Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De reactivering van de spoorlijn Bocholt-Coesfeld is van tafel. Een door de NWL in opdracht gegeven studie komt tot de conclusie dat het veel te duur zou zijn de lijn weer op te bouwen, vooral omdat er om welke reden dan ook alleen ongelijkvloerse overwegen toegelaten zijn (bij DSO is er sprake van dat inmiddels vanwege enigerlei wet de aanleg van gelijkvloerse overwegen alleen maar nog met een speciale vergunning mogelijk is). Dus wordt nu door de NWL aanbevolen, van het (nog steeds bestaande) traject een fietspad te maken:

http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 502&lang=1

Volgens mij een dubieuze besluit, want overal wordt over klimaatbescherming gesproken en dat de OV een bijdrage moet leveren en hier heeft men de kans daarvoor.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12105
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Jammer!
Veel delen zijn nu ook al fietspad.


1,5 meter

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Bij de NVR zijn de planningen voor de verbetering van de infrastructuur in de komende jaren te lezen: https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 7-2021.pdf

Onder andere is men van plan een derde spoor tussen Langerwehe en Düren (was er in het verleden al) en bij Geilenkirchen te bouwen, een nieuwe perron in Aachen West en in Aachen Rothe Erde, Bonn-Euskirchen-Bad Münstereifel en Köln-Lüdenscheid moeten een bovenleiding krijgen en er zal een verbindingsboog tussen Herrath en Hochneukirch komen zodat voor treinen uit richting Erkelenz in richting Grevenbroich geen kopmaken in Rheydt meer nodig is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 46868
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Het Hessen-Ticket is dit jaar vanaf 1 augustus tot 31 december ook geldig in vier gemeenten in het Nordrhein-Westfaalse Hochsauerlandkreis. Je kan er gedurende deze periode met de RB97 vanuit Korbach tot en met Brilon Stadt en met de RE17 vanuit Kassel tot en met Brilon Wald mee reizen. Het Hessen-Ticket zal gedurende deze periode echter niet te koop zijn in de vier gemeenten waar het tijdelijk geldig is.

https://sdoffice.hochsauerlandkreis.de/ ... nTarif.pdf
Rame à l'approche
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Wel als je een DB automaat op één van de stations in NRW weet te vinden (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Rurtalbahn zal tot 2025 verder tussen Linnich, Düren en Heimbach rijden: https://www.radiorur.de/artikel/vertrae ... 65049.html
RobertT
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door RobertT »

Over Heimbach wordt er niet gesproken,alleen naar Linnich en Euskirchen.Maar lijkt mij logisch dat de lijn naar Heimbach ook meegaat.
Tot 2025 dus zeker gesteld
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Gefeliciteerd euregiobahn! :trein:
Vandaag is het 20 jaar geleden dat de eerste reizigerstrein tussen Stolberg-Altstadt en Heerlen reed. Men heeft begonnen met rond 2.600 passagiers per dag, na diverse uitbreidingen van het net zijn de cijfers voor de crisis in 2019 opgelopen tot bijna 18.000.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Helaas kan men alleen de titel zonder abonnement lezen, maar blijkbaar wil Abellio - net zoals tevoren al in Sachsen-Anhalt - nu ook in NRW meer geld hebben en dreigt met faillissement:

https://www.waz.de/staedte/essen/poker- ... 24881.html
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Schijnt echter voor heel Abellio Deutschland te gelden: https://www.mannheimer-morgen.de/wirtsc ... 08999.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Vanwege personeelstekort beslist DB Regio op de RB38 (normaal Bedburg - Köln, door werken maar Bedburg - Horrem) nu iedere dag opnieuw of de treinen de volgende dag rijden of niet. Een einde van deze situatie is niet te zien:

https://www.ksta.de/region/rhein-erft/- ... 3695152157
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 17211
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

En als er geen treinen rijden, worden er vervangende bussen ingezet?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Normaliter wel, maar zoals ik al elders gelezen heb zijn de tijden van de vervangende bussen niet afgestemd op de aan de diverse haltes aansluitende streekbussen. En dan is in een gebied waar laatstgenoemde bussen meestal maar 1x/uur rijden de reiziger de dupe.
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Is ook wel lastig, want die bus is natuurlijk niet zo snel als een trein. Dus als je in Bedburg goed aansluit doe je dat niet op de stations verderop op de lijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Dat weet ik ook, maar men kan bij voorbeeld snel- en stopbussen laten rijden, welke op verschillende knooppunten voor de regionale bussen afgestemd zijn. De aansluiting op de trein in Horrem zie ik tweederangs, daar rijden genoeg treinen.
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Klopt, in mijn ogen is de bus- maar vooral de treinaansluiting in Bedburg het belangrijkste voor die bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De deelstaat NRW is bereid om Abellio financieel te steunen en daardoor de dienstuitvoering te waarborgen. Of anders: Eerst wilde men met behulp van een aanbesteding geld besparen, nu wordt het toch betaald:

https://www.nrz.de/politik/land-nrw-wil ... 13679.html
PHS
Berichten: 4514
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door PHS »

Extra geld naar Abellio is goedkoper dan een failliet Abellio :')

Een bekende truc om te dreigen met faillissement; op deze manier kunnen concessienemers het risico van te goedkoop inschrijven weer afwentelen op de concessieverlener. Al speelt in dit geval corona ook een rol (maar Abellio Duitsland liep voor de corona ook al matig).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 46868
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Suus schreef:VRR start zeer binnenkort met de aanbesteding van de nieuwe accu-elektrische treinstellen voor het Niederrheinland en Münsterland, waarschijnlijk is in mei 2021 een fabrikant bekend. De lijnen Duisburg - Xanten en Essen - Borken zullen daarbij treinen krijgen met circa 25% meer capaciteit ten opzichte van nu. Dorsten - Dortmund krijgt geen grotere treinen, maar gaat op werkdagen van begin ochtendspits tot einde avondspits 2x/uur rijden.

Tussen Dülmen en Coesfeld (spoorlijn Enschede - Dortmund) komt binnen enkele jaren een bovenleiding te hangen. Ook alle perronsporen in Coesfeld krijgen een bovenleiding. Hiermee wordt het mogelijk om op alle treindiensten van/naar/via Coesfeld elektrische treinen met accumodule in te zetten (hint naar de concessie Netz nördliches Westfalen). Ook in Kleve komt er een bovenleiding, daarnaast worden alle seinhuizen tussen Krefeld en Kleve vervangen door een gecomputergestuurd seinsysteem. Hiermee worden 11 seinhuizen, deels nog uit de keizertijd, vervangen.
De aanbesteding voor de accu-elektrische voertuigen voor de concessie Niederrhein-Münsterland-Netz is gewonnen door CAF.

CAF levert aan de VRR zestig Civity BEMU-treinstellen. Er komen stellen in twee lengtes met respectievelijk 120 en 160 zitplaatsen. CAF verzorgt ook voor 30 jaar het onderhoud.

https://www.vrr.de/de/presse/batterie-e ... land-netz/
Rame à l'approche
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Door het slechte weer van gisteravond zullen er naar verwachting de komende Twee weken geen treinen rijden tussen Herzogenrath en Geilenkirchen. De RE 4 wordt deels omgeleid.

En vanwege een onbekende oorzaak is de slijtage aan de LINTen op de S7 veel erger dan normaal. Daarom kunnen er momenteel maar 3 van de 9 stellen op de S7 worden ingezet. Hier vallen dus veel treinen uit, er rijden hierdoor ook SEV bussen. Wellicht dat de S7 in de komende dagen compleet zal uitvallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
umbusko
Donateur
Berichten: 2914
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door umbusko »

De RE4 omgeleid? Hoe en waar dan? Van Düsseldorf naar Aachen via Köln als de RE1?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5293
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door reisthijs »

Volgens de melding op nationalexpress.de komt er een omleiding zonder tussenstops tussen Rheydt en Aachen. Hoe, dat staat er niet bij.
Die Züge der Linie RE 4 verkehren derzeit nur zwischen Dortmund Hbf und Geilenkirchen. Die Halte zwischen Geilenkirchen und Aachen Hbf entfallen. Kurzfristig können die Züge zwischen Rheydt Hbf und Aachen Hbf ohne Zwischenhalt umgeleitet werden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Gisteren was de omleiding vanuit Aachen direct naar Neus via Köln Ehrenfeld (zonder stop). Daar zal nu denk ik wel kopgemaakt worden om daarna richting Rheydt te rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2892
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Op de RE3 wordt op werkdagen in juli 1 omloop vervangen door een trein van CentralBahn. Reden is een tekort aan treinen.
Op deze ritten rijdt de CentralBahn :
89868
89871
89878
89881
89888
89891
89898
89901

Geldt iig voor 1 t/m 9 Juli wat ik zo intern heb meegekregen.
Er wordt op dat moment wel onder een ander trein nummer gereden.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
cassie127
Berichten: 5168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Lalalala.ik moet soms eens beter lezen :Y
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 30 jun 2021, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten