Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja, juist daarom..
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vanwege de voortdurende softwareproblemen worden weliswaar alle IC2-stammen met locs reeks 147 stilgelegd:
https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/index.shtml
https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/index.shtml
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Servische Spoorwegen heeft deze week drie KISS 200-treinstellen besteld bij Stadler. De levering start in oktober en zal voor de jaarwisseling afgesloten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens DSO zijn vanaf 5 Mei alle omlopen op de München-Nürnberg-Express met de Skoda-stammen gepland en zullen de 101 verdwijnen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Griekse spoorwegen voeren momenteel tests uit met de ETR470 op de hoofdlijn tussen Athina en Thessaloniki. Uiteindelijk wil de OSE de hele dienst gaan uitvoeren met deze Pendolino's, die voorheen op de Cisalpino reden:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Want in Zwitserland waren die treinen zo'n succes.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
TrenOSE is onderdeel van FSI, de holdingmaatschappij van de Italiaanse spoorwegen. TrenOSE heeft een gebrek aan rollend materieel, Trenitalia had teveel dus dan krijg je deze budgetvriendelijke oplossing
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
TrenOSE heeft rond de Olympische Spelen van 2004 in Athina veel nieuw materieel gekocht en bouwprojecten uitgevoerd. Het materieel dat rond die tijd in dienst kwam, is langzamerhand aan de beurt voor een mid-liferevisie. Probleem is alleen dat al dat materieel nagenoeg tegelijkertijd in dienst kwam. Daarnaast staat door vandalisme en geldgebrek als gevolg van de financiële crisis ook nog veel materieel aan de kant.
Het materieeltekort komt verder vooral door het uitbreiden van de elektrificatie en de nieuwe lijn van Kiato naar Patra, die momenteel tot aan Aigio gereed is.
Het materieeltekort komt verder vooral door het uitbreiden van de elektrificatie en de nieuwe lijn van Kiato naar Patra, die momenteel tot aan Aigio gereed is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Keolis Deutschland heeft het onderhoudscontract voor al haar Flirt3 treinstellen met Stadler verlengd tot einde concessie.
Onderhoud zal plaatsvinden in de Stadler werkplaatsen in Herne en Hengelo (NL).
leesvoer
Ook is de aanbesteding gedaan voor de revisie van alle Flirt1 stellen. Wie dat gaat doen is nog niet bekend, maar alles gaat in opdracht van Alpha Trains, de leasemaatschappij.
Onderhoud zal plaatsvinden in de Stadler werkplaatsen in Herne en Hengelo (NL).
leesvoer
Ook is de aanbesteding gedaan voor de revisie van alle Flirt1 stellen. Wie dat gaat doen is nog niet bekend, maar alles gaat in opdracht van Alpha Trains, de leasemaatschappij.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Revisie? Krijgen de voormalige Westfalenbahn-flirts dan ook eindelijk de Keolis-kleurstelling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Met uitbouw in Hengelo lees ik? Zou wel handig zijn denk ik ook, nu is er maar één spoor...
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er is recent al uitgebreid door spoor 336 (waar de hal op staat) aan de achterkant te verlengen, meer opslagruimte gecreëerd en er is een Mobiturn.
Mogelijk dat ze dat bedoelen. De gesprekken waren (zoals informeel begrepen heb) al een hele tijd geleden afgerond.
Mogelijk dat ze dat bedoelen. De gesprekken waren (zoals informeel begrepen heb) al een hele tijd geleden afgerond.
Dat is ooit wel gezegd. De "Bald im neuen look" stickers zijn in ieder geval al wel verdwenen op vrijwel alle ex-WFB stellen. Als álle stellen verfrist worden zal het vermoedelijk in de nieuwe kleuren zijn, dus het grijs met turquoise.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Die stickers zitten er onderhand al twee, drie jaar op?
Ik doe ook maar wat
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Zie net op insta een foto van een stel in Herford voorbij komen met daarop nog de Bald im neuen look sticker
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bij RTL zeggen zij ook altijd "gleich gehts weiter" maar dan komen eerst tien minuten reclame!
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
České dráhy hebben 20 treinstellen van 9 rijtuigen bij Siemens en Škoda besteld, een nieuwe generatie Railjets. Dat zijn inderdaad de 180 rijtuigen waar ik het in het geciteerde bericht van meer dan een jaar geleden al over had. Ze krijgen een maximumsnelheid van 230 km/u en men wil ze tussen 2024 en 2026 gaan inzetten op de lijnen Praha-Hamburg, Praha-Budapest en Praha-Wien-Villach. In Tsjechië moet de maximumsnelheid verhoogd worden van 160 km/u naar 200 km/u en worden hogesnelheidslijnen gepland (al weet ik niet precies hoe en wat). In eerste instantie zal de hoge snelheid alleen tussen Berlin en Hamburg gehaald worden. Persbericht.umbusko schreef: ↑vr 24 jan 2020, 14:20 Volgend jaar pas, in de zomer zal nog niet lukken vrees ik. Ze zijn wel onderweg naar Tsjechië, maar nog lang niet af, zoals je wel aan de foto's kunt zien. Ze zijn nu gepland voor Praha-Cheb, zowel via Ústí nad Labem (Krušnohor) als via Plzeň (Západní Expres). (Geen Eurocity dus, sorry. ) Oorspronkelijk waren ze gepland voor de Metropolitan Praha-Budapest, maar daar komen negendelige Railjets op te rijden. Er loopt nog een andere bestelling voor 180 rijtuigen voor 230 km/h waaronder ook restauratierijtuigen; ik neem aan dat dat die Railjets zijn. Deze 50 zijn voor 200 km/h en de bakovergangen zullen drukdicht zijn. Op de afbeeldingen blijkt een multifunctioneel rijtuig te staan, vandaar dat het maar één brede deur heeft. De overige rijtuigen krijgen wel gewoon twee deuren. Met dank aan de uitgebreide reacties van de České dráhy onder het bericht. (Overigens is in Tsjechië nog altijd 160 km/h het maximum, maar men hoopt daar binnenkort verandering in te brengen. In het buitenland kan men dan wel al sneller rijden.)
SŽDC (de Tsjechische Prorail) krijgt ook twee rijtuigen, voor testdoeleinden. In totaal gaat het dus om 182 rijtuigen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
In de 2028 zal ook tussen Oostenrijk en Villach harder gereden kunnen worden, aangezien men bezig is met de Semmering Basistunnel die geschikt moet worden voor 230km/h. De kans is groot dat de treinen de omweg gaan maken via Graz om vanaf daar de nieuwe lijn Graz - Klagenfurt te gebruiken met een maximale snelheid van 250km/h
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 19 apr 2021, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er staat inderdaad Praha-Wien-Graz-Villach in het Tsjechische bericht.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Waar precies in Oostenrijk?Oostenrijk en Villach
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Als ik afga op een eerdere posting dan vermoed ik Graz.
Materieelaanschaf in het buitenland
Tussen Graz en Klagenfurt wordt de Koralmbahn aangelegd, die opent in 2025. In 2027 opent de Simmeringbasistunnel. Deze twee ontwikkelingen zorgen ervoor dat het treinverkeer tussen Wenen enerzijds en tussen Graz en Klagenfurt/Villach anderzijds volledig opnieuw gestructureerd wordt.
De treinen tussen Wenen en Klagenfurt/Villach gaan vanaf 2025 via Graz rijden, dat levert een tijdwinst op van 20 minuten (van 3u55m naar 3u35m). Als in 2027 de basistunnel open gaat, gaat de reistijd tussen Wenen en Graz met nog eens 35 minuten omlaag, van 2u35 m naar 2 uur. De reistijd van Wenen naar Klagenfurt gaat dan van 3u35m naar 3 uur. Bovendien kunnen Graz, Klagenfurt en Villach dan allemaal vaker bediend worden omdat deze drie steden dan met één trein bediend kunnen worden in plaats van dat treinen uit Wenen bij Bruck an der Mur naar links of naar rechts gaan.
De treinen tussen Wenen en Klagenfurt/Villach gaan vanaf 2025 via Graz rijden, dat levert een tijdwinst op van 20 minuten (van 3u55m naar 3u35m). Als in 2027 de basistunnel open gaat, gaat de reistijd tussen Wenen en Graz met nog eens 35 minuten omlaag, van 2u35 m naar 2 uur. De reistijd van Wenen naar Klagenfurt gaat dan van 3u35m naar 3 uur. Bovendien kunnen Graz, Klagenfurt en Villach dan allemaal vaker bediend worden omdat deze drie steden dan met één trein bediend kunnen worden in plaats van dat treinen uit Wenen bij Bruck an der Mur naar links of naar rechts gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik neem dan haast aan dat de gehele route ook 2x/uur bediend gaat worden (wat voor de Graz, Klagenfurt en Villach een verdubbeling van de frequentie naar Wenen op zou leveren)?
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Stadler levert 19 7-delige KISS treinstellen aan Caltrain, die een verbinding verzorgd tussen San Francisco en San Jose. Deze treinstellen gaan de trage trek-duw dieseltreinen vervangen. Bijzonder is de uitvoering met zowel hoge als lage deuren in ieder rijtuig. Vooralsnog worden bij de lage perrons langs de hele lijn alleen de lage deuren gebruikt. In 1 rijtuig per stel is de hele benedenverdieping ingericht voor het vervoer van fietsen.
https://www.youtube.com/watch?v=oFZL68oUTWE
De eerste stellen zijn inmiddels klaar en worden beproefd. In 2022 zouden ze in dienst moeten komen.
Daarna zou de route San Jose-Gilroy geelectrificeerd moeten worden die alleen in de spits bereden wordt. Dit zou de aanzet moeten worden voor een HSL verbinding naar Bakersfield (2025) en Los Angeles (2033).
https://www.youtube.com/watch?v=oFZL68oUTWE
De eerste stellen zijn inmiddels klaar en worden beproefd. In 2022 zouden ze in dienst moeten komen.
Daarna zou de route San Jose-Gilroy geelectrificeerd moeten worden die alleen in de spits bereden wordt. Dit zou de aanzet moeten worden voor een HSL verbinding naar Bakersfield (2025) en Los Angeles (2033).
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Bodensee-Oberschwaben-Bahn (BOB) koopt acht treinstellen serie 426 uit het Saarland van DB Regio. Na een opknapbeurt gaan de stellen vanaf december tussen Friedrichshafen en Aulendorf in dienst: https://www.bob-fn.de/de/presse/infos/425.php
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten