Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De 60 tot 64-jarigen AstraZeneca-weigeraars mogen vanaf zaterdag 5 juni een afspraak maken bij de GGD. Deze groep krijgt Pfizer of Moderna.

Alle mensen die al een prik met AstraZeneca hebben gehad mogen echter geen afspraak maken bij de GGD, zij krijgen een tweede prik met AstraZeneca, dat geeft een betere bescherming dan het combineren van de vaccins.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Hierdoor schuiven de late leeftijdsgroepen dus op.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Klopt, maar die zijn niet bij Eenvandaag geweest. En als je voorrang wil bedingen bij het vaccineren moet je nou eenmaal je punt maken, bij voorkeur bij Eenvandaag zodat het de dag erna nog in de krant kan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Hadden ze niet even twee weken kunnen wachten zodat iedereen boven de 18 een afspraak had kunnen maken. -0-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

jelmerrr schreef: di 01 jun 2021, 16:01 Hierdoor schuiven de late leeftijdsgroepen dus op.
Is dat zo, ja?

Het zou mij namelijk niks verbazen als binnen heel kort het prikgebeuren voor iedereen boven de achttien wordt vrijgegeven (en een week daarna voor iedereen boven de twaalf).
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het is voornamelijk de schuld van Hugo de Jonge die van het vaccineren met AstraZeneca een puinhoop heeft gemaakt. Ik kan ook nog wel begrijpen dat de ouderen meer risico lopen dan jongeren, maar het zijn de jongeren die nu maar moeten gissen wat het gevolg is van het besluit.

Waar ik mij wel een beetje aan erger is de uitspraak van de ANBO:
"Tegelijkertijd kan het besluit van De Jonge een belediging zijn voor ouderen die zich wél met AstraZeneca hebben laten vaccineren uit een gevoel van verantwoordelijkheid naar de samenleving"
https://nos.nl/artikel/2383149-astrazen ... in-krijgen
Want het doet nu voorkomen dat de mensen die wel de AstraZeneca-vaccinatie hebben geaccepteerd zijn opgezadeld met een slecht vaccin. Terwijl AstraZeneca gewoon doet wat het moet doen: je beschermen tegen de gevolgen van een besmetting met het coronavirus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Die "belediging" vond ik ook wel een koddige opmerking. Worden teenverkortende operaties eigenlijk standaard vergoed? Dat zou de geestelijke volksgezondheid namelijk best goed kunnen doen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nouja, ik ben sinds dit weekend denk ik een influencer want ik heb 200 volgers op Twitter 8-)

Een een van mijn volgers noemde de ANBO de Asociale Notoire Boomers Orde. Zover wil ik nu ook weer niet gaan, maar erg tactisch zijn ze niet :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

AstraZeneca heeft vanaf het begin buitenproportioneel veel negatieve pers gekregen. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat geldstromen hier een rol spelen. AZ levert als enige de vaccins tegen kostprijs. Er zijn ongetwijfeld partijen die daar niet wel bij varen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Suus schreef: di 01 jun 2021, 18:08 Want het doet nu voorkomen dat de mensen die wel de AstraZeneca-vaccinatie hebben geaccepteerd zijn opgezadeld met een slecht vaccin. Terwijl AstraZeneca gewoon doet wat het moet doen: je beschermen tegen de gevolgen van een besmetting met het coronavirus.
Alleen worden ze wel later volledig beschermd, want door de langere tijd tussen de prikken krijgen ouderen die onlangs AstraZeneca gehad hebben hun tweede prik later dan de groep die straks alsnog Moderna of Pfizer kan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Suus schreef: di 01 jun 2021, 15:42 De 60 tot 64-jarigen AstraZeneca-weigeraars mogen vanaf zaterdag 5 juni een afspraak maken bij de GGD. Deze groep krijgt Pfizer of Moderna.
Waardoor voor deze mensen geen AstraZeneca meer gereserveerd hoeft te worden, en zo kunnen we straks die 700.000 stuks aan Suriname geven. Denk ik dan.

Edit: nog geen vijf minuten later... Volgende week 40.000 AstraZeneca-vaccins naar Suriname
Laatst gewijzigd door dennistd op di 01 jun 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

De eerste prik van AstraZeneca vermindert al na de eerste prik 95% van de ziekenhuisopnames bij de meest voorkomende Alfa-variant. De bescherming tegen de Delta-variant is wel minder, vandaar dat de grenzen nu hooguit op een kiertje gezet zijn om die niet nog verder te verspreiden.

En als die ouderen eerder beschermd willen worden zodat ze van de zomer nog op vliegvakantie kunnen dan :')
Laatst gewijzigd door Suus op di 01 jun 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

dennistd schreef:
Suus schreef: di 01 jun 2021, 15:42 De 60 tot 64-jarigen AstraZeneca-weigeraars mogen vanaf zaterdag 5 juni een afspraak maken bij de GGD. Deze groep krijgt Pfizer of Moderna.
Waardoor voor deze mensen geen AstraZeneca meer gereserveerd hoeft te worden, en zo kunnen we straks die 700.000 stuks aan Suriname geven. Denk ik dan.

Edit: nog geen vijf minuten later... Volgende week 40.000 AstraZeneca-vaccins naar Suriname
Er zijn 11,6 miljoen doseringen van AstraZeneca besteld, dus toen het besluit genomen werd het niet onder de 60 in te zetten was al duidelijk dat heel veel over zou blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Een deel van de bestelling is toch gecanceld omdat niet aan de leveringstermijn voldaan werd?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Zat Seabert daar nog tussen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Daantje schreef:Een deel van de bestelling is toch gecanceld omdat niet aan de leveringstermijn voldaan werd?
De Europese Commissie heeft AstraZeneca juist voor het gerecht gesleept om de hele bestelling geleverd te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Oh, dan heb ik dat verkeerd opgevat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: di 01 jun 2021, 14:39 Nee, omdat door van Nederland een veilige bubbel te maken houden we hopelijk buitenlandse varianten buiten de deur.
Het maakt een verschil of men binnen of buiten dit bubbel zit....
En - dit spreuk is niet van mij maar van een collega - er zijn bij ons inmiddels venijnige tongen die zeggen dat men in Nederland de buitenlanders bewust buiten de deur houden wil om voor de zomer voldoende vakantieaccomodaties voor de Nederlanders vrij te hebben....
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Dat zal het zijn! Mark Rutte zorgt dat Lenie uit de Takkestraat een vrij huisje kan vinden op Port Zelande. :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Tsja, wat een onzin...
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: wo 02 jun 2021, 08:27
PHS schreef: di 01 jun 2021, 14:39 Nee, omdat door van Nederland een veilige bubbel te maken houden we hopelijk buitenlandse varianten buiten de deur.
Het maakt een verschil of men binnen of buiten dit bubbel zit....
En - dit spreuk is niet van mij maar van een collega - er zijn bij ons inmiddels venijnige tongen die zeggen dat men in Nederland de buitenlanders bewust buiten de deur houden wil om voor de zomer voldoende vakantieaccomodaties voor de Nederlanders vrij te hebben....
En kan die collega dat ook onderbouwen? Want heel internet staat vol met assumpties en niet onderbouwde beweringen rondom het Coronavirus. En als die collega nie tnaar Nederland kan op vakantie, dan kan hij of zij toch ook gewoon een binnenlandse vakantie in Duitsland boeken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Onderbouwen? Ik denk dit is te onderbouwen net als de vermoeding dat in iedere vaccin een chip van Bill Gates zit. Waar ze zich vooral met bemoeit is, dat de NL-kust maar 2,5 uur rijden is (ok, met de werken op de E313 beter 3 uur...), terwijl het naar de Duitse kust minimum 4 uur duurt.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja maar zie, daarin schuilt precies jullie probleem. Jullie Duitsers zijn geobsedeerd door de kust. Terwijl de geschiedenis keer op keer uitgewezen heeft dat jullie daar niets te zoeken hebben.

Ga gewoon lekker de bergen in. De Harz, de Alpen, dat werk.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

En wat is omgekeerd met de obsessie van Nederlanders voor de Alpen, Eifel, Schwarzwald, Sauerland, ...... :p
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Wij hebben geen bergen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten