Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:N

Die De Haan is een nagel aan Nagels doodskist.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Fractie Den Haan heeft een oud Twitter-account van 50Plus gerecycled: https://twitter.com/FractieDenHaan

Afbeelding

_O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Die vliegt bij de eerstvolgende verkiezingen natuurlijk weer de Kamer uit...
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Durashift schreef: do 06 mei 2021, 22:41
Tom024 schreef: do 06 mei 2021, 11:13 Jan Nagel mocht gisteravond leeglopen bij Met het Oog op Morgen. (..)
Vandaag bij Sven Kockelman mocht hij ook zijn kant vertellen.
Hm, ik hoorde hem gisteravond ook weer in Langs de Lijn. Dat is wel een erg hoge Nagel-dichtheid op de nationale nieuws- en sportzender.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Tja, helemaal onredelijk klinkt hij toch ook niet.
Jan Nagel is ook geen onredelijk figuur, alleen hij heeft niet zo goed de 'menselijke' kant van de politiek in de vingers zitten. Vrijwel al zijn politieke avonturen eindigen in enorme ruzies tussen de betrokkenen. Ik denk dat het nogal onderschat wordt wat er bij komt kijken. Ik heb het vaker gezegd, het is niet een partij waar ik op zou stemmen maar ik wil wat dat betreft wel mijn credits geven aan de SP: ze hanteren een ijzeren partijdiscipline, en ze weten er wel voor te zorgen dat interne strubbelingen in ieder geval zelden tot nooit in de media wordt uitgevochten. Voor een redelijk populistische anti-establishment partij is dat bijzonder te noemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Thierry Baudet schijnt half april corona opgelopen te hebben tijdens een nachtelijke wijnproeverij in de Tweede Kamer :X

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/baudet-e ... met-corona
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Waarom krijgt deze totaal mesjogge koekwausidioot eigenlijk nog enige vorm van aandacht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hem negeren lost het probleem dat extreem-rechts met acht zetels in de kamer zit ook niet op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Eigenlijk wel. Zonder corona en aandacht gaat die wandelende brand gewoon zo uit. Heb je geen last meer van hem. Hij blijft relevant omdat mensen als jij er op blijven zeuren en zeiken. Daar ontstaat discussie uit en zo blijft hij in de gedachte van de mensen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nee. De ideologie van Hitler werd ook genegeerd, andere politieke partijen en zelfs andere landen dachten zelfs dat als ze met hem samen werkten het wel goed zou komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Hmmm, dat lijkt me een nogal vergezochte uitspraak. De FvD neem ik ook afstand van, maar in één zin met de jaren 30 vergelijken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Een leider die joden en homoseksuelen in het verdachtenhoekje zet, over rassen praat en een eigen provincie voor zijn stemmers opeist. Waar zit het bezwaar in de vergelijking?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Voor mij is het een flapdrol die steeds meer wartaal gaat uitslaan.

En die 8 Zetels kunnen zijn gekomen doordat ze een geheel eigen corona standpunt innamen in de campagne.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het vooral bijzonder dat Baudet nauwelijks meer in de Kamer te vinden is bij debatten. Meestal zien we dan Wybren van Haga als afgevaardigde namens FvD.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Ik denk toch dat er wel een behoorlijk verschil is met de populariteit van de NSDAP.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Vergeet niet dat Duitsland destijds economisch gezien zich op een absoluut dieptepunt bevond.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Thierry doet daar natuurlijk zelf aan mee door provocerende posters te maken.

Het is gewoon iemand die mentaal 14 is. Ik zou zeggen 'don't feed the trolls'
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

waldo79 schreef: zo 09 mei 2021, 09:16 Hmmm, dat lijkt me een nogal vergezochte uitspraak. De FvD neem ik ook afstand van, maar in één zin met de jaren 30 vergelijken...
Dat die vergelijking te pas en te onpas — en vooral dat laatste — gebruikt is, heeft een reflex doen ontstaan elke vergelijking taboe te verklaren. Daar is Baudet (en in zijn kielzog Hiddema) zich zeer van bewust. Vandaar dat de tactiek is eerst flink op het orgel gaan met een extremistische uitspraak of actie, en vervolgens de voorspelbare reacties ridiculiseren. Punt gemaakt, maar "het was maar een grapje", dus wie het serieus neemt ziet spoken.

Behalve dat ik niet erg enthousiast kan worden over "grappen" ten kostte van bevolkingsgroepen, is er geen enkele reden voor een politicus zich daarvan te bedienen — tenzij hij geen grappen maakt, maar het electoraat bruine drek serveert. In het geval van Baudet is er na diverse zogenaamde uitglijers geen andere conclusie mogelijk dan dat hij zeer gecharmeerd is van een ultrarechts, zo niet neonazistisch gedachtengoed.

In dit geval lijkt me een vergelijking met de jaren dertig van de vorige eeuw dan ook onvermijdelijk, terwijl een op zich begrijpelijke aarzeling vanwege een taboe Baudet c.s. juist in de kaart speelt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ik denk dat de FvD en Baudet, en de PVV en Wilders, in een bredere trend zijn te plaatsen waarin xenofobie, racisme, en anti-elitisme geleidelijk salonfähiger worden. De eerste twee vertalen zich met name in anti-immigratie en anti-islamstandpunten. De laatste zie je vooral terug in anti-Europa, anti-overheid en anti-elite (partijkartel). Je ziet dit soort opvattingen trouwens ook steeds meer in het midden en soms ook ter linkerzijde (SP en PvdD zijn ook euroskeptisch).

Vergelijkingen met Hitler en de NSDAP zijn snel gemaakt en de overeenkomsten zijn er zeker, maar ze zijn oppervlakkig. In de kern ging het Hitler om antisemitisme (vrijwel afwezig in PVV en FvD, al worden antisemieten wel tot deze partijen aangetrokken), het alsnog winnen van de Eerste Wereldoorlog (nu niet relevant) en het creëren van een Groot-Duits Rijk (hoewel dergelijke elementen ook wel rond FvD zijn te vinden, staat het niet centraal om een Groot-Nederland na te streven). Dat militaristische aspect stond centraal in het fascisme en nazisme, maar is bij PVV en FvD afwezig.

Ik denk dat vergelijkingen met Hitler in zoverre nuttig kunnen zijn om mensen te waarschuwen niet te licht over het potentiële gevaar te denken dat uitgaat van het tegenwoordige extreemrechts. Tegelijkertijd geef je er de aanhangers en apologeten wel weer een voorzet mee om je van godwins en gebrek aan smaak te beschuldigen. Als je zo'n vergelijking maakt, is het daarom goed te beargumenteren waarom, en de lijn naar het heden goed te onderbouwen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 08 mei 2021, 21:57 Hem negeren lost het probleem dat extreem-rechts met acht zetels in de kamer zit ook niet op.
Volgens mij heeft extreem-rechts zelfs 25 zetels. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

trolly schreef: zo 09 mei 2021, 10:21 In het geval van Baudet is er na diverse zogenaamde uitglijers geen andere conclusie mogelijk dan dat hij zeer gecharmeerd is van een ultrarechts, zo niet neonazistisch gedachtengoed.
Andere mogelijke conclusie: dwepen met ultranationalisme levert hem de aandacht op waar hij blijkbaar buitensporig veel behoefte aan heeft. Dan hoeft hij er zelf niet noodzakelijkerwijs achter te staan, als de corpstypes en Erkenbrand-angehauchten maar achter hem aanlopen. Dat lukte dus niet met de Forummers die een klassiek-liberale partij voorstonden.

Maakt het niet minder treurig, uiteraard.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

En daarom. Zonder corona sterft hij gewoon weer weg naar de 2-3 zetels. Daar helpt blijven benoemen wat hij verkeerd doet echt niet bij. Beter geef je het goede voorbeeld en laat je hem daar in de maatschappelijke druk gewoon als abnormaal wegcijferen. Het is ook een fout van de huidige gevestigde partijen dat die gasten zo groot worden. Maar goed, dan zijn er ook weer aardig wat stappen nodig. Algoritmes, onderwijs, vertrouwen in de politiek.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

De burgemeestersverkiezingen in London zijn gewonnen door de zittende burgemeester Sadiq Khan.
Hierdoor krijgen de individuele lijnen van de Overground nu waarschijnlijk ook allemaal een eigen naam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten