Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Worden alle treinen van de MWL dan geplaatst in Gorinchem? Ergens is dat wel een logischere plek om materieel te stallen, aangezien het halverwege het traject ligt en men waarschijnlijk eerder naar Geldermalsen/Dordrecht reizen dan ervanaf. Dit kan wellicht ook nog een aanpassing worden in de dienstregeling die veel nuttiger is. Je bent de verplichte matrit Dordrecht - Gorinchem dan niet meer nodig om de kwartiersdiensten te starten/eindigen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik lees nergens iets over Gorinchem?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Sowieso is daar natuurlijk helemaal geen plek.
Maar het lijkt me afwachten hoe het uitgewerkt wordt. Met al het materieel overnachtend in Geldermalsen lijkt het voor de hand liggend dat de eerste treinen met twee stellen daar vertrekken en er dan in Gorinchem eentje achterlaten voor de 7100. Dat principe wordt met de laatste treinen al toegepast: de laatste trein uit Geldermalsen heeft althans jarenlang in Gorinchem gecombineerd met de laatste uit Dordrecht om zo zonder aparte MAT-rit alle stellen terug te krijgen.
Echter verwacht ik dat overnachten op spoor 15 of 16 van station Dordrecht nog wel zal mogen. De overlast betreft namelijk de stellen die op spoor 31 of 32 opgesteld staan waar je letterlijk aan de overkant van de straat staat vanaf de woningen gezien. Vanaf het station liggen de woningen verder weg. Je zult dan wel iets krijgen als personeel dat met de eerste treinen uit Dordrecht mee gaat om vervolgens vanuit Gorinchem de 7100 op te starten. De standplaats voor de machinisten is Dordrecht namelijk en elke dag vier taxi's laten rijden wordt ook wat prijzig.
Maar het lijkt me afwachten hoe het uitgewerkt wordt. Met al het materieel overnachtend in Geldermalsen lijkt het voor de hand liggend dat de eerste treinen met twee stellen daar vertrekken en er dan in Gorinchem eentje achterlaten voor de 7100. Dat principe wordt met de laatste treinen al toegepast: de laatste trein uit Geldermalsen heeft althans jarenlang in Gorinchem gecombineerd met de laatste uit Dordrecht om zo zonder aparte MAT-rit alle stellen terug te krijgen.
Echter verwacht ik dat overnachten op spoor 15 of 16 van station Dordrecht nog wel zal mogen. De overlast betreft namelijk de stellen die op spoor 31 of 32 opgesteld staan waar je letterlijk aan de overkant van de straat staat vanaf de woningen gezien. Vanaf het station liggen de woningen verder weg. Je zult dan wel iets krijgen als personeel dat met de eerste treinen uit Dordrecht mee gaat om vervolgens vanuit Gorinchem de 7100 op te starten. De standplaats voor de machinisten is Dordrecht namelijk en elke dag vier taxi's laten rijden wordt ook wat prijzig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nieuwe omlopen voor de zaterdag, de 90 heeft alleen weer (officele) Crossway omlopen en ook 1 uit Utrecht.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Op zondag ook, lijn 90 ook gereden vanuit Utrecht en de 74 2 elektrische omlopen i.p.v 1
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zojuist gezien op de Sterrenlaan in Eindhoven: 6134. Vermoedelijk proefrit of terugrit naar Dordrecht vanuit Nuenen na schadeherstel
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zag net een foto van bus 6518 die is omgetoverd tot Fien en Teun stijl van de avonturenboederij uit Groot Ammers, naar hij rijdt nu vanuit stalling Ablasserdam, maar zo bus kan toch veel beter vanuit Schelluinen rijden op lijn 74/90 die daar in de buurt komen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik heb zo'n vermoeden dat die streekbuzzen niet altijd in dezelfde stalling terugkeren als waar vanuit ze hun dienst zijn begonnen. En in Alblasserdam zit de werkplaats, dus vermoedelijk is 'ie daar binnen bestickerd. Dat soort klusjes doen ze over het algemeen niet in een openluchtstalling namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
dat heet gewoon wisselen van wagens onderling...en wat maak t het uit of hij nou op schelluinen zit of op alblas of op dordt?? reclame moet wel regio breed gezien worden en zeker als het om een kilometerprijs gaat,wil je hem zo veel mogelijk op de weg hebben
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Weet iemand waarom lijn 387 in de ene richting (naar Gorinchem) via de Graadt van Roggeweg gaat (en daar stopt) en in de andere richting (naar Utrecht) niet?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Omdat er ergens daar werkzaamheden plaatsvinden. Ook de lijnen 4, 5, 7, 400 en 401 rijden maar in een richting over de Graadt van Roggenweg.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ze zijn een trap aan het bouwen naast het WTC. Je kunt nog wel van Jaarbeurszijde naar Jaarbeursplein maar niet andersom.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zag net op de wiki dat er een lijn 805 in Dordrecht wordt gereden, door Snelle Vliet met een Rosero First, is dit er een van hun zelf of van Qbuzz?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Een paar dagen geleden zat er een busje van Snelle Vliet op
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het is een Rosero First van Snelle Vliet zelf, live met het busje nog in zicht op de wiki bijgewerkt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waar is de 805 voor?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Door werkzaamheden kan lijn 5 de route over de stadspoldersring niet uitvoeren, om de wijk te ontsluiten rijdt de 805 een streepje vanaf station Stadspolders over deze ring tot de werkzaamheden en weer terug
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Qbuzz/Juijn busje 6654, rijdt nu op buurtbus 703 van Uov.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dan zal het buurtbusje wel defect zijn, hebben ze er immers maar eentje van in U-OV kleuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Op zie op busposities.nl dat er weer een aantal U-OV-Amba's van Utrecht naar DMG zijn verhuisd. In ieder geval de 4411, 4433 en 4485.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De inzet van Ebusco's is op dit moment minimaal, er komen er meestal niet meer dan 10 op de weg. Dan heb je aardig wat vervangende bussen nodig......
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat was een paar weken terug ook al zo, dus daar zijn die extra Amba's niet voor nodig. Wellicht dat voor na de zomer de Iveco's deels terug naar Alblasserdam moeten voor de spitslijnen die 's zomers niet gereden hadden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het liijkt er inderdaad op dat de inzet van zero emission bussen in Dordrecht minimaal zal blijven na de zomervakantie….
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten