Verbinding Nederland - Luxemburg
Verbinding Nederland - Luxemburg
Met de trein naar Luxemburg is gewoon een drama. Geen wonder dat ze gaat vliegen.
Re: Een tas vol politiek!
En de Kaagbaan is niet voor niets aangelegd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Een tas vol politiek!
Tenzij de Polderbaan natuurlijk in gebruik was.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Een tas vol politiek!
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een tas vol politiek!
Ik weet prettiger omgevingen om over te stappen dan Brussel zuid waar je goed moet oppassen voor zakkenrollers. In het geval van Kaag was de dienstauto denk ik ook een prima alternarief geweest, ze ging vast niet alleen en ook met twee personen past het goed. Bovendien is het veel sneller dan met de trein.
Re: Een tas vol politiek!
Klopt, maar dat geldt voor bijna alles dat “gratis” is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Een tas vol politiek!
Met de excuusbenelux kan het vanaf Hollands Spoor zelfs met 1 overstap op Brussel-Noord. Niet dat dat nou heel veel beter is dan Zuid om over te stappen, maar ja.
Re: Een tas vol politiek!
Wel vrij simpel om te verbeteren: Gewoon de stations in Brussel renoveren; en zorgen dat zwervers/zakkenrollers/tuig eruit worden geschopt. Paar potige beveiligers en toegangspoortjes werken daar al goed tegen.
Door de Ardennen zal het nooit een zeer vlotte treinreis worden, maar met modern materieel, betere aansluitingen en op uitgebouwde stukken een hogere maximumsnelheid is het best mogelijk om de treinverbinding tussen Nederland en Luxemburg wat beter te maken.
Door de Ardennen zal het nooit een zeer vlotte treinreis worden, maar met modern materieel, betere aansluitingen en op uitgebouwde stukken een hogere maximumsnelheid is het best mogelijk om de treinverbinding tussen Nederland en Luxemburg wat beter te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Een tas vol politiek!
Brussel-Noord is al verbouwd de afgelopen jaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Vroeger kon je dat rechtstreeks doen met de TEE Edelweiss en wel in 4 uur en 20 minuten.PHS schreef: ↑ma 21 jun 2021, 09:00 Wie gaat Sigrid Kaag vertellen dat er ook treinen naar Luxemburg zijn, maar 5,5 uur vanaf Den Haag Centraal?
Re: Een tas vol politiek!
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een tas vol politiek!
Tja, ze moest snel in Luxemburg zijn. Die huidige boemelverbindingen schieten ook niet op. Wellicht kunnen de NS, NMBS en CFL even de koppen bij elkaar steken. Want tot aan de 90er jaren kon het wel.
Re: Een tas vol politiek!
Kunnen ze de Ardennen-Express geen nieuw leven inblazen? Misschien iets voor Arriva zelfs? Een 2e drielandentrein
Maar ik snap dat mens wel, in de trein moet je 5,5 uur met zo'n beflap op zitten om het goede voorbeeld te geven, in het privé vliegtuig is er niemand die daar op let
Maar ik snap dat mens wel, in de trein moet je 5,5 uur met zo'n beflap op zitten om het goede voorbeeld te geven, in het privé vliegtuig is er niemand die daar op let
Re: Een tas vol politiek!
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een tas vol politiek!
KLM zal met kleinere vliegtuigen vliegen tussen Amsterdam en Luxemburg, en ik gok dat een flink deel van de passagiers Schiphol gebruiken om over te stappen.PHS schreef: ↑ma 21 jun 2021, 16:28 Het is een beetje een kip-en-ei-verhaal @en-es: als meer mensen de trein naar Luxemburg zouden willen nemen, dan kan er vast een snellere, rechtstreekse trein komen. Het is niet dat er geen vraag is, op dit moment vliegt KLM nog altijd 2x per dag tussen Schiphol en Luxemburg. Wat dat betreft heeft Kaag het verkeerde voorbeeld gegeven.
Voor een vliegtuig is wel vraag, maar ook niet gigantisch veel.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Een tas vol politiek!
^^ Schiphol is een hub voor intercontinentale vluchten waarvan maar een miniem deel doorvliegt naar Luxemburg. Zo belangrijk is die luchthaven ook niet.
Re: Een tas vol politiek!
Luxemburg herbergt wat Europese instellingen; het is wel een belangrijker bestemming dan Dordrecht of Ede; steden die qua inwoneraantal vergelijkbaar zijn
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Een tas vol politiek!
Heb ooit in de Ibis Budget gezeten tegenover de luchthaven. De luchthaven zelf is nogal klein. Wel goede OV met Luxemburg stad.
Re: Een tas vol politiek!
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een tas vol politiek!
Vijf maal per dag met Cityhopper betekent maximaal 500 stoelen per richting. Weet niet of je dat als behoorlijke vraag kunt noemen. Daarnaast is het ook de vraag hoeveel passagiers daadwerkelijk afkomstig zijn uit Nederland. Hoe gaan de Nederlandse zakenreizigers en ambtenaren naar Luxemburg?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Een tas vol politiek!
Ik denk juist dat ambtenaren en zakenreizigers het vliegtuig pakken. Of auto eventueel met chauffeur.
Re: Een tas vol politiek!
Een rechtstreekse trein Amsterdam - Luxemburg zou ook een extra doelgroep aanboren, omdat deze treinen dan direct onder de gebouwen van de EU in Brussel kunnen stoppen. Daarmee wordt het voor het EU-verkeer tussen Nederland en Brussel ook veel aantrekkelijker om met de trein te gaan.
Re: Een tas vol politiek!
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een tas vol politiek!
Is ook niet heel dringend nodig lijkt mij, vanaf Brussel-Centraal gaat er een metro direct naar Schuman.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten