Korte vragen
Re: Korte vragen
Voor de pandemie kon je op de SNCF-site heel gemakkelijk Interrail-reserveringen boeken, die functie is echter nog steeds niet aangezet. Reserveringen voor Thalys/Eurostar zijn wel makkelijk te boeken, via de NMBS.
Re: Korte vragen
Het is me nu wel gelukt, maar wat een gedrocht is die interrailwebsite zeg. Heb maar een nepnummer voor de pass cover ingevuld omdat je met een mobiele pas geen nummer hebt, terwijl je die voor een reservering wel moet hebben.
Op de e-tickets staat heel groot een NMBS-logo trouwens.
Op de e-tickets staat heel groot een NMBS-logo trouwens.
Re: Korte vragen
Op mijn one country pass voor Zwitserland die ik vorig jaar heb moeten annuleren stond een ÖBB logo.
Re: Korte vragen
In België komt het wel eens planmatig voor dat een trein te lang is voor het perron. Op het perron hoor en lees je dan "Reizigers naar [station] mogen niet instappen in de laatste x rijtuigen". Hoe gaat dat aan boord in z'n werk? Heeft het Belgisch materieel selectieve deuropening voor deze korte perrons, vermeldt de conducteur het korte perron in de omroep, of is het simpelweg de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger om te zorgen dat die niet de ballast in dondert?
Re: Korte vragen
Volgens mij vooral het laatste, mogelijk in combinatie met de tweede optie. De eerste lijkt me sterk.
Re: Korte vragen
Bij de treinen die uit 2 treinstellen bestaan kunnen ze specifiek van één treinstel ontgrendelen en van het andere treinstel niet.
Enige wat ik mij bij rijtuigen kan bedenken is dat de conducteur de deuren met een sleutel afsluit ofzo?
Enige wat ik mij bij rijtuigen kan bedenken is dat de conducteur de deuren met een sleutel afsluit ofzo?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Dank voor de antwoorden!
Ben ik weer met een andere vraag. Een vriendin van me is met een Sparpreis onderweg van Deventer naar Fredericia (IC naar Osnabrück, ICE naar Hamburg, RE naar Flensburg en IC de grens over). Door gedoe in NRW rijdt alle Fernverkehr op de as Osnabrück-Hamburg met een slordig uur vertraging. Als ze netjes op haar gereserveerde ICE wacht, gaat ze de overstap in Hamburg missen en komt ze 2 uur later aan op de bestemming.
Mag ze dan vanaf Osnabrück de vertraagde IC van een uur eerder nemen? Daarmee zou ze na Hamburg weer op schema liggen.
Ben ik weer met een andere vraag. Een vriendin van me is met een Sparpreis onderweg van Deventer naar Fredericia (IC naar Osnabrück, ICE naar Hamburg, RE naar Flensburg en IC de grens over). Door gedoe in NRW rijdt alle Fernverkehr op de as Osnabrück-Hamburg met een slordig uur vertraging. Als ze netjes op haar gereserveerde ICE wacht, gaat ze de overstap in Hamburg missen en komt ze 2 uur later aan op de bestemming.
Mag ze dan vanaf Osnabrück de vertraagde IC van een uur eerder nemen? Daarmee zou ze na Hamburg weer op schema liggen.
Re: Korte vragen
Ja, dat mag. Want de treinbinding vervalt bij een vertraging vanaf 20 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Top! Kan ze daarvoor ook een "Zugbindung aufgehoben"-stempeltje scoren bij de Zugbegleiter van de IC Berlijn? Of kan dat niet, omdat die trein zelf niet vertraagd is?
Re: Korte vragen
Niet om het één of ander, maar gezien de geringe afstand vind ik het toch relatief vaak overstappen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Het is wel Sparpreis, voor de laagste prijs krijg je nu eenmaal niet altijd de beste verbinding.
Deze reis is wel mogelijk met één overstap minder (maar met lagere frequentie / hoger tarief).
Deze reis is wel mogelijk met één overstap minder (maar met lagere frequentie / hoger tarief).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Het is altijd te proberen (nee heb je, ja kun je krijgen), anders als daar tijd voor is op het station in Osnabrück zelf, of in het uiterste geval gewoon niet want het is niet per se nodig. Als het alleen om die ene Duitse IC gaat, zal het wel goedkomen.
Re: Korte vragen
Dank voor de hulp! Er is uiteindelijk geen conducteur langsgekomen in de IC naar Hamburg dus geen probleem gehad
Alleen was uiteindelijk die moeite voor niks, want ze was in het verkeerde treinstel gestapt van de vleugeltrein RE7 en belandde zo in Kiel ipv Flensburg. Totale schade dus alsnog 2 uur
Het ene treinstel toonde van buiten wel Flensburg, maar ze was nietsvermoedend overgesprongen naar het andere omdat het daar rustiger was. In de trein waren volgens haar geen infoschermpjes die de bestemming toonden, en de omroep was onverstaanbaar zacht. Volgens iemand (wellicht treinpersoneel in Kiel) gebeurt het meermaals per week dat iemand verkeerd belandt.
Alleen was uiteindelijk die moeite voor niks, want ze was in het verkeerde treinstel gestapt van de vleugeltrein RE7 en belandde zo in Kiel ipv Flensburg. Totale schade dus alsnog 2 uur
Het ene treinstel toonde van buiten wel Flensburg, maar ze was nietsvermoedend overgesprongen naar het andere omdat het daar rustiger was. In de trein waren volgens haar geen infoschermpjes die de bestemming toonden, en de omroep was onverstaanbaar zacht. Volgens iemand (wellicht treinpersoneel in Kiel) gebeurt het meermaals per week dat iemand verkeerd belandt.
Re: Korte vragen
Weet iemand waar bushalte Metaalstraat in R'dam Oost stond? (maakte deel uit van de lange lijn 38)
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Met interrail is het normaal toch ook mogelijk om reizen binnen je eigen land te maken met een ander reisproduct tot de grens? Om dan vanaf het grenspunt de interrailkaart geldig te laten zijn, mits je het grenspunt duidelijk aangeeft
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Jep, dat is geen probleem.
Re: Korte vragen
Personeel van NS International weet het niet kwam ik net achter. Gaat overigens nu ook wel wat lastiger met de mobile pass.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
NS personeel lijkt bijzonder weinig te weten wat interrailpassen betreft.
Re: Korte vragen
Ik heb nu in de interrail app de oplossing gevonden. Op de kaart staan de grenspunten aangegeven. Hierbij moet je dan opletten dat je niet een Nederlandse maar een Duitse pakt. Daarna kun je handmatig je reis invoeren in de app
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Wat een gedoe met die mobiele passen.
Re: Korte vragen
Met de papieren passen kan je veel makkelijker frauderen.
- bjorn keith
- Berichten: 440
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Volgens de website van de rijksoverheid kan je momenteel per trein zonder beperkingen en zonder test/vaccinatiebewijs naar Luxemburg en naar Zwitserland reizen. Ik ben wel benieuwd of mensen daar recente ervaringen mee hebben hier. Is er inderdaad geen controle? En hoe bewijs je bijvoorbeeld in Duitsland dat je op doorreis bent en dus binnen 24 uur weer weg bent? Of is daar in de praktijk eigenlijk ook haast geen controle in de trein?
Veel dank alvast voor de reacties!
Veel dank alvast voor de reacties!
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Korte vragen
Luxemburg is helemaal testvrij binnen te komen, behalve als je per vliegtuig reist, dat gaat dan ook zonder enige controle. Maar let wel dat je België momenteel niet in mag zonder test/vaccinatie/herstelbewijs. Maar transit is in de regel altijd toegestaan, en zelfs toen de grens met Duitsland potdicht zat in het voorjaar was de controle beperkt.
Re: Korte vragen
Ik ben zo'n 20 keer tussen NL en CH gereisd dit jaar per trein, geen enkele controle.
Re: Korte vragen
Ik lees bij de Belgen onder "Welke reizigers moeten zich laten testen in België?":
Betekent dit nou dat je voor kort verblijf wel te voet of met de fiets zonder test mag maar niet per bus of trein?Reizigers die niet via een vervoerder naar België komen, en bovendien maximum voor 48u in het buitenland waren, of maximum 48 uur in België zullen blijven, moeten geen PLF-document invullen en moeten zich bijgevolg niet laten testen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten