Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

PHS schreef: zo 27 jun 2021, 07:51
PHS schreef: za 26 jun 2021, 15:31 En verder is het komisch dat je in de media hier vrijwel niets hoort of leest over dit soort betogingen in islamitische landen, terwijl de kranten wel volgeschreven worden over hoe de christen Orbán een anti-homowet invoert.
Ik moet mijn woorden (deels) terugnemen: tot mijn verrassing staat vanochtend op de voorpagina van de website van de Volkskrant een artikel over de Gay Pride in Istanbul. Misschien niet zo veel aandacht als voor Hongarije, maar het wordt in ieder geval niet genegeerd.
Het zat net ook gewoon in het NOS journaal, veel meer "MSM" gaat je het niet vinden. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Afbeelding
Positief?! *rent weg*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Nou, eens even kijken, of er ergens nog een Corona te scoren valt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Ik ben vandaag - nog als verrassing voor vaderdag - in het Eendenmuseum in Andijk geweest. En nee, het gaat niet over dieren, maar over de 2CV oftewel de Lelijke Eend. Een hele verzameling 2CV's, maar ook andere auto's is er te vinden, waaronder een auto die van Johan Cruijff is geweest en de groene Eend van Sjakie uit Flodder. Ook waren er kleine brommerwinkels en kroegen nagebouwd. :)

Een aanrader voor eenieder die iets heeft met oude auto's en met name Citroën. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Citroën SM *O*

Mijn pa reed in een BX, CX en XM. Mijn moeder in een AX en een Saxo. In die laatste heb ik ook zelf 10 jaar rondgekard. Heerlijk autootje.

Wat Citroën tegenwoordig op de markt zet, spreekt me niet zoveel aan. Maar de modellen uit de periode 1950-1990 des te meer.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Ja, die zijn ook gaaf! Auto's van tegenwoordig vind ik weinig aan maar die van vroeger.....

Mijn vader en ik hebben samen een Citroën Visa 11 RE uit 1985. We hebben 'm destijds gekocht in Hoogland en daarna in Almere helemaal opgeknapt, zowel interieur als onder de motorkap. En nu hebben we er alweer een jaar of vier, vijf plezier van! :)

Enige nieuwe auto's die ik leuk vind zijn de modellen die weer worden nagebouwd van vroeger, zoals de nieuwe Fiat 500 (rugzak) of de nieuwe Renault Twingo. Dat spreekt mij op zich wel aan, maar voor de rest heb ik liever iets ouds. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, als ik handige handjes had, kocht ik ook een SM. Prachtige auto, ook nu nog. Maar ja, twee linkerhanden. Dan vind ik het toch een beetje zonde.

Ik mag de nieuwe modellen van Peugeot wel (de 00's daargelaten). Rijd zelf in een 208. Fijn wagentje en mooi gestyled. Maar die 508 vind ik smullen geblazen om te zien. De break vind ik daarbij zelfs nog een tandje mooier.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Alargule schreef: zo 27 jun 2021, 19:04 Wat Citroën tegenwoordig op de markt zet, spreekt me niet zoveel aan.
Ik ben anders al ruim acht jaar maar wat tevreden met mijn C1 uit 2009 *O*
Alargule schreef: zo 27 jun 2021, 19:22 Ik mag de nieuwe modellen van Peugeot wel (de 00's daargelaten). Rijd zelf in een 208. Fijn wagentje en mooi gestyled. Maar die 508 vind ik smullen geblazen om te zien. De break vind ik daarbij zelfs nog een tandje mooier.
De 2008 die hier thuis staat is ook prima hoor :Y
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik vind het overdreven. Ik heb sowieso niks met die crossovers en suv's.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Voordeel van de 2008 is dat je zowel een hoge instap hebt als een grote achterbak.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Point taken, maar ik ben zelf nog niet op leeftijd en hoef mijn schoonmoeder ook niet mee te nemen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb één keer tijdens een rijles met een SUV gereden. Ik vond het helemaal niks. Die vervangende lesauto, een Seat Ateca is net zo lang en breed als de Skoda van mijn ouders, maar voelde veel groter. In de Fiat Doblo die ik voor mijn voormalige bijbaan twee keer heb gereden had ik daar ondanks de eveneens hogere zit geen last van. Dat busje is vergeleken met de auto van mijn ouders een redelijk hok, maar heeft mijn voorkeur voor een eerste auto wel richting de Fiat Grande Punto verschoven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Alargule schreef: zo 27 jun 2021, 20:29 Point taken, maar ik ben zelf nog niet op leeftijd en hoef mijn schoonmoeder ook niet mee te nemen.
Het is dan ook niet mijn auto, maar die van m'n moeder. Zelf heb ik de eerder genoemde C1 ;)
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Nu het hier over auto's gaat: ik zag toevallig een Kia Stonic, die vond ik wel mooi. Maarja iets te duur voor een student :Y
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Milco schreef: zo 27 jun 2021, 19:01 Ik ben vandaag - nog als verrassing voor vaderdag - in het Eendenmuseum in Andijk geweest. En nee, het gaat niet over dieren, maar over de 2CV oftewel de Lelijke Eend. Een hele verzameling 2CV's, maar ook andere auto's is er te vinden, waaronder een auto die van Johan Cruijff is geweest en de groene Eend van Sjakie uit Flodder. Ook waren er kleine brommerwinkels en kroegen nagebouwd. :)

Een aanrader voor eenieder die iets heeft met oude auto's en met name Citroën. :)
Grappig, wist niet dat die bestond! Het stoommachinemuseum iets verderop in Medemblik is overigens ook leuk!
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Hainje schreef: za 26 jun 2021, 16:24 Lokloklokloklokwoot
Waar is je parodie op ram ze sjaffie gebleven?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: zo 27 jun 2021, 20:30 een Seat Ateca
Zo’n auto hebben wij. Prima wagen, hoor. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Alargule schreef: ma 28 jun 2021, 08:08
Hainje schreef: za 26 jun 2021, 16:24 Lokloklokloklokwoot
Waar is je parodie op ram ze sjaffie gebleven?
Vond het tijd voor iets anders. Misschien komt Ramses wel weer terug, misschien ook niet. :mrgreen:
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef: ma 28 jun 2021, 09:39
ArrivaBas schreef: zo 27 jun 2021, 20:30 een Seat Ateca
Zo’n auto hebben wij. Prima wagen, hoor. :pos:
Hier nog een Seat-rijder, een Seay Ibiza :)

Reageert sneller, groter en wendbaarder dan de hybride Fiat 500 van afgelopen week als huurauto :X Wat een slagschip was dat..
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Iemand probeerde mij ansichtkaarten voor het goede doel aan te bieden, terwijl hij aan mijn deur stond met zijn oordopjes nog in zijn oren. Ik heb vriendelijk bedankt.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Eigenlijk had je moeten zeggen dat je hem niet kon verstaan met die doppen in de oren (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik zet bij kaartcontrole altijd uit beleefdheid even mijn koptelefoon af, maar laatst had ik hem op zonder dat ik muziek aan het luisteren was en sprak gewoon met de conducteur omdat ik hem gewoon kon horen en even niet doorhad dat ik de koptelefoon nog op had. Hij keek me wel heel raar aan :X
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik heb meestal maar één oortje in zodat ik nog meekrijg wat er om me heen gebeurt, maar bij controle of de kassa ofzo gaat die meestal ook wel even uit omdat ik soms nog wel een klein beetje beleefd ben :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten