Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
isadora

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Jef400 schreef: vr 09 jul 2021, 13:26 Dat cijfer zal best nog gaan stijgen. Alleen denk ik tot hoogstens de helft van wat het was. Als het daar al komt aangezien de groepen die massaal in het ziekenhuis terecht kwamen uiterlijk volgende week prik 2 krijgen.

Dus niet overbelast.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

jelmerrr schreef: vr 09 jul 2021, 12:54 Maar nu gaan weer dingen dicht. Ook na de vaccinaties worden mensen besmet maar klachten minder erg. Wat is dan het verschil waardoor we straks niet meer in lockdown hoeven?
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al deels. Straks is de vaccinatiegraad zo hoog dat (naar verwachting) nog maar weinig mensen ziek worden. Nu staan we er weliswaar veel beter voor dan drie maanden geleden, maar is er nog steeds een behoorlijke kans dat mensen (met name jongeren) ziek worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Jef400

Bericht door Jef400 »

En daar is dus nog een week of 4-5 geduld voor nodig. Daarom dat in augustus dat testen voor toegang en feesten er wel weer inkomt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Als ze nou gewoon een paar weken gewacht hadden met uitgaansgelegenheden opengooien, was dit waarschijnlijk niet nodig geweest.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Was nog begrip voor geweest ook. Nu moeten ze samen met de festivals weer dicht. Strengere maatregelen hebben nu voor de weken die volgen tot die vaccinatiegraad ook geen zin meer omdat je dan pas het effect er van ziet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Malta laat enkel nog reizigers toe die volledig gevaccineerd zijn. Een negatieve test is dus niet meer genoeg om het land in te komen. Het land gaat daarmee in tegen de afspraken die binnen de EU zijn gemaakt.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7047154 ... ccineerden
isadora

Bericht door isadora »

Jaja, we kunnen nog een hele nacht lekker hossen en feestvieren. *O* *O* *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Maar Hugo gaaf net aan als argument dat het vaccin niet goed genoeg werkte bij mensen met slecht afweersysteem. En dat mensen geen vaccin willen. Wat is bij die groepen tussen nu en september?
isadora

Bericht door isadora »

Rutte: 'Het gaat sneller dan we hadden ingeschat' _O- _O- _O-
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja niemand had dit aan zien komen idd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

isadora schreef: vr 09 jul 2021, 19:10 Jaja, we kunnen nog een hele nacht lekker hossen en feestvieren. *O* *O* *O*
[yt]https://www.youtube.com/results?search_ ... +na+tweeen[/yt]
ICE11

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: vr 09 jul 2021, 06:45 Sorry, ik dacht dat al dat gejank over voor niets betaald stageld ergens op sloeg, maar kennelijk is het alleen een pavlovreactie.
Als je een fles wijn koopt doe je dat toch ook niet om maar een of twee slokken te drinken..... :Y
Alargule

Bericht door Alargule »

Aha, ICE11 is slachtoffer van de sunk cost fallacy.
Hainje

Bericht door Hainje »

Afbeelding
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Aking

Bericht door Aking »

Ah, NEEderlandje gaat weer dicht ja? :')
Hainje

Bericht door Hainje »

De clubs en discotheken wel, de rest van de horecagelegenheden wat meer 1,5m ja.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Wat ik me afvraag is hoe de exit-strategie van het kabinet eruitziet? Is daar überhaupt over nagedacht? Het lerend vermogen, kijken naar andere Europese landen waar men maatregelen terugdraait, doet vermoeden dat men in Den Haag maar wat doet.

Je kunt in Nederland niet meer naar een discotheek of festival, maar je mag wel naar Ibiza/Lloret/... waar dat allemaal wel kan en mag.
isadora

Bericht door isadora »

Sterker, het is geen vermoeden meer. :Y
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De exit-strategie was half augustus fase 6, waarbij de anderhalve meter wordt afgeschaft. Ik heb het vermoeden dat dat niet gaat gebeuren.

Ik blijf het toch knap vinden hoor, zo snel de boel in het puinpoeier laten lopen en dan nog vinden dat er bij de versoepelingen geen fouten zijn gemaakt…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nouja, in ieder geval niet half augustus al nee. Maar de regering blinkt nu wel uit in anderen de schuld geven inderdaad, terwijl het halve land het wel erg vlot vond om alles tegelijk weer open te gooien twee weken geleden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Dat heeft te maken met hoe de gemiddelde burger de exit-strategie beleeft. Voorlopig hoor ik eerder "we motten nú eers op va-kan-sie, de rek is er uit, ik bent kompleet depri van de muren die op me af komen, en ik heb die prik gehad, dus mij kan niks meer overkomen".
WSM

Bericht door WSM »

Daniel schreef: za 10 jul 2021, 10:09 Nouja, in ieder geval niet half augustus al nee. Maar de regering blinkt nu wel uit in anderen de schuld geven inderdaad, terwijl het halve land het wel erg vlot vond om alles tegelijk weer open te gooien twee weken geleden.
Kritische zelfreflectie is iets waar de nietmijnregering nog nooit van heeft gehoord.

Gaat het de goede kant op, dan werkt het beleid (de maatregelen, de vaccinaties, whatever).
Gaat het zogenaamd niet goed, dan is het altijd de schuld van de ander. Dan luistert het volk niet goed genoeg.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
rikthoff

Bericht door rikthoff »

Kritische zelfreflectie is ook iets dat de burger ontbeert. Vraag je mensen om een mondmasker te dragen, komen er eerst 10 redenen waarom dat niet nodig heb. Waarvan de belangrijkste: "maar hij/zij doet het ook niet. En ik heb Hugo het vorige week ook niet zien doen, was op Sjownieuwz!!1!".
Laatst gewijzigd door rikthoff op za 10 jul 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
isadora

Bericht door isadora »

En Rutte: het is schijnveiligheid.
WSM

Bericht door WSM »

rikthoff schreef: za 10 jul 2021, 10:51 Kritische zelfreflectie is ook iets dat de burger ontbeert. Vraag je mensen om een mondmasker te dragen, komen er eerst 10 redenen waarom dat niet nodig heb. Waarvan de belangrijkste: "maar hij/zij doet het ook niet. En ik heb Hugo het vorige week ook niet zien doen, was op Sjownieuwz!!1!".
Wat probeer je nou te zeggen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie