Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Hoe lang zat er bij jullie tussen de prik en de eerste bijwerkingen?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

5 minuten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik heb nu toch wel een beetje hoofdpijn gekregen. Van anderen die ik sprak hoorde ik dat ze óf geen klachten kregen, óf pas in de avond eventjes heftig en dan weer over.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik kreeg vrijwel direct een beetje een stijve arm, dat was na 24 uur weg. Verder nergens last van gehad.
Prik 2 volgt over 18 dagen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Ik heb donderdag m'n 1e Pfizer gehad, en sinds het weekend moe en bij vlagen hoofdpijn... Geen idee of het verband heeft met elkaar maar het is wel toevallig...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Chrysa schreef: ma 28 jun 2021, 18:23 Hoe lang zat er bij jullie tussen de prik en de eerste bijwerkingen?
Pijn in mijn arm kwam 's avonds en ik was om vier uur gevaccineerd. Koude rillingen na negen dagen.

Bij de tweede vaccinatie kwam de pijn in mijn arm net zo snel als bij de eerste en de opvliegers de dag erna.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ardan schreef: ma 28 jun 2021, 18:28 Ik heb nu toch wel een beetje hoofdpijn gekregen. Van anderen die ik sprak hoorde ik dat ze óf geen klachten kregen, óf pas in de avond eventjes heftig en dan weer over.
Ik hoop dat ik geen klachten krijg, moet s middags en s avonds gewoon weer werken.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Er word niet voor niets geadviseerd de reSt van de dag vrij te houden...
Laatst gewijzigd door Jef400 op di 29 jun 2021, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef: ma 28 jun 2021, 18:23 Hoe lang zat er bij jullie tussen de prik en de eerste bijwerkingen?
Bij de eerste prik kreeg ik na 8 uur spierpijn in mijn gehele lichaam. Deze spierpijn duurde ongeveer een dag. Bij de tweede prik had ik alleen wat spierpijn op de prikplek.
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Na mijn eerste prik vrijwel geen bijwerkingen gehad.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

ODRAIL schreef: di 29 jun 2021, 11:06 Bij de eerste prik kreeg ik na 8 uur spierpijn in mijn gehele lichaam.
Mooi, heb ik precies genoeg tijd om terug in Zwitserland te geraken. :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Af en toe een positieve noot kan geen kwaad.........toch?

De vaccins van Pfizer en Moderna kunnen mogelijk jaren bescherming bieden tegen het coronavirus, schrijft The New York Times. Onderzoeksresultaten tonen aan dat de vaccins leiden tot "een aanhoudende immuunreactie in het lichaam", meldden de onderzoekers gisteren.

De meeste mensen die ingeënt zijn met deze mRNA-vaccins hebben daardoor misschien geen 'boostervaccinaties' nodig, een soort herhalingsprik. Daarbij is het wel van belang dat het virus en de virusvarianten zich niet te veel ontwikkelen.

De bevindingen van het onderzoek laten ook zien dat ex-coronapatiënten geen boosters nodig hebben, ook al muteert het virus. Hoofdonderzoeker en immunoloog Ali Ellebedy noemt het "een goed teken dat onze immuniteit zo reageert op dit type vaccin".
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Nee, straks wordt de sfeer nog te goed. (A)

Demissionair minister De Jonge doet alvast goed zijn best om de stemming erin te houden, en doet net bij Radio 1 een oproep aan iedereen die terugkomt van vakantie om zich te laten testen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het advies is om de 12 tot 17-jarigen ook te gaan vaccineren. Aannemelijk is dat Hugo de Jonge dit advies ongewijzigd overneemt en binnen enkele dagen de uitnodigingen starten. Al deze mensen gaan dan Pfizer krijgen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd0db3bd/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Jef400 schreef: di 29 jun 2021, 11:01 Er word niet voor niets geadviseerd de reSt van de dag vrij te houden...
Dat gaat dus niet lukken
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Zolang je geen bijwerkingen hebt na de prik mag dat geen probleem zijn. De één zal bijwerkingen hebben en de ander niet.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

En als je ziek bent, ben je ziek toch? Gewoon ziekmelden als je bijwerkingen krijgt. :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Aanvullend op mijn eerdere positieve noot:
Herhaalprik hoeft mogelijk niet op korte termijn

Deze week werd bekend dat de vaccins van Pfizer en Moderna mogelijk jaren bescherming bieden tegen het coronavirus. Ook het AstraZeneca-vaccin lijkt langere tijd te werken: de eerste resultaten van een studie van de Universiteit van Oxford wijzen uit dat antistoffen tot minimaal een jaar na de eerste dosering met AstraZeneca verhoogd blijven.

Dat is goed nieuws, zeggen Ben van der Zeijst, emeritus hoogleraar vaccins, en immunoloog Dimitri Diavatopoulos van het Nijmeegse Radboudumc. Het zou kunnen betekenen dat er pas op een later moment een herhaalprik nodig is.

"Het ziet er allemaal heel goed uit", zegt Van der Zeijst. "We waren eerst bang dat er na een half jaar een herhaalprik zou moeten worden gepland, maar alles wijst erop dat dat niet nodig is."

De kans is wel groter dat bij vectorvaccins Janssen en AstraZeneca een herhaalprik nodig is dan bij de mRNA-vaccins Pfizer en Moderna, zeggen beide deskundigen. De vectorvaccins maken namelijk minder antistoffen aan. Dat wil overigens niet zeggen dat deze vaccins 'minder goed' werken.
Allemaal te lezen bij NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

Voor als u wilt weten waar Urk ligt:
Afbeelding
De vaccinatiegraad onder 65plussers
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja. Nou ja. Gelukkig kiezen ze al voor zelfisolatie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Coronavirus

Bericht door Wannes »

In Friesland schijnen ze goed hekken te kunnen bouwen, misschien iets voor Urk?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Na The Wolf of Wall Street nu The Wolf from 'op Urk'?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Er zitten in de grote steden ook intern grote verschillen.

In Rotterdam is in Prins Alexander 77% van de senioren volledig gevaccineerd, in IJsselmonde is dat nog maar 69% en Charlois staat er met 60% het slechtste voor.

Allemaal te zien op het onvolprezen gezondheidinkaart.nl van de GGD Rotterdam-Rijnmond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

isadora schreef: wo 30 jun 2021, 09:09 Aanvullend op mijn eerdere positieve noot:
Herhaalprik hoeft mogelijk niet op korte termijn

Deze week werd bekend dat de vaccins van Pfizer en Moderna mogelijk jaren bescherming bieden tegen het coronavirus. Ook het AstraZeneca-vaccin lijkt langere tijd te werken: de eerste resultaten van een studie van de Universiteit van Oxford wijzen uit dat antistoffen tot minimaal een jaar na de eerste dosering met AstraZeneca verhoogd blijven.

Dat is goed nieuws, zeggen Ben van der Zeijst, emeritus hoogleraar vaccins, en immunoloog Dimitri Diavatopoulos van het Nijmeegse Radboudumc. Het zou kunnen betekenen dat er pas op een later moment een herhaalprik nodig is.

"Het ziet er allemaal heel goed uit", zegt Van der Zeijst. "We waren eerst bang dat er na een half jaar een herhaalprik zou moeten worden gepland, maar alles wijst erop dat dat niet nodig is."

De kans is wel groter dat bij vectorvaccins Janssen en AstraZeneca een herhaalprik nodig is dan bij de mRNA-vaccins Pfizer en Moderna, zeggen beide deskundigen. De vectorvaccins maken namelijk minder antistoffen aan. Dat wil overigens niet zeggen dat deze vaccins 'minder goed' werken.
Allemaal te lezen bij NOS
Wat dat betreft ook blij om te zien dat ongeveer 71 procent van de volwassenen een prik heeft genomen. Mochten de vaccins echt zo goed werken hebben we het ergste op coronavlak wel achter de rug.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Vanmiddag mijn eerste prik gehad. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 99 gasten