Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Kan ik me voorstellen. Zelf denk ik er inmiddels zo over dat het concept huisdieren volledig achterhaald is. Zorg voor velden en weiden waar ze verzorgd kunnen worden, en gewoon vrij kunnen doen en laten wat ze willen. En voor de rest lekker uit de menselijke omgeving houden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

En als je honger hebt schiet je er een af, kunnen die stallen ook meteen weg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Jef400 schreef: do 01 jul 2021, 13:49 Kan ik me voorstellen. Zelf denk ik er inmiddels zo over dat het concept huisdieren volledig achterhaald is. Zorg voor velden en weiden waar ze verzorgd kunnen worden, en gewoon vrij kunnen doen en laten wat ze willen. En voor de rest lekker uit de menselijke omgeving houden.
Ik zou dat voor honden helemaal geen slecht idee vinden; dat zijn immers al roedeldieren. Enige vorm van herverwildering kan geen kwaad, en zou ook kunnen helpen om de wildstand in Nederlandse natuurgebieden onder controle te houden.

Voor meer solitaire katten zou ik dat evenwel niet doen. Die kun je beter als huisdieren blijven houden, maar dan onder voorwaarde dat ze niet de straat op mogen. Dus binnen en/of in de tuin, waarbij maatregelen genomen moeten worden om de kat niet te laten ontsnappen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat je ze een soort van natuurlijk binnenhoud en geen nieuwe huisdieren meer toelaat bedoel je? Of echt katten toegestaan laten blijven?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Zo, prik nummer twee zit er ook weer in :) Opvallend genoeg nu wel met 30 minuten wachttijd ondanks exact dezelfde antwoorden op de verklaring...
Moderna had echter wel het voordeel van nagenoeg geen rij, bij de Pfizer hokjes was het behoorlijk druk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Etienne »

De komende twee maanden gaat ons kantoor op halve bezetting draaien; mijn teamleider heeft het zo ingeroosterd dat ik volgende week geacht wordt op kantoor aanwezig te zijn en de week daarna weer thuis moet werken, in week 27 mag ik dan weer op kantoor komen en week 28 dan weer thuis werken. In augustus geldt hetzelfde principe en als er geen gekkigheden gebeuren, gaan wij vanaf september weer volle bak.

In de nieuwe situatie is besloten dat wij maximaal één dag per week thuis mogen werken en dit tevens in overleg met je teamleider, zodat niet iedereen dezelfde dag thuis is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Bij ons zijn ze nog aan het inventariseren, maar voorlopig mogen we met maximaal 15 personen op de afdeling werken (en moet je je vooraf aanmelden).
Het verzoek is dus nog steeds om zo veel mogelijk thuis te werken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik ben alweer ruim een jaar volledig op mijn werk aan het werk. Ik heb alleen maart-april-mei 2020 noodgedwongen een dag in de week thuis gewerkt omdat de reguliere zorg plat lag en we afstand moesten houden. Ik heb toen aan een project gewerkt thuis met veel improvisatie want op werk heb ik twee grote schermen en thuis alleen een laptop. Vandaag hadden we een voortgangs vergadering dat we gaan proberen om het verder uit te werken zodat we het kunnen publiceren. Zo tof om toch wat over te houden aan die rare periode. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik ben ondertussen ook al weer een jaar volledig op m'n werk aan het werk. Alleen tijdens de eerste lockdown een uurtje per dag thuis gewerkt (eigenlijk alleen om de administratie en mail af te handelen, het enige van m'n werk wat überhaupt thuis kan), aangezien de bus toen een zaterdagsdienst reed en ik niet eerder richting werk kon komen.

Dat op het werk aanwezig kunnen zijn was ook wel zo'n beetje het enige normale overigens... de eerste paar weken met corona-maatregelen in m'n eentje de afdeling draaiend gehouden aangezien m'n ene collega preventief thuis zat, de hoogrisicogroepen naar huis gestuurd waren en m'n manager met vakantie was. Daarna kwam een stervensdrukke periode waarin ook nog een deel van het team miste (niet door corona, maar hakt er wel in op een afdeling van vier man). En dan nu nog de grondstoffencrisis als gevolg van de weer op stoom komende economie, dat geeft ook genoeg werk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Ik bem erachter gekomen dat leerlingen van thuislessem veel minder leren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Ik zie het aan je bericht ja :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb online les ook niet bepaald als goed alternatief ervaren. Het is veel gevoeliger voor afleiding, zeker als er op het spoor langs huis zoals vandaag weer eens wat bijzonders actief is. Tevens kan een krakkemikkige verbinding ertoe leiden dat een deel van het college wegvalt. In mijn studiepunten is het niet te merken, vooral omdat de meeste vakken op mijn opleiding praktisch van aard zijn, als in: je levert een rapport en/of andersoortige documenten in.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ook de lessen zelf zijn van mindere kwaliteit natuurlijk. De docenten kunnen veel didactische vaardigheden gewoon digitaal niet uitvoeren. Dat resulteert in andere lessen en andere (lees minder zware) toetsing. Ook missen er sociale vaardigheden in het online volgen van lessen. Wat dat betreft is volledig online les ook eigenlijk niet iets is wat je wilt natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Overigens worden vanwege corona in Oost-Nederland alleen maar kleine evenementen toegestaan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

jelmerrr schreef: do 01 jul 2021, 21:47 Ik bem erachter gekomen dat leerlingen van thuislessem veel minder leren.
Er stond bij ons in de krant onlangs over een studie te lezen, dat het effect van thuislessen voor een groot gedeelte van de scholieren ongeveer zo "succesvol" is als schoolvakanties....
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Ondanks dat de krant die bij ons bezorgd wordt ongetwijfeld een pareltje van evenwichtige berichtgeving zal zijn, maakt me dat toch nieuwsgierig naar het onderzoek achter deze uitspraak. Ik heb nog niemand horen zeggen dat on-line-onderwijs bevorderlijk zou zijn voor de leerprestaties, maar er zal allicht toch wel iets blijven hangen bij de leerlingen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het Albeda gaat ook volgend schooljaar online lesomgevingen inzetten. Het blijkt namelijk dat een deel van de scholieren beter presteren buiten een klassikale omgeving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Z2N? Belangrijk nieuws voor jou en je lotgenoten, aldus NOS:
Long-covid-patiënten vragen steun in petitie

Mensen die na hun corona-infectie kampen met langdurige klachten willen aandacht voor hun problemen. In een petitie pleit de patiëntengroep 'Long Covid Nederland' voor erkenning. Ook moet er volgens de patiënten meer onderzoek naar langdurige covid komen, net als een multidisciplinaire behandeling.

De patiëntengroep zegt dat naar schatting 100.000 Nederlanders nog altijd langdurige en ernstige klachten hebben na hun corona-infectie. Ze zijn bijvoorbeeld aanhoudend extreem moe, hebben een hoge hartslag of kampen met geheugenproblemen.

Deze mensen vallen qua medische zorg tussen wal en schip, zegt de belangenorganisatie. "De aandoening wordt door medici nog niet goed begrepen. De individuele en maatschappelijke kosten lopen hoog op. Mensen worden gekort op hun inkomen, verliezen hun baan of zijn gedwongen te stoppen met school of hun opleiding."

Long Covid Nederland vindt dat Nederland achterblijft ten opzichte van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, waar miljoenen worden uitgetrokken voor onderzoek naar langdurige covid. Een petitie met een oproep aan de overheid om "een coördinerende rol" te spelen bij de aanpak is door ruim 10.000 mensen ondertekend. Dinsdag wordt de petitie aangeboden aan de Tweede Kamer.
Laatst gewijzigd door isadora op vr 02 jul 2021, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En om de positiviteit nog eens te boosten, goed nieuw uit UMC Utrecht:
UMC Utrecht start onderzoek naar mogelijk coronamedicijn

Het UMC Utrecht werkt aan een mogelijk medicijn tegen corona. Komende week start het academisch ziekenhuis met een klinische 'fase 2'-studie naar een kandidaat-geneesmiddel dat het herstel van corona moet versnellen. Ook moet het voorkomen dat er ziekenhuiszorg nodig is na een besmetting.

De studie maakt deel uit van een internationaal onderzoek naar de effectiviteit van het middel ensovibep. Dat medicijn is ontwikkeld om de verspreiding van een coronabesmetting in het lichaam te stoppen. Het is een eiwit dat is ontworpen om het virus te blokkeren, zodat het zich niet aan cellen in het lichaam kan hechten.

"Als het inderdaad werkt, zouden we hiermee verergering van de ziekte en ziekenhuisopnames kunnen voorkomen ", zegt arts-microbioloog Marc Bonten, de onderzoeksleider in Nederland. "Dan hebben we naast vaccins ook een behandeling voor mensen in het vroege stadium van infectie."

Eerder onderzoek toonde een effect op alle bekende varianten van het virus. Het UMC Utrecht is voor deze fase van het onderzoek op zoek naar proefpersonen vanaf 18 jaar die met het coronavirus besmet zijn.
NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Jef400 schreef: do 01 jul 2021, 22:10 Ook de lessen zelf zijn van mindere kwaliteit natuurlijk. De docenten kunnen veel didactische vaardigheden gewoon digitaal niet uitvoeren. Dat resulteert in andere lessen en andere (lees minder zware) toetsing. Ook missen er sociale vaardigheden in het online volgen van lessen. Wat dat betreft is volledig online les ook eigenlijk niet iets is wat je wilt natuurlijk.
Doet me denken aan een noodzakelijke reis, die ik maakte afgelopen winter naar mijn ziekenhuis.
Twee meiden zitten voor me, met één smartphone, waarop ze op dat moment de les van hun juf probeerden te volgen.
Bij het uitstappen vroeg ik hen, of het een beetje wou lukken met dat onderwijs zo, hun gezichten spraken boekdelen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: vr 02 jul 2021, 08:46 Het Albeda gaat ook volgend schooljaar online lesomgevingen inzetten. Het blijkt namelijk dat een deel van de scholieren beter presteren buiten een klassikale omgeving.
Het grootste deel echter niet is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: vr 02 jul 2021, 08:40 Ondanks dat de krant die bij ons bezorgd wordt ongetwijfeld een pareltje van evenwichtige berichtgeving zal zijn, maakt me dat toch nieuwsgierig naar het onderzoek achter deze uitspraak. Ik heb nog niemand horen zeggen dat on-line-onderwijs bevorderlijk zou zijn voor de leerprestaties, maar er zal allicht toch wel iets blijven hangen bij de leerlingen.
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... g-100.html
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door TimoD »

Dat is zorgelijk nieuws. Nochtans zou ik de situatie in Duitsland niet willen vergelijken met de Nederlandse situatie. Niet alleen waren de digitale lesmiddelen hier al een stuk beter op orde, ook is het in NL gebruikelijk dat er beter internet is dan een inbellijntje naar zo'n piepend en krakend modem -- een situatie die je in DE toch nog verbluffend vaak zult zien. Succes dan, met het kijken van je instructievideootjes...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat valt vies tegen hoor. Er waren wel omgevingen, maar de overgang is wel snel, maar niet bepaald geruisloos gegaan. Nog steeds zijn de systemen niet waterdicht.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Zo, ik zit in de wachtruimte na mijn (eerste) vaccinatie.
Ik merk nog niet dat ik sneller internet heb. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten