Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Maar waarom is er dan een verschil met Drenthe? Gaat het om keiharde euro's of om een andere organisatie van het openbaar vervoer.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Meerdere jaren geleden heb ik zelf nog wel met enige regelmaat op zondag de 117 vanuit Klundert gebruikt. Die had eigenlijk altijd wel reizigers. Niet heel veel, maar waar zit een bus wel vol op de eerste drie haltes als daar geen station tussen zit? Volgens mij vrijwel nergens.
En onderweg een station aandoen (in Zevenbergen) zonder een fatsoenlijke aansluiting op de trein helpt ook niet natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Misschien dat Arriva een betere dienstregeling kan ontwerpen dan nu het geval is. Weet niet welke uitgangspunten men hanteert...
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Ik denk inderdaad dat het gewoon om keiharde euro's gaat, het OV budget is navenant de Brabantse bevolking gewoon enorm laag; 91,1 miljoen begroot voor 2020 (€36 voor elke Brabander). Groningen, Noord-Holland en Zuid-Holland zitten op een vergelijkbaar niveau maar hebben natuurlijk veel minder inwoners als je de vervoer- en metropoolregio er van aftrekt. De mediaan voor uitgaven per inwoner ligt zo rond de €66 met een bandbreedte binnen die groep van €62-69, dat zijn de VRA, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Gelderland, en Flevoland. Overijssel (€51) en Limburg (€46) vallen allebei nogal laag uit (beiden schrijven ze behoorlijk wat baten onder OV op). Een lichte uitschieter naar boven is Friesland met €77 p.p.p.j. De écht hoge uitschieters zijn Drenthe, Groningen, en de HRDH met respectievelijk €137, €150, en €166 aan uitgaven per inwoner.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Nu hebben Drenthe, Groningen en MRDH ook veel railverbindingen als we naar verhouding rail/bus kijken.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Ik heb wel eens gedacht aan anders combineren van lijnen, bijvoorbeeld de lijnen 136, 134 en 123 tot een lijn Den Bosch - Waalwijk - Raamsdonksveer - Breda
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Het staat je vrij om een ideeëntopic te openen.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Zoals in het verleden al het geval was?CamilleKreemers schreef: ↑do 06 mei 2021, 21:42 Ik heb wel eens gedacht aan anders combineren van lijnen, bijvoorbeeld de lijnen 136, 134 en 123 tot een lijn Den Bosch - Waalwijk - Raamsdonksveer - Breda
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
oh, dat bestond al. Ik vind dat koppelen wel potentie hebben om meer klanten te krijgen. Al kan je je wel afvragen op welke wijze koppelen het beste werkt en dan de precieze route. In deze concessie heeft men al gedeelde lijnen zoals Gorinchem - Den Bosch.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Doorkoppelen van lijnen is vooral zinvol als er voldoende reizigersvraag is over de eindpunten heen. In dat opzicht heeft koppelen van 123 en 134 in Raamsdonksveer zin omdat het dan makkelijker wordt om vanuit bijvoorbeeld Waspik het centrum van Raamsdonksveer te bereiken. Dan heb ik het alleen niet over de aantallen mensen die je er dan mee de bus in krijgt (weinig, denk ik) en ook niet over de exploitatieve gevolgen.
Het geld dat er is, gaat voornamelijk naar het laaghangende fruit (versterken van lijnen die het op zichzelf al goed doen). De ambitie is gewoon erg laag. Dat proces is natuurlijk al een paar jaar aan de gang en het gebeurt ook niet in een vacuüm: regio’s als het Land van Heusden en Altena zijn relatief dunbevolkt, liggen op vrij grote afstand van grote plaatsen en hebben zich dus allang erbij neergelegd dat de auto gewoon noodzaak is geworden.
Het geld dat er is, gaat voornamelijk naar het laaghangende fruit (versterken van lijnen die het op zichzelf al goed doen). De ambitie is gewoon erg laag. Dat proces is natuurlijk al een paar jaar aan de gang en het gebeurt ook niet in een vacuüm: regio’s als het Land van Heusden en Altena zijn relatief dunbevolkt, liggen op vrij grote afstand van grote plaatsen en hebben zich dus allang erbij neergelegd dat de auto gewoon noodzaak is geworden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Uitdunning dienstregeling West Brabant.
Arriva rijdt per 10 mei minder ritten:
https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... lijnen.htm
Opmerkelijk want NS en GVB zijn juist weer aan het uitbreiden. Is de situatie in Brabant zo penibel?
https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... lijnen.htm
Opmerkelijk want NS en GVB zijn juist weer aan het uitbreiden. Is de situatie in Brabant zo penibel?
Re: Uitdunning dienstregeling West Brabant.
Dit bericht is al bijna anderhalve maand bekend en besproken in het topic over Brabant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Uitdunning dienstregeling West Brabant.
In tegenstelling tot de overige regios waar zelfs 14% DRU was geschrapt was in Brabant bij Arriva nog niet zoveel gebeurd.BusOV40 schreef: ↑wo 26 mei 2021, 14:16 Arriva rijdt per 10 mei minder ritten:
https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... lijnen.htm
Opmerkelijk want NS en GVB zijn juist weer aan het uitbreiden. Is de situatie in Brabant zo penibel?
Alle vervoerders in drn lande zijn druk bezig met de transitieplannen (zoals ze zo mooi heten) voor ingrepen tot 2025 !
En dat belooft op sommige plaatsen toch echt een kaalslag.
En dan mogen we van geluk spreken dat de overheid nog bijspekt anders was het zwarte scenario 20% minder DRU. Veelal blijft het beperkt tot 10% voor 2022 tov de DRU in dec 2020.
Arriva Limburg heeft zijn voorzet al gegeven eind feb. van dit jaar.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
De discussie over bezuinigingen per DRGL 2022 afgesplitst naar een vers topic.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Lijn 310 krijgt vanaf maandag een nieuwe dienstregeling. Deze staat NIET in de reisplanners.
De dienstregelingen zijn op deze pagina te downloaden: https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... terdam.htm
De dienstregelingen zijn op deze pagina te downloaden: https://www.arriva.nl/noordbrabant/acti ... terdam.htm
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Rijkswaterstaat heeft de werkzamheden met twee weken dus zal deze dienstregelingwijziging van 31o ook wel niet door gaan.
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
Nou nou, 5 ritten.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling West- en Oost-Brabant 2021
maar 5 ritten erbij..... Hopelijk groeit dat nog door tot respectabele hoeveelheden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten