En op welke wijze kun je dit optimaliseren? Ik ben al een aantal weken aan het klooien ermee en heb nog steeds geen oplossing ervoor.SuperGhost schreef: ↑vr 28 mei 2021, 17:34 De Veluwe heeft nu ook wel een redelijk fijnmazig net, maar dat is nu ook wel het probleem. Er zijn eigenlijk alleen maar kleine kernen die met die buslijnen bediend moeten worden (de grote kernen hebben op Voorthuizen na allemaal een treinstation), waardoor die buslijnen vooral afhankelijk zijn van de reizigers uit die kleine kernen, waarbij bijna elke kern ook nog 2 buslijnen heeft. Dit maakt het geheel erg duur voor de vervoerder en voor de reizigers ook deels onaantrekkelijk door de lage frequenties.
Je moet je dus afvragen of het niet beter is om sommige directe verbindingen te laten verdwijnen om zo het aantal lijnen te verminderen. Sommige reistijden worden dan weliswaar langer en met overstap, maar zouden dan wel frequenter geboden kunnen worden.
Daarnaast heeft de Veluwe ook de pech dat het rijk en NS nog altijd niet willen beginnen aan perrons langs het HRN voor station Barneveld Noord. Als die er zouden komen, dan kun je ook al wat bezuinigen en optimaliseren.
Enige snelle simpele besparingen die ik zie is het opheffen van de 102 en dan 103 dagdekkend maken. Je zou ook de 103/205 zo kunnen inleggen dat men snel op de trein naar Amersfoort kan overstappen te Barneveld Noord.
Ik zou zelf de 101 ook opheffen door de paralleliteit met de 205.
Als laatste zou ik kijken naar het combineren van de stadsbus 1 en de 111.
Wellicht kun je wel iets met die enorme hoeveelheid Christelijke schoolbussen.