Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: zo 04 apr 2021, 14:23 Vanaf overmorgen? Jammer, want het stikt juist nu van de Duitse campers aan de kust op de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden :X

https://www.ad.nl/voorne-putten/duitser ... ~ae32b563/
En die gele kentekens die steeds hier in de Eifel te zien zijn, dat zijn natuurlijk allemaal welke die per ongeluk de laatste afrit voor de grens gemist hebben.... (A)

Maar ik wil me niet alweer met het gefoeter over de "boze toeristen" bemoeien, dus lees ik liever dit: https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/nederl ... ~afc19fe6/ :Y
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

ICE11 schreef: zo 04 apr 2021, 13:55 Vanaf overmorgen zijn vanwege de hoge besmettingscijfers voor de inreis naar Duitsland vanuit Nederland komend dezelfde regels geldig als vanuit Frankrijk, Polen en Tsjechie, dus men mag alleen naar Duitsland binnenreizen als men een negatieve test kan tonen. Uitzonderingen zijn er voor forensen:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... t-ein.html
Ik lees dat de Bundesländer de verordeningen zelf nog moeten aanpassen voordat dit ingaat? https://twitter.com/Walrathis/status/13 ... 6800185344
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Die van NRW is al naar buiten gekomen, en daarin staat dat ze de lijn volgen die ook Niedersaksen en Rheinland-Pfalz gaan volgen (link).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Aha. Nou ja, dan morgen nog maar ff gauw de tank volgooien...

Blijf het trouwens apart vinden dat ook in de grensregio's de verschillen tussen Nederland en Duitsland groot blijven. Je zou toch bijna zeggen dat er een verschil in testbeleid is dat daaraan ten grondslag moet liggen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik dacht dat allang bekend was dat alle coronaregels voor iedereen gelden, behalve voor politici.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De betreffende organisator heeft diens woorden ingetrokken, het zou slechts een grap zijn (Franceinfo).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Vandaag heeft mijn vader zijn eerste prik ontvangen. Was wel onacceptabel dat de mensen ondanks de winterse buien buiten voor de priklocatie bijna drie kwartier in de rij moesten staan! :neg:
dennistd schreef: zo 04 apr 2021, 15:48 Aha. Nou ja, dan morgen nog maar ff gauw de tank volgooien...
Met deze gedachten ben je kennelijk niet alleen: https://nos.nl/artikel/2375494-laatste- ... ompen.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Zegt dat vrouwtje nou serieus dat ze zich gaat laten testen om in Duitsland te kunnen tanken? :') :X
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En ze gaat zeker ook braaf de "Einreiseanmeldung" invullen..... :Y Maar ik zal toch echt benieuwd zijn of omgekeerd mijn landgenoten vandaag nog even bij de Albert Heijn in Vaals en grote voorraad vla, drop en hagelslag gekocht hebben! :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Overigens is dit toch wel opmerkelijk:
Land.nrw schreef:Op grond van de federale wetgeving zijn reizigers en vervoerders die minder dan 72 uur in Duitsland verblijven, vrijgesteld van de testvereiste. Verdere uitzonderingen kunnen worden aangevraagd bij de verantwoordelijke gezondheidsautoriteit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat is de regel tot en met vandaag. Morgen gaan dus nieuwe regels in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

De Duitse tekst heeft het over doorreizigers:
Ausgenommen von der Testpflicht sind kraft Bundesrechts Durchreisende sowie Transporteure, die weniger als 72 Stunden in Deutschland bleiben. Weitere Ausnahmen können beim zuständigen Gesundheitsamt beantragt werden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ja het lijkt een vertaalfoutje te zijn inderdaad, in het origineel zijn het inderdaad alleen doorgaande reizigers. Mjah dan verandert er gelukkig weinig in huize Aking *O*

Ik ben overigens wel benieuwd wat ze doen als je met dat Nederlandse document een dag gaat shoppen in Keulen ofzo, je baseert je namelijk op een officieel document van een overheid :')
Suus schreef: ma 05 apr 2021, 19:44 Dat is de regel tot en met vandaag. Morgen gaan dus nieuwe regels in.
Heb je op de link geklikt en het document bekeken? (A) Het document is namelijk van gister heeft het over VANAF 6 APRIL :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik had de link niet gezien, die werkte niet op mijn Appel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Koop dan ook eens een fatsoenlijke kompjoeter kind :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Plaats je links dan ook eens op een fatsoenlijke manier opa :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

De qoute is fatsoenlijk als quote geplaatst met zelfs nog de link dr in zodat praktijken als "google het en je weet het" je bespaard kunnen blijven en dan jij zo praten tegen mij? -0-

Hejje soms Kerona ofzo? :shock:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Maargoed, eigenlijk is dit bericht zelfs wel goed nieuws, want dat zou dan moeten betekenen dat ook vanuit Polen terug naar Nederland reizen geen probleem hoeft te zijn en ik niet hoef te lopen kutkloten met tests en ongein *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik kan dus nog gewoon tanken in Zwitserland. *O*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

IC140 schreef: zo 04 apr 2021, 12:15
Z2N schreef:In WNL op zondag kwam net een fijn getal naar boven: alleen Pfizer levert aankomende week al 480.000 vaccins, aldus de directeur van Pfizer Nederland. Ondanks het wegvallen van AstraZeneca in de komende dagen is er dus geen noodzaak tot een lager vaccinatietempo. *O*
Dan ken je de bureaucratie van de GGD/RIVM nog niet.

Mensen die volgens de strategie in aanmerking komen voor AstraZeneca kun je natuurlijk geen Pfizer geven. Alle mensen die nu een afspraak hebben voor een AstraZeneca prik moeten dus afgebeld worden. En door al dat afbellen is er natuurlijk geen capaciteit om nieuwe afspraken voor Pfizer te maken. Duh...
Ik snap nog steeds niet waarom je moet bellen om voor een prik een afspraak te maken. Als je voor een Coronatest gewoon online een afspraak kunt maken, waarom kan dat dan niet voor een prik?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat komt volgens mij doordat er verschillende mensen verantwoordelijk voor zijn. Ik ga worden geprikt door mijn huisarts, anderen worden door hun eigen ziekenhuis of door de GGD geprikt. Dan loopt alles lekker door elkaar, en is een extra (menselijke) check niet eens zo'n gek idee vrees ik.

In ander nieuws: we mogen langzamerhand ietsjes optimistischer zijn: we gaan deze week (ondanks de AstraZeneca-pauze) 624.361 prikken zetten (zie het dashboard), en het RIVM houdt er serieus rekening mee dat de piek van de derde golf al midden april is en rond de 800 IC-patiënten komt te liggen (NOS).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik zou niet zo stellig durven te beweren door wie je geprikt gaat worden. Allereerst omdat het schema al een keer gewijzigd is en huisartsen nu met de eerste ronde prikken voor 63 en 64-jarigen hebben vastgesteld dat je niet én kan prikken én de praktijk open kan houden, want je moet iedereen vijftien minuten onder observatie houden na inenting. Diverse huisartsen hebben al aangegeven niet nog meer groepen te willen doen, hooguit lijsten opstellen wie de GGD als volgende kan oproepen.

Mijn moeder is huisartsassistent. In het gebouw waar ze zitten hebben ze twee huisartspraktijken, beide huisartsen zijn morgen de hele dag niet beschikbaar voor normale consulten, omdat alle ruimte nodig is om mensen te prikken, steeds in groepjes van acht. Ze verwachten dat 40% niet komt opdagen en hadden al een lijst met schrijnende gevallen opgesteld binnen de twee praktijken als reservelijst, maar ze kunnen daar nu bijna niemand van oproepen als er over blijft vanwege de leeftijdsbeperking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Wat doen ze dan met de vaccins die overblijven, toch niet de kliko in hoop ik?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

In Servie weten ze wel wat ze doen met overgebleven vaccins: aan buitenlanders aanbieden die een inentings-vakantie naar Servie boeken. _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten