Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Alargule schreef: ma 12 jul 2021, 13:34 Hertzberger gooit het bijltje er alvast bij neer, en kijkt daarbij opzichtig naar de wappiekant:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/10/ne ... n-a4050504

Jammer.
Ik heb mezelf er slechts één of twee keer op kunnen betrappen dat ik het eens was met Rosanne Hertzberger in al die jaren dat ik de NRC lees. :') Dit is niet een van die keren.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Je komt op een gegeven moment in de situatie uit dat de maatregelen niet meer worden geaccepteerd. Overigens zijn we vandaag ook weer onder de 9.000 geschoten. Das een positief nieuwtje.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Die weekendaantallen liggen altijd wat lager. Ik verwacht morgen - en komende week - toch wel weer een stijgende lijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Wat lager wel ja, maar doorgaans toch niet duizenden lager.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Blijkbaar hebben heel wat GGD's storingen, onder andere met OSIRIS. Het daadwerkelijke aantal is hoger, niet alleen omdat het testpositieve-percentage boven de 15% zit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: ma 12 jul 2021, 16:41 Blijkbaar hebben heel wat GGD's storingen, onder andere met OSIRIS.
Het coronadashboard geeft anders nergens aan dat er een storing was. En er zitten ook geen rare gaten in de data als je op de kaart kijkt.

Wat PHS beschrijft zal optreden, maar het speelt vast ook mee dat er nu voor veel minder mensen noodzaak tot een toegangstest is waardoor je er ook minder klachtenvrije positieven uit haalt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Meerdere GGD’s melden dat het megatestlab Saltro in Utrecht een storing heeft en daardoor uitslagen vertraagd zijn. O.a. Hollands Noorden, Noord- en Oost-Gelderland, Groningen en Zaanstreek-Waterland.

https://www.regionoordkop.nl/12/07/2021 ... en-corona/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

We worden klaarblijkelijk verneukt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Weten wij veel wat er allemaal binnen een testlab gebeurt.........
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Afwachten maar even.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

In de VS is een zenuwaandoening als bijwerking van het Johnson-vaccin geconstateerd:

https://web.de/magazine/news/coronaviru ... g-35987406
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Interessante beschouwing in het NRC over hoe adviezen van gedragswetenschappers gaandeweg de pandemie steeds meer terzijde zijn geschoven door dit kabinet:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/12/ch ... t-a4050790

Ik zie eigenlijk twee crises: de coronacrisis zélf, die om het virus draait; en een gedragscrisis, waarin zowel overheid als burger niet (goed) weten wat te doen omdat dit nu eenmaal niet eerder (in onze levens) is voorgekomen en het sowieso een kwestie is van afgaan op onvolledige en zich snel uitbreidende en daarmee veranderende kennis.

Dat je dat gegeven als overheid uitstraalt, en daarmee handelt met 'voorzichtigheid troef' als motto, heeft mij eigenlijk nooit meer dan logisch geleken. De keuze vrijwel alle maatregelen in één keer overboord te kieperen verbaasde mij destijds al. En dat daarna vooral de combinatie van deltavariant én gedrag ons de das om heeft gedaan, verbaast me dan weer helemaal niet.

Maar dat is toch in eerste instantie het kabinet aan te rekenen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik vind de laatste zin wel spannend (citaat): "Rutte deed alsof de jongeren zich onverantwoordelijk hadden gedragen. Deels is dat zo, maar het kabinet heeft ze de vrijbrief gegeven.” "

Volgens mij moet er toch ondanks een "vrijbrief" nog steeds het gezonde verstand zijn. Dus wat dat betreft deel ik de mening van Dhr. Rutte.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Het is niet alleen een kwestie van gezond verstand, maar wat je ook uitdraagt als regering. Iets met communicatie en gedrag, waar dat artikel dus over gaat. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Macron kondigt op TV aan dat er in augustus allemaal restricties komen voor niet-gevaccineerden in Frankrijk, en hoepla 900.000 mensen melden zich aan voor vaccinatie. Dat was denk ik het gesorteerde effect.

https://www.nu.nl/coronavirus/6145228/r ... gelen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

#apartheid *O*
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Moeten ze hier ook doen. Een vaccin nemen is een keuze, al die vergelijkingen die ik in Wappistan gemaakt zie worden met huidskleur, geslacht of afkomst, zijn dat doorgaans niet.

Dus mensen: ga die prik halen! Of niet! Maar dan ben je #wappie! Wees geen wappie!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Benieuwd hoeveel wappies er hier zijn *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: di 13 jul 2021, 16:12 Moeten ze hier ook doen. Een vaccin nemen is een keuze, al die vergelijkingen die ik in Wappistan gemaakt zie worden met huidskleur, geslacht of afkomst, zijn dat doorgaans niet.

Dus mensen: ga die prik halen! Of niet! Maar dan ben je #wappie! Wees geen wappie!
Moeilijke discussie; lichamelijke integriteit tegenover volksgezondheid. Zelf vind ik het lastig om antivaxxers als minderwaardig te behandelen. Al heb ik nog geen fatsoenlijk argument tegen vaccinatie gezien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Grote woorden als 'uitsluiten' en 'een tweedeling creëren' zie ik toch vooral aan de kant van het wappiespectrum, om het dan maar oneerbiedig even zo te noemen. Vaak zit daar al een flinke dosis wantrouwen jegens alles wat naar overheid, wetenschap en autoriteit riekt, aangelengd met een flinke scheut antivaxdwaallichtjes.

Tenzij er sprake is van een medische indicatie, heb je als volwassene geen enkele goede reden dat vaccin niet te laten zetten. Vanuit maatschappelijk oogpunt is het van het allergrootste belang de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Dus dit zie ik gewoon als burgerplicht.

Verplichten een vaccin te laten zetten gaat ook mij te ver; het moet een eigen keuze blijven. Maar die keuze hoeft echt niet zonder consequenties te blijven.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Opnieuw grote woorden. Dat iemand twijfelt, kan ik me helemaal voorstellen. Ik stond zelf ook niet helemaal te springen om die eerste prik, en na de bijwerkingen die ik daarbij kreeg zie ik op tegen de tweede. Maar ik doe het toch, omdat ik niet ziek wil worden, en daarna(ast) ook niet wil bijdragen aan eventuele verdere verspreiding (al is dat niet uitgesloten, ook mét vaccin). Da's de wortel die het vaccin ons belooft (en ook levert) en daarin gaat de overgrote meerderheid gelukkig mee.

Maar da's ook niet de groep waarover ik het heb. Ik heb het over degenen die op voorhand al tegen vaccins waren, want overheidscomplot/chip van Bill Gates/autisme/vul-maar-in. Die groep is weliswaar heel luid, maar vrij klein. Daarnaast is er nog een groep die niet zo in die antivaxonzin meegaat, maar - laten we zeggen - met andere dingen bezig is. "They can't be bothered". Die zul je met de stok moeten geven, bijvoorbeeld door een vaccinatiebewijs of negatief testbewijs verplicht te stellen bij evenementen of horeca. Dan moet jij eens opletten hoe snel ze ineens aan de telefoon hangen om zsm een afspraak te maken.

En wat na die veegronde nog overblijft en geen medische reden heeft die prik niet te laten zetten, is gewoon wappie. Heel simpel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: di 13 jul 2021, 16:12 Moeten ze hier ook doen. Een vaccin nemen is een keuze, al die vergelijkingen die ik in Wappistan gemaakt zie worden met huidskleur, geslacht of afkomst, zijn dat doorgaans niet.
En een geslachtsverandering dan? Volgens mij is dat nogal nadrukkelijk een keuze. Die mensen dan ook maar uitsluiten? En op hetzelfde geslacht vallen? Ook een keuze? Je kunt ook prima met iemand van het andere geslacht het bed in duiken toch? Wil je dat niet? Prima, maar dan wordt je uitgesloten _O- :X
Laatst gewijzigd door Aking op di 13 jul 2021, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 190 gasten