Meltrain schreef: ↑za 24 jul 2021, 09:25
Oké, bedankt.
Wat zijn eigenlijk de drukke lijnen in deze concessie (naast 320)?
Lijn 1 en 100 waarschijnlijk en mogelijk ook 105, 108 en 109 en de nieuwe lijnen 200 en 221?
Lijn 100 is op sommige momenten op bepaalde gedeelten druk, maar over het algemeen vrij rustig. Wellicht dat er een paar 3.0's in de spits op lijn 100 gaan rijden, maar meer verwacht ik niet. Lijn 105 is al wat drukker, maar gezien de route door de Hilversumse Meent gaat komen te vervallen, verwacht ik (en de wijkbewoners ook) een behoorlijk daling van het aantal passagiers. Lijn 108 en 109 zijn inderdaad al wat drukker, maar niet superdruk, dus daar verwacht ik geen 3.0's op (behalve misschien als het een keer anders uitkomt met de rijtijden). Lijn 200 en 221 valt nog te bezien, maar die móeten wel met 3.0's gaan rijden vanwege de afstand (laden moet in Huizen, dus ze moeten ook een retourrit maken). Datzelfde geldt waarschijnlijk voor lijn 110.
Verder is lijn 104 op bepaalde tijdstippen ook aardig druk. En lijn 106 zit in de spits vaak vol met scholieren, dus ook daar zouden de 3.0's van pas komen. En inderdaad lijn 1 ook, MAAR die rijdt al elke 15 minuten, dus daar is de drukte wat meer gespreid. Bovendien had ik sowieso al begrepen dat de stadslijnen niet met de 3.0's gaan rijden, dus dat je die noemt is mijn fout: ik had in mijn vorige bericht ‘drukke streeklijnen’ moeten zetten.