Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De reactivering van de spoorlijn Bocholt-Coesfeld is van tafel. Een door de NWL in opdracht gegeven studie komt tot de conclusie dat het veel te duur zou zijn de lijn weer op te bouwen, vooral omdat er om welke reden dan ook alleen ongelijkvloerse overwegen toegelaten zijn (bij DSO is er sprake van dat inmiddels vanwege enigerlei wet de aanleg van gelijkvloerse overwegen alleen maar nog met een speciale vergunning mogelijk is). Dus wordt nu door de NWL aanbevolen, van het (nog steeds bestaande) traject een fietspad te maken:

http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 502&lang=1

Volgens mij een dubieuze besluit, want overal wordt over klimaatbescherming gesproken en dat de OV een bijdrage moet leveren en hier heeft men de kans daarvoor.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Jammer!
Veel delen zijn nu ook al fietspad.


1,5 meter

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Bij de NVR zijn de planningen voor de verbetering van de infrastructuur in de komende jaren te lezen: https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 7-2021.pdf

Onder andere is men van plan een derde spoor tussen Langerwehe en Düren (was er in het verleden al) en bij Geilenkirchen te bouwen, een nieuwe perron in Aachen West en in Aachen Rothe Erde, Bonn-Euskirchen-Bad Münstereifel en Köln-Lüdenscheid moeten een bovenleiding krijgen en er zal een verbindingsboog tussen Herrath en Hochneukirch komen zodat voor treinen uit richting Erkelenz in richting Grevenbroich geen kopmaken in Rheydt meer nodig is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 46632
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Het Hessen-Ticket is dit jaar vanaf 1 augustus tot 31 december ook geldig in vier gemeenten in het Nordrhein-Westfaalse Hochsauerlandkreis. Je kan er gedurende deze periode met de RB97 vanuit Korbach tot en met Brilon Stadt en met de RE17 vanuit Kassel tot en met Brilon Wald mee reizen. Het Hessen-Ticket zal gedurende deze periode echter niet te koop zijn in de vier gemeenten waar het tijdelijk geldig is.

https://sdoffice.hochsauerlandkreis.de/ ... nTarif.pdf
Rame à l'approche
cassie127
Berichten: 5074
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Wel als je een DB automaat op één van de stations in NRW weet te vinden (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Rurtalbahn zal tot 2025 verder tussen Linnich, Düren en Heimbach rijden: https://www.radiorur.de/artikel/vertrae ... 65049.html
RobertT
Berichten: 338
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Over Heimbach wordt er niet gesproken,alleen naar Linnich en Euskirchen.Maar lijkt mij logisch dat de lijn naar Heimbach ook meegaat.
Tot 2025 dus zeker gesteld
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Gefeliciteerd euregiobahn! :trein:
Vandaag is het 20 jaar geleden dat de eerste reizigerstrein tussen Stolberg-Altstadt en Heerlen reed. Men heeft begonnen met rond 2.600 passagiers per dag, na diverse uitbreidingen van het net zijn de cijfers voor de crisis in 2019 opgelopen tot bijna 18.000.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Helaas kan men alleen de titel zonder abonnement lezen, maar blijkbaar wil Abellio - net zoals tevoren al in Sachsen-Anhalt - nu ook in NRW meer geld hebben en dreigt met faillissement:

https://www.waz.de/staedte/essen/poker- ... 24881.html
cassie127
Berichten: 5074
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Schijnt echter voor heel Abellio Deutschland te gelden: https://www.mannheimer-morgen.de/wirtsc ... 08999.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Vanwege personeelstekort beslist DB Regio op de RB38 (normaal Bedburg - Köln, door werken maar Bedburg - Horrem) nu iedere dag opnieuw of de treinen de volgende dag rijden of niet. Een einde van deze situatie is niet te zien:

https://www.ksta.de/region/rhein-erft/- ... 3695152157
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 17001
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

En als er geen treinen rijden, worden er vervangende bussen ingezet?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Normaliter wel, maar zoals ik al elders gelezen heb zijn de tijden van de vervangende bussen niet afgestemd op de aan de diverse haltes aansluitende streekbussen. En dan is in een gebied waar laatstgenoemde bussen meestal maar 1x/uur rijden de reiziger de dupe.
cassie127
Berichten: 5074
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Is ook wel lastig, want die bus is natuurlijk niet zo snel als een trein. Dus als je in Bedburg goed aansluit doe je dat niet op de stations verderop op de lijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Dat weet ik ook, maar men kan bij voorbeeld snel- en stopbussen laten rijden, welke op verschillende knooppunten voor de regionale bussen afgestemd zijn. De aansluiting op de trein in Horrem zie ik tweederangs, daar rijden genoeg treinen.
cassie127
Berichten: 5074
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Klopt, in mijn ogen is de bus- maar vooral de treinaansluiting in Bedburg het belangrijkste voor die bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten