrijk.

https://nos.nl/l/2373173
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 13:26 Boem. Bevrijdingsdag valt vroeg dit jaar in België:
België moet ‘alle coronamaatregelen’ binnen 30 dagen opheffen, oordeelt Brusselse rechtbank

De Belgische Staat wordt door de Rechtbank van Eerste Aanleg in Brussel bevolen om alle 'coronamaatregelen' binnen 30 dagen op te heffen, op straffe van een dwangsom. Dat bevestigt meester Audrey Lackner, raadsvrouw van de Liga voor de Rechten van de Mens die het beroep had aangespannen, aan Belga na de eerste berichtgeving van Le Soir. De aanklagers vechten onder meer het systeem van de ministeriële besluiten aan.

Volgens de krant moet de Belgische staat een boete van 5.000 euro per dag betalen als dat na 30 dagen niet is gebeurd, met een maximum van 200.000 euro.
Bron.
Benieuwd of ze daar net zo snel een of andere speodwet in elkaar kunnen knutselen als hier :X :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er kan nog hoger beroep worden ingesteld bij de rechtbank van eerste aanleg zetelend in laatste aanleg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Mjah en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een boete van 2 ton ze ook vrij weinig kan schelen, poppenkast
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Die 5000 euro per dag lijkt me nou ook niet zo'n probleem. Waar gaat dat geld überhaupt naartoe? :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten