Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
De Volvo's gaan naar Nuenen voor schadeherstel.
Citeas gaan voor tectileren naar België toe.
Citeas gaan voor tectileren naar België toe.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Gisteren de 7716 gezien met een proefrit te Sterrenlaan in Eindhoven
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Verschillende omleidingen in Leiden (markt op zaterdag, Langegracht vanaf maandag, Schrijversbrug tot maandag), maken reizen met stadslijn 6 een uitdaging dit weekend. De lijn rijdt op vier dagen vier verschillende routes, ter illustratie de kaart hieronder.
Op vrijdag is de Schrijversbrug afgesloten. Op zaterdag is er markt. Op zondag wijzigt de dienstregeling (en dus de route) door langdurige werkzaamheden op de Langegracht. Die zijn dan alleen nog niet, maar de omleiding gaat wel vast in. De Schrijversbrug is dan nog dicht. Op maandag gaat de Schrijversbrug weer open, en wordt de (voorlopig) uiteindelijke route gereden.
De heilige regel 'een nieuwe dienstregeling gaat op zondag in' werkt hier lekker tegen, aangezien de werkzaamheden van en tot maandag gepland zijn...
Op vrijdag is de Schrijversbrug afgesloten. Op zaterdag is er markt. Op zondag wijzigt de dienstregeling (en dus de route) door langdurige werkzaamheden op de Langegracht. Die zijn dan alleen nog niet, maar de omleiding gaat wel vast in. De Schrijversbrug is dan nog dicht. Op maandag gaat de Schrijversbrug weer open, en wordt de (voorlopig) uiteindelijke route gereden.
De heilige regel 'een nieuwe dienstregeling gaat op zondag in' werkt hier lekker tegen, aangezien de werkzaamheden van en tot maandag gepland zijn...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Op proefrit in Nuenen: de 7724
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
De provincie heeft als transitieplan OV gepubliceerd:
https://www.zuid-holland.nl/overons/bes ... d-holland/
https://www.zuid-holland.nl/overons/bes ... d-holland/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Op pagina 18 staat een bericht waar je op kon wachten: de concessie HWGO wordt verlengd, maar bovenal: er komt een noodconcessie voor ZHN.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Het transitieplan bevat achteraan een overzicht wat er in alle provincies gebeurd
Ben wel benieuwd waarom er niet een tweede verlenging bij ZHN wordt toegepast maar voor een noodconcessie wordt gekozen, de argumentatie heb ik nog niet gevonden.
Ben wel benieuwd waarom er niet een tweede verlenging bij ZHN wordt toegepast maar voor een noodconcessie wordt gekozen, de argumentatie heb ik nog niet gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
heeft ZHN de optie tot een tweede verlenging?
Daarnaast: Is het niet mogelijk om de 38x lijnen in de antispits via Bedrijventerrrein Brinkhorst te laten rijden? Dan krijg je een lusje Zoetermeer - Voorburg - Den Haag - Brinkhorst - Zoetermeer.
Daarnaast: Is het niet mogelijk om de 38x lijnen in de antispits via Bedrijventerrrein Brinkhorst te laten rijden? Dan krijg je een lusje Zoetermeer - Voorburg - Den Haag - Brinkhorst - Zoetermeer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Er staan wel mooie stukken tekst in, op pagina 13 bijvoorbeeld.
Ik snap wel dat die buslijn 1 van 4x/uur (elke vijftien minuten, gem. wachttijd elke 7,5 minuut) naar 6x/uur gaat (elke tien minuten, gem. wachttijd elke 5 minuten) en daarmee de wachttijd afneemt; maar het staat opgeschreven op een manier om goed te praten dat haltes worden opgeheven en de bus af en toe een dorp overslaat en over de provinciale weg voorbij mag gaan rijden.Voorbeeldcasus uitwerking fijnmazigheid
Er zijn twee buslijnen in een gebied die bij elkaar in de buurt rijden:
- buslijn 1 vertrekt vier keer per uur en vervoert dagelijks 100 reizigers.
In totaal worden dus 120 reizigers per dag vervoerd.Beide lijnen worden gebundeld via de route van lijn 1, die ook wat sneller wordt gemaakt en wat minderhaltes krijgt. Hierdoor wordt de gemiddelde wachttijd voor lijn 1 verlaagd met 2,5 minuut.
- buslijn 2 vertrekt twee keer per uur en vervoert dagelijks 20 reizigers.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Waarom zou je dat doen? Lijn 28 rijdt immers al 4x/uur tussen Den Haag Centraal en Voorburg via Binckhorst.CamilleKreemers schreef: ↑wo 07 apr 2021, 15:58 Daarnaast: Is het niet mogelijk om de 38x lijnen in de antispits via Bedrijventerrrein Brinkhorst te laten rijden? Dan krijg je een lusje Zoetermeer - Voorburg - Den Haag - Brinkhorst - Zoetermeer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Je bedoelt de Binckhorst? Daar rijden al de HTM-lijnen 26 en 28.CamilleKreemers schreef: ↑wo 07 apr 2021, 15:58 heeft ZHN de optie tot een tweede verlenging?
Daarnaast: Is het niet mogelijk om de 38x lijnen in de antispits via Bedrijventerrrein Brinkhorst te laten rijden? Dan krijg je een lusje Zoetermeer - Voorburg - Den Haag - Brinkhorst - Zoetermeer.
Qua concessie zijn de 38x-lijnen van ZHN "uitlopers" die "gedoogd" worden, en bij dat soort uitlopers is de praktijk veelal dat die alleen hun traditionele route rijden, en geen creatieve routevarianten erbij krijgen.
Voor Arriva telt in de tegenspits waarschijnlijk vooral de vraag: hoe krijg ik de retourrit weer zo snel mogelijk op de juiste plek voor de spitsrichting. En dan is huidige route (in tegenspitsrichting) een betrouwbaarder optie dan een vertragingsgevoelige slingerroute over een bedrijventerrein waar het verkeer rond 8 en 17 uur regelmatig vast staat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Wat mij Eerder een optie lijkt is om de 38x lijnen via station Voorburg te laten rijden en daarna weer terug de huidige route op. Maar via de Binckhorst lijkt mij redelijk overbodig aangezien zoals eerder hier opgemerkt HTM lijnen 26 en 28 en in de toekomst waarschijnlijk één of twee tram lijnen hier al (gaan) rijden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Ik vraag me af op welke wijze Arriva de kosten kan verlagen in deze concessie.
Daarnaast, waarom is er zo'n chaos gemaakt van de verbinding Waddinxveen - Den Haag?
Daarnaast, waarom is er zo'n chaos gemaakt van de verbinding Waddinxveen - Den Haag?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Alles wat parallel tussen Lansingerland-Zoetermeer en Den Haag rijdt schrappen.
Busdienst Alphen - Zoetermeer rationaliseren.
Verder denk ik in de Krimpenerwaard alleen de cirkeldienst Rotterdam - Lekkerkerk - Ouderwerk - Krimpen - Rotterdam van de 194/196 behouden en de rest omzetten naar belbus/buurtbus.
Buurtbus in Boskoop opheffen.
Busdienst Alphen - Zoetermeer rationaliseren.
Verder denk ik in de Krimpenerwaard alleen de cirkeldienst Rotterdam - Lekkerkerk - Ouderwerk - Krimpen - Rotterdam van de 194/196 behouden en de rest omzetten naar belbus/buurtbus.
Buurtbus in Boskoop opheffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Die chaos komt doordat Moerkapelle vorig jaar geen rechtstreekse verbinding met Waddinxveen en Gouda meer had. Arriva wilde daarvoor niet lijn 177 herintroduceren, maar omdat de retourritten van lijn 382 toevallig langs Moerkapelle kwam, besloot Arriva die retourritten door Moerkapelle te laten rijden. En dat geheel op z'n Arriva's: een deel van die retourritten moest van/naar de garage in Gouda, maar een ander deel van/naar Waddinxveen (om daar weer in de spitsrichting van/naar Den Haag te rijden. Dus heeft Arriva van die retourritten maar gelijk twee lijnnummers gemaakt.CamilleKreemers schreef: ↑do 08 apr 2021, 14:34waarom is er zo'n chaos gemaakt van de verbinding Waddinxveen - Den Haag?
vanuit de reiziger gezien niet overzichtelijk, maar vanuit de wens om LM-ritten te beperken, toch wel weer een klein beetje logisch...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Ik was vanmiddag even kort op Schiphol Plaza; toen ik aan de rand van het busstation stond, werd ik aangeklampt door 2 toeristen, uit een Spaanstalig gebied, die mij vroeger waar de bussen naar de Keukenhof vertrokken. In normale omstandigheden vertrekken deze natuurlijk op de Jan Plezierweg, maar ik heb ze maar verwezen naar Qliner 361.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Weet iemand of de verplaatsing van busstation Krimpen aan den IJssel naar de C.G. Roosweg tijdelijk is of definitief? Er gaat komend weekend het een en ander wijzigen aan busroutes, maar als dat definitief is moet dat gewijzigd worden op de wiki. Maar dat wil ik dan wel zeker weten. Iemand die dit wellicht weet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Het Autobusstation van Krimpen aan den IJssel verdwijnt definitief. Belangrijkste reden is dat lijnbussen dan nog maar een keer met prioriteit over de kruising rijden in plaats van twee keer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Alle informatie die ik kan vinden, wijst erop dat het definitief is.
Publicatie in de Staatscourant: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -55532.pdf
Projectwebsite: https://www.degrotekruising.nl/faq/
Op de projectwebsite staat onder andere: "Vanaf april wordt het oude busstation niet meer gebruikt. In plaats daarvan stapt u op bij het nieuwe busperron aan de noordzijde van de C.G. Roosweg. Hier stoppen ook alle doorgaande buslijnen (194/292/293/295/383)."
Publicatie in de Staatscourant: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -55532.pdf
Projectwebsite: https://www.degrotekruising.nl/faq/
Op de projectwebsite staat onder andere: "Vanaf april wordt het oude busstation niet meer gebruikt. In plaats daarvan stapt u op bij het nieuwe busperron aan de noordzijde van de C.G. Roosweg. Hier stoppen ook alle doorgaande buslijnen (194/292/293/295/383)."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Volgens Sleutelstad heeft de gemeente Leiden weer een nieuw plan voor het busstation. Niet verkeerd dat ze er iets mee willen, maar ik denk dat het er niet beter op wordt om er een toren bovenop te plempen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
En hoe wil men dan van Station via Langegracht/Hooigracht gaat??? Wordt nogal slingerend daar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Die gaan over de Centrumroute: Station - Bargelaan - Schuttersveld - Valkbrug - Langegracht. Er komt een busbaan op het Schuttersveld, in de laatste plannen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Ziet eruit alsof de vraagstelling niet was, hoe je de bussen van/naar het station kunt krijgen, maar hoe je ze uit de straat kunt krijgen.
En dat er dan op het laatst nog een onmogelijke busroute ingemoffeld is.
Het zou voor de bussen wel acceptabel zijn, wanneer ze:
* vanaf het Schuttersveld voor de bussen een busbrug naar het busstation zouden aanleggen, over die fietsenstalling heen
* de Stationsweg wel beschikbaar bleef voor de overblijvende bussen door de Breestraat (wanneer de meeste streeklijnen via de Langegracht rijden)
En dat er dan op het laatst nog een onmogelijke busroute ingemoffeld is.
Het zou voor de bussen wel acceptabel zijn, wanneer ze:
* vanaf het Schuttersveld voor de bussen een busbrug naar het busstation zouden aanleggen, over die fietsenstalling heen
* de Stationsweg wel beschikbaar bleef voor de overblijvende bussen door de Breestraat (wanneer de meeste streeklijnen via de Langegracht rijden)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Het voorbeeld is natuurlijk hoe het je het opschrijft en wilt rechtpraten wat krom is. Het voorbeeld is wel logisch, maar op basis van fictieve getallen.Karl schreef: ↑wo 07 apr 2021, 20:25 Er staan wel mooie stukken tekst in, op pagina 13 bijvoorbeeld.
Ik snap wel dat die buslijn 1 van 4x/uur (elke vijftien minuten, gem. wachttijd elke 7,5 minuut) naar 6x/uur gaat (elke tien minuten, gem. wachttijd elke 5 minuten) en daarmee de wachttijd afneemt; maar het staat opgeschreven op een manier om goed te praten dat haltes worden opgeheven en de bus af en toe een dorp overslaat en over de provinciale weg voorbij mag gaan rijden.Voorbeeldcasus uitwerking fijnmazigheid
Er zijn twee buslijnen in een gebied die bij elkaar in de buurt rijden:
- buslijn 1 vertrekt vier keer per uur en vervoert dagelijks 100 reizigers.
In totaal worden dus 120 reizigers per dag vervoerd.Beide lijnen worden gebundeld via de route van lijn 1, die ook wat sneller wordt gemaakt en wat minderhaltes krijgt. Hierdoor wordt de gemiddelde wachttijd voor lijn 1 verlaagd met 2,5 minuut.
- buslijn 2 vertrekt twee keer per uur en vervoert dagelijks 20 reizigers.
Het volgende is namelijk ook waar:
Er zijn twee buslijnen in een gebied die bij elkaar in de buurt rijden:
- Snelle buslijn 1 vertrekt twee keer per uur en vervoert dagelijks 20 reizigers.
- Langame buslijn 2 vertrekt vier keer per uur en vervoert dagelijks 100 reizigers.
Hierdoor krijgen 100 reiziger een snellere reis, neemt de frequentie af en moeten reiziger verder lopen, fietsen waardoor de totale reistijd kan toenemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland
Zojuist in Nuenen met groen kenteken: 7703
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten