Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Geen nieuwssites. Het meest recent gehoord (deze morgen) de buurman van mijn opa.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In WNL op zondag kwam net een fijn getal naar boven: alleen Pfizer levert aankomende week al 480.000 vaccins, aldus de directeur van Pfizer Nederland. Ondanks het wegvallen van AstraZeneca in de komende dagen is er dus geen noodzaak tot een lager vaccinatietempo. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

jelmerrr schreef: zo 04 apr 2021, 10:49 Geen nieuwssites. Het meest recent gehoord (deze morgen) de buurman van mijn opa.
Eén maar liefst! Dat is inderdaad héél veel.

:')
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Zeker niet een. We zittem al op 5.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zo! Vijf! Op hoeveel ook alweer? 2,7 miljoen?

Nou, stop de persen! Zet het hele vaccinatieprogramma maar stil! Executeer de verantwoordelijken (de executiemiddelen liggen al klaar)!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

jelmerrr schreef: zo 04 apr 2021, 11:04 Zeker niet een. We zittem al op 5.
Dat zegt nog steeds niet of mensen dankzij, of ondanks het vaccin sterven. Mensen van 85+ willen nog wel eens overlijden, zeg maar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Heel vervelend dat de buurman van je opa is overleden. Maar het is op het moment erg populair om bij heel veel sterfgevallen de schuld te geven aan het vaccin. Op Twitter zijn er mensen waarvan de hele familie uitgemoord zou zijn door de vaccins... :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Dat heb ik niet gezegd? Ik vraag me wel af of het verstandig was geweest om hele zwakke mensen te vaccineren in plaats van bijvoorbeeld werkende mensen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De ouderen gaan het snelst dood aan een besmetting met het coronavirus. Halve verzorgingshuizen zijn in 2020 uitgemoord door het virus. Lijkt mij niet zo vreemd dat je dan besluit die groep en de bijbehorende behandelaars als eerste vaccineert, daar is het meeste resultaat te behalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, maar wat wil je dan wél zeggen, jelmerrr. Want ik zie een patroon van uitspraken in de categorie 'het vaccin werkt niet' en 'er overlijden veel mensen aan het vaccin'. De eerste is onwaar, de tweede is sterk overdreven.

Ik heb iemand anders hier ook al gewezen op de verantwoordelijkheid die komt kijken bij het oprekken van de eigen vrijheid van meningsuiting. Ik vind dit soort uitspraken kwalijk.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Duitse minister van volksgezondheid Spahn op 28.12.2020:

"Niemand mag speciale rechten claimen totdat iedereen de kans heeft gehad voor een vaccin."

Persbericht van 04.04.2021:

"Volgens plannen van federaal minister van Volksgezondheid Jens Spahn zouden degenen die tegen het coronavirus zijn ingeënt, binnenkort weer vrijheden moeten krijgen".

Geen verder commentaar. :N
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Dat kan want pas twee weken na de tweede vaccinatie ben je volledig beschermd en doorgaans kom je pas een week tot twee weken na besmetting in het ziekenhuis terecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:
jelmerrr schreef: zo 04 apr 2021, 10:49 Geen nieuwssites. Het meest recent gehoord (deze morgen) de buurman van mijn opa.
Toevallig genoeg hoorde ik laatst dat een oud-collega van ons pap in het ziekenhuis ligt met corona tweeënhalve week nadat hij is daartegen gevaccineerd.
Helaas kan dat. Een vaccinatie werkt niet al een paar seconden maar meestal pas volledig na een week of drie. Als de oud-collega van je vader 2,5 week na de vaccinatie met corona in het ziekenhuis ligt is hij waarschijnlijk nog in de eerste week na zijn vaccinatie daarmee besmet geraakt :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

ICE11 schreef: zo 04 apr 2021, 11:43 Duitse minister van volksgezondheid Spahn op 28.12.2020:

"Niemand mag speciale rechten claimen totdat iedereen de kans heeft gehad voor een vaccin."

Persbericht van 04.04.2021:

"Volgens plannen van federaal minister van Volksgezondheid Jens Spahn zouden degenen die tegen het coronavirus zijn ingeënt, binnenkort weer vrijheden moeten krijgen".

Geen verder commentaar. :N
Lees ook genoeg ouderen die dat willen. Lijkt mij niet de weg. Tenzij je dezelfde voordelen aan geteste mensen geeft, of aan mensen die imuun zijn door een recente besmetting.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Z2N schreef:In WNL op zondag kwam net een fijn getal naar boven: alleen Pfizer levert aankomende week al 480.000 vaccins, aldus de directeur van Pfizer Nederland. Ondanks het wegvallen van AstraZeneca in de komende dagen is er dus geen noodzaak tot een lager vaccinatietempo. *O*
Dan ken je de bureaucratie van de GGD/RIVM nog niet.

Mensen die volgens de strategie in aanmerking komen voor AstraZeneca kun je natuurlijk geen Pfizer geven. Alle mensen die nu een afspraak hebben voor een AstraZeneca prik moeten dus afgebeld worden. En door al dat afbellen is er natuurlijk geen capaciteit om nieuwe afspraken voor Pfizer te maken. Duh...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Op dit moment werd AstraZeneca al veel geprikt door de huisartsen (o.a. de hoogrisicogroepen), terwijl Pfizer wél vaak een GGD-aangelegenheid is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Ik ben helaas een hoog-risico-geval, maar ben geprikt met Moderna.
Na een week nog geen afstervingsverschijnselen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vanaf overmorgen zijn vanwege de hoge besmettingscijfers voor de inreis naar Duitsland vanuit Nederland komend dezelfde regels geldig als vanuit Frankrijk, Polen en Tsjechie, dus men mag alleen naar Duitsland binnenreizen als men een negatieve test kan tonen. Uitzonderingen zijn er voor forensen:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... t-ein.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Jef400 schreef: zo 04 apr 2021, 12:07 Lees ook genoeg ouderen die dat willen. Lijkt mij niet de weg. Tenzij je dezelfde voordelen aan geteste mensen geeft, of aan mensen die imuun zijn door een recente besmetting.
Als ik het goed begrepen heb is dit de plan, dat diegene met twee prikken niet meer moeten testen voordat zij bij voorbeeld een winkel binnen mogen terwijl diegene zonder prik(ken) - het merendeel van de bevolking dus - verder moeten blijven testen. Daar zou ik geen probleem met hebben, wat volgens mij wel onbestaanbaar is dat gevaccineerden ook zullen reizen zonder quarantaine en de rest moet zich na een reis verder opsluiten en ook een test bevrijdt ze niet daarvan. Dus in dit geval spreken wij dan toch echt van privileges.

Vooral de jongeren moeten nu al een jaar lang met dagelijkse beperkingen leven uit solidariteit met de ouderen. Dus is volgens mij nu hoogste tijd dat ook de ouderen solidariteit tonen en zich ondanks zij al gevaccineerd zijn beperken totdat ook alle jongeren de kans op een prik hadden (wat na verwachting hier bij ons pas in de loop van de herfst zal zijn). Want solidariteit is geen eenrichtingsstraat. :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef: zo 04 apr 2021, 13:55 Vanaf overmorgen zijn vanwege de hoge besmettingscijfers voor de inreis naar Duitsland vanuit Nederland komend dezelfde regels geldig als vanuit Frankrijk, Polen en Tsjechie, dus men mag alleen naar Duitsland binnenreizen als men een negatieve test kan tonen. Uitzonderingen zijn er voor forensen:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... t-ein.html
Vanaf overmorgen? Jammer, want het stikt juist nu van de Duitse campers aan de kust op de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden :X

https://www.ad.nl/voorne-putten/duitser ... ~ae32b563/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Hadden ze maar naar Laschet moeten luisteren. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

Want corona stopt bij de grens uiteraard!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef: zo 04 apr 2021, 14:39 Hadden ze maar naar Laschet moeten luisteren. :X
Misschien komen we wel uit Niedersachsen? Dan hoeven ze niet naar Laschet te luisteren (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten