Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 31 mar 2021, 13:26We verschillen duidelijk van mening over de risico's van het AstraZeneca-vaccin, maar ik hoop dat je mijn vrijheid van meningsuiting net zo respecteert als ik jouw vrijheid van meningsuiting.
Opnieuw iets wat ik niet heb gezegd. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar uitspraken die je in het kader daarvan doet, kunnen wel consequenties hebben. Natuurlijk mag je je twijfels uiten bij de veiligheid van vaccins. Ik heb je vooralsnog echter geen bron zien noemen waaruit blijkt dat AstraZeneca significant onveilig is, noch een bron waaruit een causaal verband tussen dit vaccin en de door jou genoemde bijwerkingen blijkt. Wat snelle googles van mijn kant leren me dat dit verband vooralsnog niet is aangetoond.

Maar dat vind ik niet zo kwalijk; kwalijk vind ik dat je geen context schetst. Je bent slim genoeg om even na te denken en jezelf de vraag te stellen hoevaak dit soort gevallen tot nu toe zijn gerapporteerd. Je bent ook slim genoeg om na te gaan welke acties er tot nu toe zijn ondernomen. Er zijn namelijk best wat landen geweest die de vaccinatie met AZ hebben stilgelegd vanwege twijfels over de veiligheid. Je bent ook slim genoeg om je te realiseren dat het tijd kost om een causaal verband aan te tonen tussen het vaccin en gemelde bijwerkingen.

Dat laat je echter allemaal achterwege. Ik kan niet in jouw hoofd kijken, en weet dus niet of je dat bewust doet, of echt zo snel op basis van wat nieuwsberichten voor jezelf vaststelt dat AZ gevaarlijk is. Maar dat laat onverlet dat ik je hoger inschat dan dat, en dat je dus beter kunt en móet weten.

Je mag van mij verkondigen wat je wilt - die vrijheid heb je. Gun mij dan ook de vrijheid om je insinuaties hier als kwalijk te bestempelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De dwangsom van maar liefst 5000 euro per dag doet mijns inziens afbreuk aan de bom die de Belgische rechter onder de maatregelen heeft gelegd. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Wat AstraZeneca betreft waren het trombosen waarvan in de afgelopen zeven dagen een vrouw in NRW levensbedreigend ziek werd en een overleed. Wetenschappers van de Uni Greifswald hebben de oorzaak daarvoor al gevonden, namelijk dat door het vaccine een mechanisme in de hersenen van start gaat dat het lichaam normaliter gebruikt om wonden te sluiten.

Bron: https://www.ndr.de/nachrichten/mecklenb ... s4660.html

In totaal waren in NRW tot nu toe acht patienten met zware bijwerkingen na AstraZeneca waarvan vijf zijn overleden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: ma 29 mar 2021, 15:19 Sneltests zijn in Duitsland namelijk niet per se gratis, maar alleen voor mensen woonachtig in Duitsland, dus niet voor Nederlanders die naar Duitsland komen om te winkelen!
Ik moet me even corrigeren. Sneltests zijn gratis voor iedereen met een Duitse ziekteverzekering. Dus wie in het buitenland woont maar in Duitsland werkt kan zich ook laten testen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ook als ik voor mezelf werk in DE zonder daar belasting af te dragen? *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2840
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Als je zo een pasje hebt, geen probleem: https://de.wikipedia.org/wiki/Elektroni ... heitskarte
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nee ik heb een niederländisches gesundheitlichenVersicherungsRegistrierungsscheinsausweispass ofzoetwas
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik ook, de kopie ervan wil ik best even faxen naar de testlocatie als dat nodig is hoor (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Je hebt ook mijn niederländisches gesundheitlichenVersicherungsRegistrierungsscheinsausweispass :shock:

Bij de GGD gekocht zeker? -0- En precies om dat soort ongein laat ik me dus mooi niet meer testen hè :evil:
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ik bedoelde dat ik er ook een heb, niet dat ik de jouwe heb :mrgreen:

Die van mij heb ik gewoon van inTwente gekregen ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Goed nieuws: Na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
De titel is wel een héél klein beteetje misleidend, want": "Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent."
Maar alsnog is vaccineren dus erg zinvol om het virus te bestrijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daar ben ik blij mee.

De verstijving van de bovenarm is inmiddels verdwenen.
28 April de vervolgspuit.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef: do 01 apr 2021, 11:29 Goed nieuws: Na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
De titel is wel een héél klein beteetje misleidend, want": "Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent."
Maar alsnog is vaccineren dus erg zinvol om het virus te bestrijden.
Dit is zeker goed nieuws. De enige weg om uit deze pandemie te komen.

Mijn eerste prik mag ik op vrijdag 9 april 2021 gaan halen en de tweede op vrijdag 18 juni 2021.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Meltrain schreef: do 01 apr 2021, 11:29 Goed nieuws: Na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
De titel is wel een héél klein beteetje misleidend, want": "Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent."
Maar alsnog is vaccineren dus erg zinvol om het virus te bestrijden.
En AstraZeneca?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Lezen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Waarom wordt er niet alleen gestopt bij vrouwen onder de 60? Al die trombosegevallen komen voor bij vrouwen... :roll:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Hé, doet eens ff niet stoppen! Ik ben volgens huidige planning medio mei aan de beurt, dat wil ik wel graag zo houden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Politici die reageren op incidenten, terwijl het risico op trombose groter is bij het slikken van de pil of het maken van een vliegreis. Ik veronderstel dat deze beslissing ook genomen wordt om te laten zien dat het hele proces herl zorgvuldig is, maar het maakt me soms toch knap moedeloos.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Nou, het risico lijkt vooral te bestaan bij vrouwen jonger dan 60 jaar oud, een groep die in Nederland nog nauwelijks is gevaccineerd maar waar wel al 5 gevallen zijn waar een mogelijk tot aannemelijk verband met het vaccin AZ bestaat. Wat het risico daadwerkelijk is valt nog niet vast te stellen maar dit mag best wel een oranje vlag opleveren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Maar met de huidige statistieken zitten we dan nog steeds op een kans van 0,001% dat je trombose of aanverwant krijgt als je met AstraZeneca wordt ingeënt. Bij het gebruik van de pil is de kans op trombose 0,07%. En als je het coronavirus oploopt in Nederland is de kans dat je er aan overlijdt nog altijd zo’n 1,37%. Ik denk nog steeds dat uit angst voor een slecht beeld van een medicijn het echte gevaar uit het oog is verloren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Dit zijn van die zaken die achteraf vrijwel altijd meer mensen blijken te hebben getroffen dan eerder gedacht. Het aantal vrouwen onder de 60 dat geprikt is met dit vaccin kan overigens nooit erg hoog liggen. Bovendien kan AZ ook prima naar andere groepen worden doorgeschoven, als maatschappij hoeft even afwachten bij een groep geen hoger risico op te leveren. De vraag is wel of het handig was om het ook bij mannen stil te leggen.

Als laatste is de kans op overlijden bij bijvoorbeeld gezonde zorgmedewerkers lager dan die 1,37 procent. Een gemiddelde zeg echt weinig, mede omdat die omhoog getrokken wordt door met name ongevaccineerde ouderen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Suus schreef: za 03 apr 2021, 11:34 Maar met de huidige statistieken zitten we dan nog steeds op een kans van 0,001% dat je trombose of aanverwant krijgt als je met AstraZeneca wordt ingeënt. Bij het gebruik van de pil is de kans op trombose 0,07%. En als je het coronavirus oploopt in Nederland is de kans dat je er aan overlijdt nog altijd zo’n 1,37%. Ik denk nog steeds dat uit angst voor een slecht beeld van een medicijn het echte gevaar uit het oog is verloren.
Die redenering klopt — als er geen alternatieven voor de AZ-prik zouden zijn. Die zijn er juist wèl, en voor zover bekend zonder waarschijnlijk inderdaad erg kleine kans op een fatale afloop.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Het blijft me wel opvallen hoeveel sterftes na vaccinatie ik hoor. Ook mensen na 2 vaccinaties.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik begin mij vooral af te vragen welke nieuwswebsites je leest?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten