Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

jelmerrr schreef: ma 31 mei 2021, 08:24 Livio meldt dat ondanks vaccinatiegraad van meer dan 95% nog regelmatige nieuwe coronagevallen. Ik acht de kans eigenlijk niet groot dat we ooit van 1.5 meter af komen. Tevens werkt de Vietnamese variant waarachijnlijk gewoon ondanks de vaccins.
en-es schreef: ma 31 mei 2021, 09:27 Dat denk ik ook. Of er verschijnt een ander virus. Wij zijn klaar met de virussen maar de virussen niet met ons.
ICE11 schreef: ma 31 mei 2021, 08:59 Volgens mij is "no covid" een utopie en zal het virus, net als een gewone griep, ook verder rondsnorren.
De meest gangbare opvatting over corona is dat het op den duur endemisch wordt, net zoals het griepvirus of de verkoudheidsvirussen. Die gaan ook in allerlei varianten onder de bevolking rond, vaak in seizoensgebonden golven, en leiden de ene keer tot meer ellende en doden dan de andere keer. Over het algemeen valt er echter vanuit maatschappelijk oogpunt goed mee te leven. Van dit coronavirus weten we nog te weinig over hoe het met de groepsimmuniteit en blijvende gezondheidsschade op de langere termijn zal gaan lopen. Daarvoor is het virus nu eenmaal nog te nieuw.

Gelukkig hebben we de moderne wetenschap, die vaccins en geneesmiddelen kan ontwikkelen om al te ernstige ontwrichtingen van de maatschappij door een virus of andere ziektekiem te voorkomen of te genezen. Dat zal met dit virus ook wel weer zo gaan zijn, en ik denk ook wel dat de schok die deze pandemie teweeg heeft gebracht tot een ander verloop van de geldstromen zal gaan leiden: waar eigenlijk decennialang sprake was van nauwelijks geld voor onderzoek naar dit soort virussen en mogelijke vaccins, zal dat vanaf nu wel anders zijn. Geen politicus die dit nog eens mee wil maken onder zijn bewind.

En tot slot is dit gewoon de natuur die zijn werk doet: virussen zijn er altijd al geweest en zullen we dus ook in de toekomst blijven houden. Ze muteren continu, maar ook dat is een natuurlijk gegeven. Het komt uiteindelijk allemaal neer op stom toeval en domme pech. Evenwel geloof ik ook dat wij als mensheid met ons gedrag een leidende rol spelen in de waarschijnlijkheid van dit soort uitbraken. Door steeds dieper in de natuur in te grijpen en zelf ook steeds talrijker én mobieler te worden, geven we dit soort virussen gewoon meer kans.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

isadora schreef:Ik vond die avondklok best wel relaxed.
Het had wel wat, vooral toen hij nog vroeg was en mensen zich er ook aan hielden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2828
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

isadora schreef: ma 31 mei 2021, 09:30 Ik vond die avondklok best wel relaxed.
Klopt. Bij ons is sinds gisteren geen avondklok meer en prompt had je bij ons op het dorp tot laat na middernacht weer het geluid van gepimpte uitlaten en brommers..... :roll:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

waldo79 schreef: ma 31 mei 2021, 09:31 Virussen zijn er altijd geweest en blijven onder ons.
Precies, en zo lang de zorg het aankan is dat het probleem ook niet. Al denken sommige angsthazen daar anders over. Ook hier op het forum. Maar goed die genieten ook van avondklokken en andermans ellende als hun positie niet in gevaar komt. Dus wat betreft gewoon NIMBY. Niet te druk om maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De jaren 1979 en 1980 kunnen zich aanmelden voor vaccinatie. Deze jaargangen krijgen Pfizer of Moderna.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Jef400 schreef: ma 31 mei 2021, 11:13 Al denken sommige angsthazen daar anders over. Ook hier op het forum. Maar goed die genieten ook van avondklokken en andermans ellende als hun positie niet in gevaar komt. Dus wat betreft gewoon NIMBY. Niet te druk om maken.
Hou nou toch eens op, joh. Niemand op dit forum 'geniet' van avondklokken of andermans ellende. Hooguit dat de avondklok als positief bij-effect had dat het 's avonds laat eens afgelopen was met de herrie op straat, wat ook ik wel prettig vond.

Maar iedereen is inmiddels wel helemaal klaar met die pandemie en alle maatregelen die nodig zijn om het nog een beetje in de hand te houden. Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen zich laten prikken. Ik zie dat '79/'80 nu aan de beurt zijn. Mijn bouwjaar is hierna dan aan de beurt *O*
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ook Mark Rutte is gevaccineerd. Wat de status van die andere historicus uit Den Haag is, weet ik niet.
https://www.nu.nl/facebooklinks/6136536 ... id-19.html
Laatst gewijzigd door Dennenboom op ma 31 mei 2021, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat laatste scheelt jou ook weer stress. Gun ik je toe. Net zoals dat ik iedereen hun prik gun. Baal alleen dat het #samenzwevers gisteren niet zo geweldig was. Een beetje achtergrondinformatie waarom het zo verkeerd is zou fijn zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Oeh, dat gaat hard. Nog heel even en dan is mijn bouwjaar aan de beurt. :)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Heb zojuist 2 afspraken laten inplannen. Beide keren in mijn voormalige woonplaats. De eerste komende zaterdag en de tweede op 13 juli.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Bij mij duurde het even. Moest me eerst testen en daarna was het een probleem om voor de prikken juiste plaats en datum te vinden. Dat online inplannen is niet altijd even handig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Je kan ook per telefoon een afspraak inplannen, de medewerkers daarvan kunnen wat meer dan de website je aanbiedt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Klopt, daar kwam ik achter bij de test-afspraak. Volgens de website niet in Baarn maar wel telefonisch. Apart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

De website werkt met een winkelwagen-systeem. Als je inlogt worden drie tijdslots in je winkelwagen gelegd en niemand anders kan dan die tijdslots reserveren. Er loggen nu duizenden mensen per minuut in, waardoor de voor jou logische tijdslots al in iemand anders winkelwagen liggen als je inlogt.

Telefonisch hebben ze geen last van de winkelwagens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Is de moraal van dit verhaal dat het de moeite loont om rond drie uur in de ochtend in te loggen? Dan zou de druk van het systeem moeten zijn, omdat de meeste winkelwagens op één oor zullen liggen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Grote kans dat het dan beter werkt inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Ik heb wel vrij gunstige tijdstippen toebedeeld gekregen, de eerste is om 18.40 op een zaterdag en de tweede op een dinsdagmiddag om 13.15 (helaas valt die in mijn vakantie, maar dat heb ik ervoor over).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik was vandaag weer op werk en toch wel veel collega's die ziek geweest zijn van hun vaccinatie. Variërend van koortsig en koude rillingen tot overgeven en opgezette lymfeklieren.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Weet je zeker dat dit geen toeval is? Dus dat die mensen niet ziek zijn geworden door de vaccinatie, maar met de vaccinatie?

Het zou mensen namelijk kunnen afschrikken om een vaccin te nemen...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: ma 31 mei 2021, 17:04 Ik was vandaag weer op werk en toch wel veel collega's die ziek geweest zijn van hun vaccinatie. Variërend van koortsig en koude rillingen tot overgeven en opgezette lymfeklieren.
Met welk vaccin zijn je collega's geprikt?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

WSM schreef: ma 31 mei 2021, 17:55 Weet je zeker dat dit geen toeval is? Dus dat die mensen niet ziek zijn geworden door de vaccinatie, maar met de vaccinatie?

Het zou mensen namelijk kunnen afschrikken om een vaccin te nemen...
Dat weet je niet. Dat weet je alleen als je ook een controlegroep hebt
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

ODRAIL schreef: ma 31 mei 2021, 18:00
Daantje schreef: ma 31 mei 2021, 17:04 Ik was vandaag weer op werk en toch wel veel collega's die ziek geweest zijn van hun vaccinatie. Variërend van koortsig en koude rillingen tot overgeven en opgezette lymfeklieren.
Met welk vaccin zijn je collega's geprikt?
Janssen of moderna
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Daantje schreef: ma 31 mei 2021, 18:03Dat weet je niet. Dat weet je alleen als je ook een controlegroep hebt
Dank voor dit heldere antwoord. :pos:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: ma 31 mei 2021, 18:03 Janssen of moderna
Die bijwerkingen heb ik familie die ook met Janssen geprikt is ook over gehoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En maar liefst weer 125.000 injectie in één dag.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten