OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Had dat laatst met de IC Berlijn. Die was tot Almelo op tijd en in Deventer ineens met +10 met als reden "vertraging in het buitenland"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Er gaat een dag komen dat NS het leert, maar vandaag gaat het weer eens mis: trein 105 is door werkzaamheden ingekort tot Karlsruhe, wat DB wel netjes verwerkt heeft maar NS niet. Dus staat op de perrons zoals gewoonlijk 'ICE Basel SBB'.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Was het niet beleid dat altijd het oorspronkelijke eindstation wordt getoond met als mededeling "Rijdt niet verder dan ...."?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is bij ongeplande inkortingen. Als het door werkzaamheden is staat er normaal het daadwerkelijke eindstation.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
NS en buitenlandse werkzaamheden is vaak voer voor verwarring. Met de stoptrein naar Luik gaat reisinformatie bij werkzaamheden ook regelmatig mis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat krijg je wanneer de buitenlandse partner werkzaamheden en andere afwijkingen in eigen land niet communiceert. Dat heeft niks met NS te maken.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
FTFY
Maar het is niet alleen NS. Bij internationale treinen is er altijd wel wat, in vrijwel alle landen. Om maar bij dezelfde ICE te blijven: die heb ik in Köln vorig jaar aangekondigd zien staan als Amsterdam via Mönchengladbach, Venlo en S-Hertogenbosch met in de lopende tekst "Ersatzhalt in Mönchengladbach und Venlo", terwijl hij toch echt niet in Vl of Ht stopte.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Kaartjes kopen naar Venlo was toen zelfs mogelijk (met op het ticket de directe ICE verbinding zonder overstap)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De NMBS geeft Nederlandstalige informatie over werken aan het spoor in heel België en dus ook in Franstalige gedeelte:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works
Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner'
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works
Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner'
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Verfrissend, dat taalgebruik vergeleken met de NS.De S8-treinen Brussel-Zuid - Ottignies rijden niet.
Jullie kunnen de IC-treinen Brussel-Zuid - Dinant nemen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Inderdaad, vergeleken met "plan uw reis in de app", "doe kort voor vertrek de reisplanner-check", "zoek het zelf maar uit joh"
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het gaat dan ook mis in de communicatie tussen de afdelingen van de twee maatschappijen die elkaar intern op de hoogte zouden moeten houden. De binnenlandse externe informatievoorziening gaat dan in het land waar gewerkt wordt wel goed. Dan is de buitenlandse partner die zijn buitenlandse werkzaamheden niet via de interne kanalen communiceert dus wel "schuldig".Vinny schreef: ↑ma 07 jun 2021, 23:40 De NMBS geeft Nederlandstalige informatie over werken aan het spoor in heel België en dus ook in Franstalige gedeelte:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works
Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner'
Anderzijds heeft de reiziger niks aan vingertje wijzen. Persoonlijk vind ik dan ook dat een groot bedrijf rekening zou moeten houden met fouten in de interne communicatie, zeker omdat dat dus best vaak gebeurt, en een extra check zou moeten inbouwen. Per slot van rekening draag je zorg voor de informatievoorziening en wil je voor je reizigers dat die goed is, onafhankelijk van hoe goed de buitenlandse partner zijn werk doet. Als ik verantwoordelijk was voor "reisinfo werkzaamheden buitenland" zou ik me bijvoorbeeld inschrijven voor mailings van de buitenlandse partner over werkzaamheden op de betreffende trajecten en/of op vaste tijden de werkzaamhedenpagina's van de buitenlandse partner controleren, alsof ik een reiziger was. In theorie is dat niet nodig en niet de geëigende weg, maar in de praktijk zou je de fouten dan op tijd moeten vinden. Het verbaast me dat men blijkbaar volledig vertrouwt op de niet altijd soepele interne processen en een dergelijke quick fix niet inbouwt. Die is nu in feite uitbesteed aan personeel en reizigers met o.a. het Doorgeefluik, maar eigenlijk wil je de fouten vinden voordat een reiziger ze vindt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens de NS-app rijdt de 7650 zometeen met een 6-baks IC Direct-stam. Ach natuurlijk, ik was de opening van de HSL Arnhem-Zutphen vergeten
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het zouden 'gewoon' SNG-stellen 2720 en 2337 moeten zijn, dus waar de NS-app dat dan vandaan haalt...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Er zijn ook geen zesdelige stammen ICR meer in dienst
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het is ook niet de enige plek waar het mis gaat zo te zien: 8860 staat er ook in met zes bakken ICD, terwijl in die omloop SNG 2328 zit.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert rijdt de 3900 vandaag niet tussen Weert en Amsterdam Centraal. Dat staat alleen niet in het werkzaamhedenbericht vermeld.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik dacht dat dat ondertussen wel eens klaar was, maar nog niet dus. Nog een dagje wachten dan maar.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vandaag is de laatste werkdag van Tuffy Vos op alle Nederlandse treinstations.
Vanaf morgen doet Karin van As op 37 stations de omroepen.
Vanaf morgen doet Karin van As op 37 stations de omroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
En de rest?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die volgt later. Karin is nog niet bevoegd voor spoorwijzigingen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zouden we dan bijv op Chevremont ook "Stoptrein RS15" krijgen ipv "Stoptrein"? Of op Eygelshoven Markt "Sneltrein RE18"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ben benieuwd hoe groot Karins smoezenregister zal zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten