Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

En sinds de DDZ onvrijwillig buiten dienst staat, tref ik bijna uitsluitend VIRM in de IC-diensten. Dus ook nog eens bovengemiddeld vaak :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Het valt mij de laatste tijd vooral op dat vrijwel elke prullenbak in een trein die ik opentrek vol zit -0-

En uiteraard neem ik dan m'n bende netties mee de trein uit, maar op een gegeven moment wordt het toch wel vervelend :|
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heel herkenbaar. Mij valt het ook vaak op zodra ik in de trein zit.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Ardan schreef: wo 21 apr 2021, 12:54 Tref ik nou elke keer de verkeerde treinen of klopt het dat het VIRM-materieel geen schoonmaakbeurt meer krijgt tot de revisie? Van elke trein die ik tref zijn de buitenkant en de ramen ontzettend smerig. In de 8703 waar ik nu in zit kun je amper nog naar buiten kijken.
Er spelen een aantal dingen rondom de VIRM:

• VIRM is door het ontwerp veel gevoeliger voor vervuiling die wordt veroorzaakt door de stroomafnemers.
• De kwaliteit van de conservering op de nog te reviseren VIRM2/3 is natuurlijk wel aan het einde van zijn levensduur, dat is zichtbaar.
• We hebben de afgelopen tijd te maken gehad met uitval treinwasinstallaties Lelystad, Eindhoven (tot 26 april) en incidenteel de Watergraafsmeer. Juist deze locaties zijn essentieel voor de VIRM vloot.

Aldus de betrokken manager. Men is bezig met een herontwerp voor het programma van de uitwendige reiniging, waarna een en ander gemakkelijker bij te sturen moet zijn. Tot die tijd is het nog even behelpen en de achterstand bij de schoonmaak proberen weg te werken en bij te houden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Tot die tijd emmertje sop en een spons gebruiken? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dank voor de verheldering, Mikos.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Dank voor het uitgebreide antwoord! Een stuk helderder dan dit raam:
Afbeelding
en nee stelletje grapjurken, het was niet mistig :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Je zat in een sneeuwstorm? *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Er staat weer eens een trein op de zaksporen in Den Bosch (de sporen van de voormalige Autoslaaptrein) : een Strukton-loc met losse wagen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Onderweg naar mijn oude hometown T wordt in de 6655 omgeroepen dat deze wegens vertraging niet op Tbu stopt. Dat heb ik in al die jaren op de serie 6600 nog niet eerder meegemaakt :shock:

Het staat overigens ook keurig in de reisinformatie. Bijzonder.
Laatst gewijzigd door PHS op vr 23 apr 2021, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Serie 6600 met trein 6555 ja? :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

6655 uiteraard, iets met dikke vingers (A)

Overigens zit de trein ook stamp- en stampvol. De conducteur liep net de coupé in om een foto te maken van de drukte. Toen ik het hem vroeg gaf hij dat de NS bij een melding graag een foto wil.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

PHS schreef: vr 23 apr 2021, 16:19 Onderweg naar mijn oude hometown T wordt in de 6655 omgeroepen dat deze wegens vertraging niet op Tbu stopt. Dat heb ik in al die jaren op de serie 6600 nog niet eerder meegemaakt :shock:

Het staat overigens ook keurig in de reisinformatie. Bijzonder.
Is tegenwoordig standaard bij grotere vertragingen.De redenatie is dan dat de 5200 ook in Uni stopt,men vergeet dan alleen de reizigers uit Uni die richting Breda reizen.Maar ja,die kunnen dan weer naar Tilburg en daar overstappen
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Het enkele SNG'tje wat om 14:56 in Rijssen aankwam richting Almelo, stond aldaar wat verder aan het perron en er stonden een aantal reizigers helemaal bij het begin van het perron ter hoogte van de lift. Omdat ze druk met elkaar in gesprek waren, hadden ze niet in de gaten dat de trein verder weg stond en ze hem daardoor misten. Uit de boze reacties merkte ik op dat ze het niet vonden kunnen dat de conducteur niet ff wat langer kon wachten. _O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Voor een wat relaxtere overstap op de boot in Harlingen was afgelopen zaterdag het plan om vanaf Leeuwarden de 37219 te nemen naar Harlingen Haven. Na aankomst van mijn IC in Leeuwarden bleek de Arrivatrein +12 te hebben, en werd even later opgeheven zonder enige vorm van omroep. Dus dat werd een halfuur later de 37221.

Vanwege een wisselstoring op de Zuidtak reden de Intercity's van Zwolle naar Den Haag Centraal niet verder dan lelystad. Vanuit Zwolle heb ik de 14668 genomen en in Amsterdam overgestapt op de 4068. Dit leverde slechts +3 op t.o.v. mijn oorspronkelijk schema. Opvallend was wel dat de 4068 met een solo SLT6 reed, en dat het wegens Koningsdag druk was in die trein. Daar had toch wel een stelletje bij gekund?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vandaag om 12:00 sluit de Ap to Go in de tunnel van Rotterdam Centraal, de verbouwing die begin vorig jaar al was aangekondigd gaat eindelijk van start. Op 14 mei gaat de winkel weer open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Een Abellio Flirt reed iets na 15.00 uur door Maarn richting Niet Instappen (dat kennelijk ten oosten van Maarn ligt).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hmm. Ik hoopte dat het ten westen van Maarn zou liggen, want vanwege de uitstekende bereikbaarheid overwoog ik een verhuizing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Diezelfde Flirt zag ik dan weer op spoor 9 staan op Utrecht Centraal om 14:45.

In ander nieuws was ik vandaag in Zwolle voor een aantal treinvervangende bussen; maar ik moet zeggen dat ik de situatie met de bussen aldaar chaotischer vond dan de vorige grote buitendienststelling. Ditmaal stonden de NS-bussen allemaal op de Hanzelaan en Arriva en Syntus op de Koggelaan. Vanuit het stationsgebouw lag eerst de halte voor Meppel, dan de halte voor Kampen Zuid en voorbij de NS-parkeerplaats de halte voor Olst en 't Harde.
Op de Koggelaan viel me daarnaast op dat Syntus op elke rit slechts met één bus reed, en deze hadden ook staanplaatsen. Voor alle andere richtingen reden dan wel 2 bussen per rit, maar die zaten toch ook best vol.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

En die FLIRT zag ik om 13:50 weer in Wolfheze richting Arnhem. Paar weken terug ook al.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Etienne schreef: vr 30 apr 2021, 20:19 Diezelfde Flirt zag ik dan weer op spoor 9 staan op Utrecht Centraal om 14:45.

In ander nieuws was ik vandaag in Zwolle voor een aantal treinvervangende bussen; maar ik moet zeggen dat ik de situatie met de bussen aldaar chaotischer vond dan de vorige grote buitendienststelling. Ditmaal stonden de NS-bussen allemaal op de Hanzelaan en Arriva en Syntus op de Koggelaan. Vanuit het stationsgebouw lag eerst de halte voor Meppel, dan de halte voor Kampen Zuid en voorbij de NS-parkeerplaats de halte voor Olst en 't Harde.
Op de Koggelaan viel me daarnaast op dat Syntus op elke rit slechts met één bus reed, en deze hadden ook staanplaatsen. Voor alle andere richtingen reden dan wel 2 bussen per rit, maar die zaten toch ook best vol.
In de avond rijdt keolis wel vaker met slechts één bus. Overdag heeft heeft de afgelopen dagen een zee aan bussen gestaan. Zowel in Zwolle als in Raalte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Etienne schreef: vr 30 apr 2021, 20:19 In ander nieuws was ik vandaag in Zwolle voor een aantal treinvervangende bussen; maar ik moet zeggen dat ik de situatie met de bussen aldaar chaotischer vond dan de vorige grote buitendienststelling. Ditmaal stonden de NS-bussen allemaal op de Hanzelaan en Arriva en Syntus op de Koggelaan. Vanuit het stationsgebouw lag eerst de halte voor Meppel, dan de halte voor Kampen Zuid en voorbij de NS-parkeerplaats de halte voor Olst en 't Harde.
Dat schijnt een leuk geintje van NS te zijn geweest waardoor er op de Hanzelaan geen plek meer is voor Keolis en Arriva... :X
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Terwijl Keolis er gewoon haar eigen (vaste) bushalte voor treinuitval heeft
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

Vandaag stopt de 3000 zowel op Driebergen-Zeist als Veenendaal-De Klomp en rijdt de 3100 non-stop tussen Utrecht en Ede. Vast iets te maken met de werkzaamheden tussen Utrecht en Breukelen?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Yup, de 3100 is doorgekoppeld aan de via Hvs-rijdende 703500 die ook de 2400 vervangt verder naar Ddr.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten