Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dan zou ik je toch eens uitnodigen om op de HvA te komen kijken PHS.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

PHS schreef: zo 04 apr 2021, 20:14 Ik heb ook nooit enig wezenlijk inhoudelijk meningsverschil waargenomen tussen de verschillende studentenpartijen.
Dat is niet per sé mijn motivatie anders, ik zie namelijk echt wel verschillen tussen de programma's: UU in actie is bijvoorbeeld geen fan van de 2FA-authorisatie die sinds kort is ingevoerd op de digitale systemen van de UU en de daarbij horende impliciete verplichting tot het bezitten van een telefoon, en wil daarom kijken naar een werktelefoon voor alle werknemers van de universiteit. Vuur! is dan weer erg tevreden over de bedoeling achter 2FA (het verbeteren van de digitale beveiliging). Zo zijn er meer verschillen, bijvoorbeeld over de balans tussen fysiek en digitaal onderwijs ná de pandemie (al wil niemand eigenlijk meer terug naar 1000 man in een hoorcollegezaal op maandagmorgen 09:00), toegang tot de UB voor niet-studenten (UU in actie is als enige pertinent tegen), en de internationalisering (PVDUS is voor, UU in actie is kritisch).

Nou zullen niet alle studenten er veel moeite voor doen, maar dat is eigenlijk niet heel anders dan bij andere verkiezingen. Maar er valt wel degelijk wat te kiezen, naast de poppetjes in de raad gaat het toch vooral om het beleid dat eruit komt. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In Delft hebben we maar twee partijen: ORAS en Lijst Bèta.
Lijst Bèta richt zich primair op het onderwijs en direct aanverwante zaken, terwijl ORAS meer oog heeft voor het sociale leven eromheen.

Zelf heb ik met twee keer verkiesbaar gesteld voor de facultaire studentenraad, maar ben helaas niet verkozen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Ik kwam eens een oud-klasgenoot tegen op de vrije lijst van de studentenraadverkiezingen van de UvA, met bij zijn motivatie niets anders dan “Wie stemt beslist niets. Wie de stemmen telt beslist alles. ~ Josef Stalin” _O-
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

De CSR lopen af en toe wel rare figuren rond ja :D

Maar moraal van het verhaal. Het frame dat medezeggenschap meelopen met de populairste is, en er niet toe doet is pertinent onjuist. Sterker nog, het is ook landelijk gezien een deel van de onderwijslobby en als je de juiste mensen kent kun je binnen instellingen wel een het ander veranderen. Maar als je blik niet verder reikt dan het wedstrijdje verpissen wat je op een afstandje denkt te zien zonder de omgeving te kennen snap ik wel waarom je die neerbuigende mening hebt.
Spoiler: show
Als je echt iets wil weten, het staat vrij een PB te sturen. Ik heb al wat jaartjes MR-ervaring.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Tijdens mijn studie in Nijmegen ruim een decennium geleden heb ik me van die verkiezingen vandaan gehouden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Misschien zou het helpen als er meer dan twee partijen zijn? In de Universiteitsraad tel ik vier studentenpartijen (UU in actie, Vuur!, PvdUS en de Vrije Student), en drie medewerkerspartijen (Vlam, promovendipartij UPP en UU in actie), de programma's verschillen zelfs zodanig van elkaar dat er woensdag aanstaande serieus een verkiezingsdebat is, live te volgen bij de DUB. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Dat zal het zijn ja.

Zonder gekheid. Vertegenwoordiging wil wel eens een probleem zijn. Sommige mensen blijven gewoon altijd weg, en doen er geen pepernoot aan. Het lastige is dat je ze eigenlijk niet weg kan sturen nadat ze een x-aantal keer niet op zijn komen dagen. Maar goed. Als dat hun keuze is zullen ze ook niet verder komen in het leven. Overigens zijn de medezeggenschappers ook een subcultuur aan zich jongens, en ik moet zeggen dat het toch al aardig dicht tegen politiek Den Haag aan schuurt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

D-Reizen is failliet. Benieuwd of er meer volgen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

hauptbahnhof schreef: vr 02 apr 2021, 13:25 Nu die VDU geen enkel voordeel heeft ben ik er ook op overgestapt.

Scheelt echt veel geld.
Ik heb mijn VDU afgelopen oktober opgezegd. Overgestapt op Weekend Vrij 1e klas. Maar dan geen NS Flex. Ik wil mijn bus/tram/metro ritjes niet achteraf gefactureerd hebben.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Oh, ik los dat probleem op met twee aparte chipkaarten. Eentje voor het Flex-abonnement en eentje voor het overige ov. (Tenminste totdat corona uitbrak en ik heb hem opgezegd)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Ik heb al 2 chipkaarten in mijn portemonnee zitten. NS Chipkaart en mijn personeelspas. Dus ik vind het wel prima zo.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ook ik heb twee ov-chipkaarten in mijn portemonnee zitten. De ene is mijn persoonlijke kaart. En de andere is een anonieme. De heb ik bij me als reserve kaart.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Michael schreef: di 06 apr 2021, 11:23 Ik heb mijn VDU afgelopen oktober opgezegd. Overgestapt op Weekend Vrij 1e klas. Maar dan geen NS Flex. Ik wil mijn bus/tram/metro ritjes niet achteraf gefactureerd hebben.
O, ik vind dat juist wel handig. Hoef ik nooit meer na te denken of ik wel voldoende saldo op mijn kaart heb. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Dat is op zich met automagisch opladen te fiksen, net wat je wilt. Dan staat er weliswaar dood geld op je kaart maar of het nu vooraf of achteraf is, betalen moet je toch.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ja, met automatisch opwaarderen of flex hoef je er nooit bij stil te staan. Behalve als je Flex hebt en met Rrreis reist, want ik had onlangs een busreis van 0 euro in Zwolle. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Waarschijnlijk is dat een gevalletje Halte is blijven hangen op de incheckapparatuur of een omleiding geweest. Dan gebeurt dat nog wel eens bij Keolis.

Ik had laatst het inchecken met mijn mobiel geprobeerd in Lelystad. En nu is er €5,54 afgeschreven -0- in heb binnen 2 seconden in en uitgecheckt op Lelystad Centrum blijkt achteraf.

Overigens vraag ik mij wel af hoe men bij controle kan zien dat je ingecheckt bent met je bankpas...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

IJssel-Vecht heeft in het begin ook nog veel problemen gehad met herkennen van abonnementen etc, dat zou ook nog kunnen
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Voor degenen met Dal Voordeel of een ander tijdgebonden abonnement: ben jij ook zo iemand die bij het poortje /paaltje wacht tot het 08.55 uur is? *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Dan lig ik nog lekker in bed *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Voor degenen met Dal Voordeel of een ander tijdgebonden abonnement: ben jij ook zo iemand die bij het poortje /paaltje wacht tot het 08.55 uur is? *O*
Nee, ik erger mij juist als het al 6:30 is geweest :P

#ochtendmens #vroegevogel #deochtendstondheeftgoudindemond #danhebjenogwataanjedag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

#weekjevrij
Chrysa schreef: wo 07 apr 2021, 09:10 Dan lig ik nog lekker in bed *O*
:shock:
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

Michael schreef: di 06 apr 2021, 11:23
hauptbahnhof schreef: vr 02 apr 2021, 13:25 Nu die VDU geen enkel voordeel heeft ben ik er ook op overgestapt.

Scheelt echt veel geld.
Ik heb mijn VDU afgelopen oktober opgezegd. Overgestapt op Weekend Vrij 1e klas. Maar dan geen NS Flex. Ik wil mijn bus/tram/metro ritjes niet achteraf gefactureerd hebben.
Je kan Flex voor het Bus/Tram/Metro-gedeelte gewoon uitzetten. Dat is een apart product, dus die kan via de klantenservice gewoon van de kaart gehaald worden. Dan reis je in de treinen wel met Flex, maar met de BTM gewoon ouderwets op saldo. Ook handig als je een lokaal kortings/vrij reizenproduct hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten