Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Het is helaas net niet gelukt, de trein van vandaag was 21 seconden trager dan het record van de APT -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Oorzaak daarvoor vooral een TSB rond Carstairs, waardoor er 90 seconden werd verloren tegenover het tijdpad van de APT.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Bij een ongeluk in de tunnel van de U1 in Hamburg zijn 10 mensen gewond geraakt. Blijkbaar is een trein tegen een hindernis gebotst, dat door werkzaamheden op het spoor was:

https://www.focus.de/regional/hamburg/z ... 10623.html

Edit: Intussen weet men meer, het was niet vanwege spoorwerkzaamheden maar vanuit de oppervlakte heeft men een boring doorgevoerd en heeft per ongeluk tot in de tunnel geboord en de trein is dan tegen de boor aangereden.

https://www.ndr.de/nachrichten/hamburg/ ... hn694.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Flitspalen bij overweg: tot 4000 euro boete

Wie in België door rood rijdt bij een spoorwegovergang, kan een boete verwachten van 320 tot 4000 euro. Speciale flitspalen gaan overtreders doelgericht registreren.

In België vindt gemiddeld één ongeval per week plaats op een spoorwegovergang. Per jaar vallen daarbij gemiddeld twaalf doden. De Belgische spoorbeheerder Infrabel gaat intelligente flitstoestellen installeren bij overgangen in de hoop het aantal ongelukken te verminderen.

Bron en meer: AD
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Voor Belgische begrippen zijn flitspalen die iemand ook op door rood rijden kunnen bekeuren inderdaad zeer intelligent ja. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Qua flitspalen lopen ze daar ver voor op ons. Vooral qua hoeveelheid.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Aking schreef: vr 02 okt 2020, 00:42 Het lijkt er op dat een nieuwe nachttrein Bratislava - Split gaat komen aankomende zomer :trein:
De eerste trein heeft inmiddels gereden en was volledig uitverkocht, inclusief 22 motoren en 4 auto's. Facebooklinkje van de ZSSK
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Vanaf 1 juli stopt de TEC Liège-Verviers met het uitgeven van papieren dienstregelingen. klik Nu waren dat de laatste jaren toch al geprinte PDF's en de online PDF's verdwijnen niet, maar wie ze op papier wil hebben zal ze voortaan zelf moeten printen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

De Thello-nachttrein Parijs - Venetië komt definitief niet meer terug. Ook de paar overgebleven dagtreinen Nice-Milaan, die een paar maanden terug nieuw leven kregen na maanden van coronapauze en een eerder opheffingsbericht, rijden waarschijnlijk op 30 juni voor het laatst (Thello).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Tussen Zambia en Botswana is een stuk spoor aangelegd, over de nieuwe Kazungulabrug. Voorlopig kan dit nog niet gebruikt worden omdat het aan beide zijden van het water na een paar honderd meter doodloopt. Het autogedeelte is al wel bruikbaar, en men verwacht dat dat een belangrijke noord-zuidverbinding wordt die Zimbabwe omzeilt.

https://bigthink.com/strange-maps/kazungula-bridge
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Metalen staaf valt van plafond in Centraal Station, aantal treinen wordt omgeleid
De verdieping +1 in Antwerpen-Centraal is sinds vrijdagnamiddag niet toegankelijk. Een ijzeren staaf viel van het plafond naar beneden. Ten vroegste maandag is het probleem van de baan. Vrijdagmiddag is er een metalen staaf van het dak op een van de perrons gevallen op de eerste verdieping. De NMBS voert daar nu controles uit om de oorzaak te achterhalen, gecombineerd met een grondige technische inspectie.
Bron en meer: Gazet van Antwerpen

Bovenstaand artikel is trouwens al achterhaald, NMBS meldt nu 9 juli als einddatum.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door umbusko »

Dat is lekker, nog een geluk dat daar niemand liep. Ik liep ooit op station Praha Masarykovo nádraží toen er een baksteen uit het plafond viel. Een paar meter verder en ik had wel morsdood kunnen zijn.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

DSB biedt voor 399 DKK (ca. 53 EUR) een Rejsepas aan die 8 aaneengesloten dagen geldig is, te kiezen tussen 26 juli en 8 augustus (laatste dag van ingang 1 augustus). Ook geldig in ander OV in Denemarken, niet op de pont naar Bornholm. https://www.dsb.dk/kampagner/rejsepass/ Er zijn 100.000 stuks van deze pas beschikbaar.

Gratis plaatsreservering is verplicht in Deense treinen (behalve S-tog) wegens corona.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Leuk, maar dan ben ik helaas nog niet volledig gevaccineerd. -0-
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Je zal maar vast zitten in de Gotthard tunnel...........
http://20min.ch/story/zug-steckt-im-got ... 3086651673
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Chrysa schreef: zo 27 jun 2021, 23:53Leuk, maar dan ben ik helaas nog niet volledig gevaccineerd. -0-
Vanuit Denemarken gezien is Nederland gisteren in één keer van oranje op groen gesprongen. Transit binnen 24 uur door Duitsland mag ook. En op het moment dat ik terug wil reizen ben ik 2 weken gevaccineerd. *O* Denemarken is vanuit Nederland gezien nog oranje, maar dat kan nog veranderen. Ook ten slechte natuurlijk, met al die nieuwe varianten, maar ik bekijk het graag positief.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Die code oranje slaat alleen op de quarantaineplicht die Denemarken nog hanteerde voor Nederland, als die er nu af is past BuZa het reisadvies in de komende dagen weer aan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Cas »

Dat mag ik hopen, de besmettingen zijn hier tot een dieptepunt gedaald terwijl er wel massaal getest wordt. Dat Nederland voor Denemarken groen is had ik nog niet door, top!
請勿靠近車門
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door dennistd »

In Frankfurt wordt een tunnel gepland om het grote nadeel van Hbf (het is een kopstation) weg te nemen. Er wordt gerekend dat ie in 2040 klaar is: https://bahnblogstelle.net/2021/06/28/b ... furt-main/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Hainje »

Zoooo.... dan al?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Voor Duitselandt is dat best snel toch? *O*
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door RobertT »

Dan is het niet te hopen dat het een 2e Stuttgart wordt:met veel vertragingen en vele kostenverhogingen.Die ruim 3 miljard lijkt me nu al te laag ingeschat
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Nieuws over de S28 Kaarst-Mettmann: Voor het laatste stuk van de elektrificatie bij Mettmann is nu eindelijk het Planfeststellungsbeschluss geopenbaard.
Al wat ouder nieuws over de verlenging van de S28 richting Viersen: de Viersener willen graag verlenging hebben en praten zelfs over een verbinding Venlo - Neuss - Düsseldorf en roepen de Mönchengladbachers op om hun verzet toch eens te staken.
Ik werd getriggerd over deze verbinding omdat ik in de buurt aan het fietsen was en de bewoner van Donker Weg 159 is duidelijk geen voorstander van de verlenging.

Zou mooi zijn voor de toekomst: uurdienst Venlo - Mönchengladbach - Keulen en uurdienst Venlo - Neuss - Düsseldorf.
Laatst gewijzigd door MaartenD op di 29 jun 2021, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ZO6176 »

Vroeger gingen de treinen van Venlo naar Köln. Nu is dat dus Düsseldorf. Heeft dat geleid tot een toename of afname van het aantal reizigers.
Vind vroeger wel dat de IC den haag - Köln best wel goed beklant was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Er is in de concessie van de RE8 de optie opgenomen dat deze naar Venlo verlengd kan worden, maar ik verwacht niet dat dat doorgaat als de S28 naar Venlo gaat rijden. Meer dan twee treinen per uur tussen Viersen en Venlo is voorlopig niet nodig, en de RE13 blijft aangezien die multicourant materieel krijgt voor de verlenging naar Eindhoven. Gaat de S28 inderdaad naar Venlo rijden dan zal de RE13 de stations tussen Venlo en Viersen overslaan.

Dit alles natuurlijk onder voorbehoud dat eindelijk dubbelspoor komt tussen Viersen en Kaldenkirchen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten