Dienstregeling 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2022
Op die tijden van de 3200 of 3100 is nog wel wat te vinden met 's avonds laat een iets kortere overstaptijd. Waarbij richting Arnhem voor de meeste buslijnen trouwens een relevantere aansluiting lijkt dan richting Utrecht.
Wat dat betreft is de omklap naar de tijden van de 3000 in de avond een lastiger situatie. Richting Utrecht vindt die zo'n 2 uur later plaats dan richting Arnhem, dus zal je waarschijnlijk een periode met een "halve" aansluiting krijgen.
's Ochtends maakt NS het Keolis nog lastiger met richting Arnhem in de ochtend twee 3000'en als eerste treinen gevolgd door twee 3100'en waarna de 3200 begint met rijden. Terwijl er naar Utrecht geen 3000'en stoppen in de vroege ochtend.
Wat dat betreft is de omklap naar de tijden van de 3000 in de avond een lastiger situatie. Richting Utrecht vindt die zo'n 2 uur later plaats dan richting Arnhem, dus zal je waarschijnlijk een periode met een "halve" aansluiting krijgen.
's Ochtends maakt NS het Keolis nog lastiger met richting Arnhem in de ochtend twee 3000'en als eerste treinen gevolgd door twee 3100'en waarna de 3200 begint met rijden. Terwijl er naar Utrecht geen 3000'en stoppen in de vroege ochtend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2022
Ik zou verwachten dat in de ochtend het naar Utrecht juist drukker is.
Re: Dienstregeling 2022
Mijn reis Rotterdam Lombardijen - Amsterdam Amstel wordt in beide richtingen 9 minuten korter. Dat komt omdat de overstap te Rotterdam Centraal van 16 naar 7 minuten gaat.
(In het weekend blijft de overstap helaas wel 16 minuten.)
Ik zal die reis waarschijnlijk wel minder frequent gaan maken, want we gaan toch meer hybride werken.
(In het weekend blijft de overstap helaas wel 16 minuten.)
Ik zal die reis waarschijnlijk wel minder frequent gaan maken, want we gaan toch meer hybride werken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Het was bekend dat ETMET geforceerd zou worden aangezien de verschillende corridors niet goed op elkaar aansloten. Dus om aan die tienminutentrein te komen mogen diverse treinen lang stil gaan staan. Waar de 3100 tussen Nijmegen en Utrecht 5 minuten sneller wordt dan de 3000, ben je van Nijmegen naar Schiphol gek genoeg een minuut sneller met de 3000 en overstappen op de 3500. De tijdwinst van de 3100 tussen Arnhem en Utrecht wordt volledig teniet gedaan door langere stops van Utrecht naar Schiphol.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2022
Nee, is exact omgekeerd op De Klomp. 's Ochtends vooral veel studenten richting Arnhem en in de middag juist vanuit Arnhem logischerwijs.CamilleKreemers schreef: ↑za 24 jul 2021, 01:00 Ik zou verwachten dat in de ochtend het naar Utrecht juist drukker is.
Er zijn uiteraard ook overstappers op de treinen naar Utrecht (lijn 5 en 87 zijn daar juist op gericht), maar dat perron is toch echt stukken leger in de ochtend.
Vergeet ook niet dat voor die reizigers richting Arnhem de overstap op de trein de enige echte optie is, terwijl er richting Utrecht allerlei alternatieven zijn. (Vanaf de Heuvelrug via Driebergen-Zeist, vanuit Veenendaal met de Sprinter en vanuit Woudenberg/Scherpenzeel via Amersfoort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2022
Hoe laat neem jij dat waar?Daniel schreef: ↑za 24 jul 2021, 11:25Nee, is exact omgekeerd op De Klomp. 's Ochtends vooral veel studenten richting Arnhem en in de middag juist vanuit Arnhem logischerwijs.CamilleKreemers schreef: ↑za 24 jul 2021, 01:00 Ik zou verwachten dat in de ochtend het naar Utrecht juist drukker is.
Er zijn uiteraard ook overstappers op de treinen naar Utrecht (lijn 5 en 87 zijn daar juist op gericht), maar dat perron is toch echt stukken leger in de ochtend.
Want ik heb enkele malen de trein van 7:48 (3020) gehad en toen was het perron richting Utrecht toch een stuk voller. Maar dat was wel altijd in juni en juli, dus dan zijn er minder studenten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2022
Op precies dat tijdstip. Maar de reizigers richting Arnhem zijn nagenoeg 100% studenten dus dat je die in de zomer niet ziet ligt voor de hand
Vaak zat hele kuddes uit lijn 50 en 80 naar de trein naar Arnhem zien rennen.
Vaak zat hele kuddes uit lijn 50 en 80 naar de trein naar Arnhem zien rennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2022
Als je het al ETMET kan noemen, met zo'n scheef patroon.Bemined schreef: ↑za 24 jul 2021, 10:17Het was bekend dat ETMET geforceerd zou worden aangezien de verschillende corridors niet goed op elkaar aansloten. Dus om aan die tienminutentrein te komen mogen diverse treinen lang stil gaan staan. Waar de 3100 tussen Nijmegen en Utrecht 5 minuten sneller wordt dan de 3000, ben je van Nijmegen naar Schiphol gek genoeg een minuut sneller met de 3000 en overstappen op de 3500. De tijdwinst van de 3100 tussen Arnhem en Utrecht wordt volledig teniet gedaan door langere stops van Utrecht naar Schiphol.
Het is eerder een kwartiersdienst met voortreinen
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2022
Dat om 07:48 het perron naar Utrecht voller staat is meer dan logisch, dan is de trein naar Arnhem net weg.
Re: Dienstregeling 2022
Vanaf Arnhem is het inderdaad geen ETMET te noemen met de 13/6/11 interval. en Bijlmer - Schiphol met z'n 16/4/10 interval ook niet. Utrecht - Bijlmer, Amsterdam Zuid - Leiden en Leiden - Rotterdam wordt echter wel ETMET.sirvinniei schreef: ↑za 24 jul 2021, 11:43 Als je het al ETMET kan noemen, met zo'n scheef patroon.
Het is eerder een kwartiersdienst met voortreinen
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2022
Is dat ook de interval in de nieuwe dienstregeling, of alleen tijdens de test?
Re: Dienstregeling 2022
De dienstregeling in de test is gelijk aan de dienstregeling in 2022.
Re: Dienstregeling 2022
Op Arnhem - Utrecht is het sowieso onvermijdelijk omdat de treinen een verschillend stoppatroon hebben, op Bijlmer - Schiphol is hopelijk in de toekomst nog optimalisatie mogelijk als de HSL dienstregeling aangepast wordt na instroom ICNG. Maar dat laat nog even op zich laten wachten, dus voorlopig is het pseudo-ETMET.
Overigens zijn ook de stops te Utrecht niet echt optimaal, deze zouden ten hoogste 5 minuten moeten zijn voor de cross-platformoverstap (gelijktijdig aankomen, 2 minuten overstap en dan 3 minuten achter elkaar weg) maar dat gelijktijdig aankomen vanuit Eindhoven en Arnhem lukt ook niet waardoor sommige treinen tot 7 minuten in Utrecht staan voor de overstap.
Overigens zijn ook de stops te Utrecht niet echt optimaal, deze zouden ten hoogste 5 minuten moeten zijn voor de cross-platformoverstap (gelijktijdig aankomen, 2 minuten overstap en dan 3 minuten achter elkaar weg) maar dat gelijktijdig aankomen vanuit Eindhoven en Arnhem lukt ook niet waardoor sommige treinen tot 7 minuten in Utrecht staan voor de overstap.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2022
Arnhem - Utrecht wordt voorlopig geen 10-minutendienst doordat er aangesloten moet worden op de kwartierdienst van Arnhem - Nijmegen. Maar door het verschillende stoppatroon kan de aankomst in Utrecht wel in een 10-minutendienst uitkomen. Amsterdam Bijlmer - Schiphol - Leiden zou op ongeveer 9/9/12 uit moeten komen, een 10-minutendienst past niet goed op de capaciteit van de Schipholtunnel.
Re: Dienstregeling 2022
Tot PHS Arnhem - Nijmegen zal er weinig veranderen ben ik bang. Rond Schiphol is wat optimalisatie mogelijk zodra de IntercityDirect doorgekoppeld wordt maar duurt door vertraging van ICNG ook nog eventjes.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2022
Ook op Arnhem-Nijmegen had je al ETMET kunnen rijden, daar rijden al een paar jaar 6 treinen per uur. Die reden alleen (nog) geen ETMET omdat er nog geen ETMET op Arnhem-Utrecht was....Wubbo schreef: ↑za 24 jul 2021, 16:05 Arnhem - Utrecht wordt voorlopig geen 10-minutendienst doordat er aangesloten moet worden op de kwartierdienst van Arnhem - Nijmegen. Maar door het verschillende stoppatroon kan de aankomst in Utrecht wel in een 10-minutendienst uitkomen. Amsterdam Bijlmer - Schiphol - Leiden zou op ongeveer 9/9/12 uit moeten komen, een 10-minutendienst past niet goed op de capaciteit van de Schipholtunnel.
Re: Dienstregeling 2022
En geen seinoptimalisatie Arnhem - Nijmegen, en PHS Nijmegen is nog niet klaar...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Dienstregeling 2022
Pas met dienstregeling 2029 zou de seinoptimalisatie Arnhem - Nijmegen gereed zijn volgens de laatste planning en zou de dienstregeling hier geoptimaliseerd kunnen worden. Tot die tijd zitten de sprinters de intercity's in de weg en kun je geen mooie 10/10/10 dienstregeling rijden hier.
Re: Dienstregeling 2022
Dit kan niet, want je moet altijd elkaar passeren in Heino. Lijkt ook gewoon nog een fout te zijn in de dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2022
Om te passeren hoeft natuurlijk slechts één van de twee treinen te stoppen. Maar dan zou de tegentrein een langere stop moeten krijgen en dat is niet het geval, dus het lijkt op een fout ja.
Re: Dienstregeling 2022
Het is heel klantonvriendelijk om dat zo te doen, dus zal het een foutje zijn
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2022
Als het om studenten gaat, die massaal de treinen rond 8.15 uur nemen, is richting Arnhem inderdaad drukker.
Maar voor forensen, bijv. rond 7.15 uur, is de trein naar Utrecht / Amsterdam veel drukker. Ik vermoed dat per saldo op Klp iets meer mensen richting Utrecht e.v. reizen dan richting Arnhem, maar dat in de scholierenpiek Arnhem populairder is.
Re: Dienstregeling 2022
Het is fijn dat hier oplettend wordt meegekeken
Betreft inderdaad een foutje in de planning. Om precies te zijn een speciale code die daar niet hoort, waardoor sommige reisplanners denken dat de trein niet voor reizigers stopt. Wordt opgelost!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten