Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Heb jij bronnen die bevestigen dat deze aantallen niet (kunnen) kloppen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Coronadashboard.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties.

Datum: aantal gezette prikken

27052021: 8971791

28052021: 9099559

Mijn rekenmachine zegt dan, dat 9099559 minus 8971791 uit komt op een aantal van: 127768

Verder de afgelopen dagen nergens gelezen, dat er bij het RIVM rekenproblemen zouden zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Oké, maar (waar) beweert het RIVM dan een ander aantal gezette prikken dan 127768?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nergens, waar mij dat bekend is.
Maar er zouden in het verleden vaker problemen met het rekenmechanisme van het RIVM zijn geweest.
viewtopic.php?p=731484#p731484
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Op dinsdagen publiceert het RIVM op de eigen website een keurig overzichtje van wie uit welke leeftijdscategorieën de hoeveelste prik gekregen heeft, dat heeft mijn voorkeur boven de dagcijfers die de GGD rapporteert op het dashboard.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Vandaag in 4 andere landen geweest. Niks gezien qua controles, alleen een tekstcar met "COVID-19 Controle" op de grensovergang bij Visé richting Nederland, maar een daadwerkelijke controle was er niet. :')

Luxemburg is wel een erg leuke stad ben ik achter gekomen. *O*
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ja Luxemburg heeft helemaal geen inreisbeperkingen meer als je vanuit de EU over land komt. Je mag zo lang blijven als je wil en hoeft ook niet een negatieve test te tonen of verplicht in quarantaine.
Suus schreef: vr 28 mei 2021, 21:42 Vanaf dinsdag moet je wanneer je uit het buitenland naar Nederland komt altijd een recente negatieve PCR-test bij je hebben. Ook moet je bij hoogrisicolanden verplicht in quarantaine. Op dit moment zijn zowel Duitsland als België een hoogrisicoland.
Ik snap sowieso niet waarom Duitsland nog als hoogrisicoland wordt gezien... Waarschijnlijk alleen vanwege inreisveperkingen voor Nederlanders, maar verder met een incidentie van 35 op 100.000 over 7 dagen blijf ik het opvallend vinden. Oo de website van het RIVM lees ik iets over 150 op 100.000 over 7 dagen als ijkpunt ofzo. Zit er in die wet ook niets iets van een regeling voor klein grensverkeer? Want ik meende ergens gelezen te hebben dat het niet voor alle landen gaat gelden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik verwacht amper tot geen verandering van reisadviezen in Europa tot het DGC beschikbaar is in de CoronaMelder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanaf 10:30 kunnen de geboortejaren 1977 en 1978 een afspraak maken voor vaccinatie. Deze twee jaargangen krijgen Pfizer of Moderna.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Welke aanwijzingen heb jij dat Hugo de Jonge aan het liegen is, PHS?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Al is Hugo de Schoenen wel het schoolvoorbeeld van een magistraat onder wie het land het nog redelijk doet ondanks zijn handelen, maar dat krijg ik ook slechts door van mijn onderbuik.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
en-es
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Als Hugo verstandig is dan doet hij dit soort beloftes niet. Met dit soort uitspraken bereik je niet veel. Hooguit valse hoop.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Na meer dan een jaar crisis moeten jullie toch wel doorhebben dan de regering denkt alleen perspectief te kunnen geven door aan alles een datum te plakken?

Dat die data nooit gehaald worden hoort bij het totale gebrek aan lerend vermogen dat ook bij deze crisis hoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Een bevolking krijgt de regering die het verdient, toch? Ik zie niet waarom je verwacht dat we iets opgestoken zouden moeten hebben van het gebrek aan lerend vermogen van ons kabinet (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3476
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

De cursus 'Omgaan met teleurstellingen' wordt dit jaar gewoon door de overheid georganiseerd. :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Een 'reëel perspectief' is geen belofte, wie zoiets dan als belofte gaat zien kan alleen maar teleurgesteld worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Gezien het kennelijke realiteitsgehalte van het perspectief is het niet vreemd dat er enige teleurstelling ontstaat als het uiteindelijk toch een irreëel perspectief blijkt te zijn geweest, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het perspectief kan toch nu reëel ogen, maar later irreëel blijken?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Kan iemand mij uitleggen waarom het irreëel is? Ergens rond begin juli kan volledig 18+ die willen een eerste prik hebben gehad. Dan moet tegen het einde van de zomer, misschien een paar weken eerder of later iedereen uit die groep volledig gevaccineerd zijn. Waarvoor zou je met een vrijwel afwezig risico nog dit soort maatregelen in stand houden?

Ik krijg eerder het idee dat bij het vallen van de naam van de Jonge een soort pavlov-reactie ontstaat. Het zal wel per definitie niet kloppen omdat er eerder loze beloften zijn gedaan. Soms daadwerkelijk loos op het moment van uitspreken, soms omdat het tegen zat. Ik zou niet weten waarom, als we september niet halen het tweede niet aan de hand zou zijn. Zo de waard is vertrouwt die zijn gasten zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat idee heb ik ook eigenlijk. Ik krijg over drie weken mijn tweede prik, op geboortejaar is vandaag iedereen van 43 en ouder aan de beurt, en iedereen met een medische indicatie is voor 15 juli al volledig gevaccineerd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Om de variant uit India, die allang rondzwerft in ons land en nu schennis schopt in Engeland, onder controle te houden moet 83% van de gehele bevolking gevaccineerd zijn. Dat gaan we echt niet halen voor 1 september.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik denk dat mondkapjes wel altijd normaler zullen blijven zoals het bijvoorbeeld in Azië was. Ik zou het best fijn vinden als iedereen die verkouden is een mondkapje draagt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: zo 30 mei 2021, 14:02 Al was het maar omdat mensen in landen die veel verder zijn met vaccineren ook nog steeds mondkapjes moeten dragen.
Op zich logisch, aangezien men in die landen ook nog niet zo ver is als wij op 1 september zouden moeten zijn.
Deze voorspellingen zijn gedaan op de nu geldende inzichten, maar helaas kunnen er ook weer tegenslagen zijn. Daarom verwijs ik liever naar het "advies" van K3 :mrgreen: :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten