Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
En weten demense al hoe dat komt?
Re: Kort Nederlands nieuws
Gezien de tekst van ProRail weten demense waarschijnlijk nog niet eens hoe vaak het voorkomt op het huidige net.
Re: Kort Nederlands nieuws
Toch opvallend dat de onderzochte trajecten steeds in gebieden vallen die door ASSET Rail worden onderhouden
Re: Kort Nederlands nieuws
Het is nu ook raak tussen Hoofddorp en Leiden: vanaf 22 mei tot en met 27 mei fors minder treinen vanwege een snelheidsbeperking tot 40 km/u vanwege loszittende rails. Er zouden twee sprinters en twee intercity's per uur blijven rijden. ProRail.
Re: Kort Nederlands nieuws
Is er al iets bekend over de oorzaak van dit alles? Zijn ze recent overgestapt op een andere werkwijze, andere materialen of wat?
Re: Kort Nederlands nieuws
Er zijn recent wat extra inspecties ter plaatse gedaan en daar bleek dat er in bogen nog wel eens teveel bevestigingsmiddelen loszitten. Naar aanleiding daarvan is ProRail gestart met een inventarisatie van alle bogen in Nederland waar dit een probleem zou kunnen zijn (stuk of 200).
Re: Kort Nederlands nieuws
Vlak voor de gehele toestand op de MerwedeLingeLijn moesten tijdens ongeplande werkzaamheden de bevestigingsmiddelen van twee sporen tussen station Dordrecht en de spoorbrug vervangen, daar zijn nu blauwe bevestigingen aangebracht. Hoort dat ook bij dit incident?
Vlakbij Dordrecht Zuid zijn vrij recent tijdens ongeplande werkzaamheden ook blauwe bevestigingen aangebracht.
Vlakbij Dordrecht Zuid zijn vrij recent tijdens ongeplande werkzaamheden ook blauwe bevestigingen aangebracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
NS heeft anders besloten: de intercity's blijven rijden, de sprinters worden vervangen door bussen. Hiermee moeten capaciteitsproblemen in de intercity's worden voorkomen. Nachtnet rijdt om via Haarlem. Reisplanners moeten nog worden bijgewerkt (op het moment van spreken).
Re: Kort Nederlands nieuws
Deze vielen mij op 27 maart ook al op tussen de moerdijkbrug en Dordrecht,ze zitten er dus sowieso al een tijdjeSuus schreef: ↑vr 21 mei 2021, 08:33 Vlak voor de gehele toestand op de MerwedeLingeLijn moesten tijdens ongeplande werkzaamheden de bevestigingsmiddelen van twee sporen tussen station Dordrecht en de spoorbrug vervangen, daar zijn nu blauwe bevestigingen aangebracht. Hoort dat ook bij dit incident?
Vlakbij Dordrecht Zuid zijn vrij recent tijdens ongeplande werkzaamheden ook blauwe bevestigingen aangebracht.
Re: Kort Nederlands nieuws
Morgen tussen 7 en 17 uur geen treinen tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum wegens 'herstelwerkzaamheden'. Het begint wel een veenbrandje te lijken, die 'herstelwerkzaamheden'.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik kom ook al steeds meer LAE-begrenzingen tegen in den lande, allemaal voor 90kmh ook.
Ik doe ook maar wat
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat zijn die fantastische NABO maatregelen van Prorail/NS.
Re: Kort Nederlands nieuws
Die zijn te vinden bij NABO's waar geregeld zwaar landbouverkeer oversteekt. Bij hogere treinsnelheden is de zichtlijn niet lang genoeg om te kunnen beoordelen of je kunt oversteken voordat er een trein op de NABO verschijnt. Oversteken is dan een soort Russisch roulette, met deze snelheidsbeperking niet meer. Het is een paardenmiddel, maar het beste wat snel gerealiseerd kan worden.
Re: Kort Nederlands nieuws
Lange Afstands Effecten-begrenzingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
LangzaamAan Enzo
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Bijna goed:
Nico Spilt schreef:Tijdelijke snelheidsbeperkingen worden aangegeven met zogeheten LAE-borden: de L staat voor langzaam, de A voor aanvang, de E voor einde. Spoorwegpersoneel spreekt over Louter Armoe en Ellende.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij mijn weten staat de L voor Lastgeving,dus een opdracht/bevel.tegenwoordig noemen ze dat een aanwijzing
Re: Kort Nederlands nieuws
De werkzaamheden gaan wel door, maar treffen alleen Nachtnet-treinen tussen Schiphol en Leiden.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Kort Nederlands nieuws
Dit zijn de nieuwe (sinds 2020 toegepast) SKL-30 veerklemmen die volgens specificatie blauw (RAL5012) horen te zijn, om ze te kunnen onderscheiden van de normale SKL-14 veerklemmen. Deze zwaardere klemmen moeten worden toegepast bij boogstralen onder de 1200 op NS90-dwarsliggers.Suus schreef: ↑vr 21 mei 2021, 08:33 Vlak voor de gehele toestand op de MerwedeLingeLijn moesten tijdens ongeplande werkzaamheden de bevestigingsmiddelen van twee sporen tussen station Dordrecht en de spoorbrug vervangen, daar zijn nu blauwe bevestigingen aangebracht. Hoort dat ook bij dit incident?
Vlakbij Dordrecht Zuid zijn vrij recent tijdens ongeplande werkzaamheden ook blauwe bevestigingen aangebracht.
Re: Kort Nederlands nieuws
1200 voet? Milimeter?
1200 meter toch?
1200 meter toch?
Re: Kort Nederlands nieuws
Meter. Boogstralen zijn (op niveau van alignement) altijd in meters.
Re: Kort Nederlands nieuws
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/02/ar ... d-a4045921
Arriva wil een nachttrein per week laten rijden vanuit Groningen/Maastricht naar Schiphol en heedt hier ook een aanvraag voor ingediend bij de ACM(aankomst tussen 3.30 en 4.00 uur volgens bijbehorende interview met Anne Hettinga). Hoe kansrijk zal zo'n aanvraag zijn?
Arriva wil een nachttrein per week laten rijden vanuit Groningen/Maastricht naar Schiphol en heedt hier ook een aanvraag voor ingediend bij de ACM(aankomst tussen 3.30 en 4.00 uur volgens bijbehorende interview met Anne Hettinga). Hoe kansrijk zal zo'n aanvraag zijn?
Grt. Stefan
Re: Kort Nederlands nieuws
Oeh, een ding is zeker, dat klinkt als een interessante rit voor de Kilometer Kampioen-wedstrijden.
Of het realistisch is weet ik zo net nog niet.
Of het realistisch is weet ik zo net nog niet.
🍉
Re: Kort Nederlands nieuws
Het zou mij niet verbazen dat als dit doorgaat er alleen speciale kaartjes geldig zijn. Anders wordt het nooit rendabel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Je kunt wat uitgaanspubliek en Schipholpubliek trekken, maar zijn nachttreinen niet enorm duur qua exploitatie?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten