Bij de Abdijtunnel staat het verkeerslicht nog standaard op groen tenzij er minder dan 250 meter daarvoor een bus rijdt. Daar heeft de dosering nog een duidelijke functie. Bij de Buitenvelderttunnel daarentegen lijkt de bus standaard 20-30 seconden te moeten wachten ongeacht het verkeer. Overigens is de dosering in de Buitenvelderttunnel richting Schiphol Plaza veel minder streng bij mijn weten.Hensepens schreef: ↑ma 26 jul 2021, 08:35 Hoe breng je een dienstregeling met hoge frequentie om zeep....
Maak gebruik van een tunnel conform nieuwe tunnelwet in Nederland. Zit in 300 tussen Hoofddorp en Amsterdam-Zuidoost.
Bij Hoofddorp De Hoek eerst 30 seconden wachten omdat er een bus voor ons reed.
Daarna bij Schiphol tunnel minuut wachten voor we door mogen rijden terwijl de auto's rechts van ons de een naar de ander de tunnelbuis in rijden.
Killing wanneer je verschillende HOV bussen wilt laten rijden.
Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Richting Schiphol plaza moet de bus wel 2-3 keer wachten voor normale weg en fietspaden . Maar heeft een tunnel buis voor zichzelf. Daarna weer van fietspaden en wegen oversteken om terug te komen op busbaan.
De andere kant op (dus richting Amsterdam) tjndt de bus samen met overige verkeer ieder op een rijbaan maar door 1 tunnelbuis. OV moet (vaak) wachten... Autoverkeer rijdt gewoon door...
Zucht... Het was voorheen zo.mooi gescheiden OV en overig verkeer. Zelfs voor fietsers is het minder veilig. Meerdere oversteken (vroeger 0) en in kader van veiligheid. De ramen die er zaten waarbij overig verkeer zicht had op fietspad zijn nu gedicht. Ik vermoed dat er nu camera's hangen maar zeker weten doe .ik het niet.
Het was vroeger in mijn overtuiging veiliger. Enige wat de aanleiding is geweest van deze ellende is dat de bussen tegengesteld door 1 tunnelbuis reden... Maar was er echt niks anders te verzinnen?
De andere kant op (dus richting Amsterdam) tjndt de bus samen met overige verkeer ieder op een rijbaan maar door 1 tunnelbuis. OV moet (vaak) wachten... Autoverkeer rijdt gewoon door...
Zucht... Het was voorheen zo.mooi gescheiden OV en overig verkeer. Zelfs voor fietsers is het minder veilig. Meerdere oversteken (vroeger 0) en in kader van veiligheid. De ramen die er zaten waarbij overig verkeer zicht had op fietspad zijn nu gedicht. Ik vermoed dat er nu camera's hangen maar zeker weten doe .ik het niet.
Het was vroeger in mijn overtuiging veiliger. Enige wat de aanleiding is geweest van deze ellende is dat de bussen tegengesteld door 1 tunnelbuis reden... Maar was er echt niks anders te verzinnen?
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ombouwen tot tram
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Gewoon meer nooduitgangen bouwen, is je evacuatiecapaciteit hoger en kan je veilig meer mensen door de tunnel voeren.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Precies, gewoon twee noodluiken waarmee je op de Buitenveldertbaan uitkomt
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat gaat een beetje hard van stapel, maar een paar nooddeuren extra naar de Buitenvelderttunnel zou al helpen.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dan is het maar goed dat die destijds gewenste bustunnel onder Haarlem-centrum er nooit is gekomenHensepens schreef: ↑ma 26 jul 2021, 08:35 Hoe breng je een dienstregeling met hoge frequentie om zeep....
Maak gebruik van een tunnel conform nieuwe tunnelwet in Nederland. Zit in 300 tussen Hoofddorp en Amsterdam-Zuidoost.
Bij Hoofddorp De Hoek eerst 30 seconden wachten omdat er een bus voor ons reed.
Daarna bij Schiphol tunnel minuut wachten voor we door mogen rijden terwijl de auto's rechts van ons de een naar de ander de tunnelbuis in rijden.
Killing wanneer je verschillende HOV bussen wilt laten rijden.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De wet is: één rijrichting per tunnelbuis. In de EU-tunnelrichtlijn waar de Tunnelwet op is gebaseerd, is tweerichtingverkeer wel toegestaan mits de verkeersopkomst onder een bepaalde norm blijft (waar je in een bustunnel nooit aan komt).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Interview met gbert de Vries, wethouder Verkeer en Vervoer in Amsterdam en verantwoordelijk bestuurder van de Vervoerregio Amsterdam voor nieuwe concessies in de komende jaren over de aanbesteding van de samen te voegen concessies Waterland en Zaanstreek:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/28/we ... t-a4052766
vervoersregio zorgt voor de e-bussen en de laadinfra, subsidiegarantie, looptijd 10 jaar met mogelijke verlenging 5 jaar
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/28/we ... t-a4052766
vervoersregio zorgt voor de e-bussen en de laadinfra, subsidiegarantie, looptijd 10 jaar met mogelijke verlenging 5 jaar
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
In het artikel wordt gesteld dat het een probleem zou zijn als alleen EBS en Connexxion zich zouden inschrijven voor Zaanstreek-Waterland, en er geen derde partij zou zijn. Waarom zou dat een probleem zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In een snelwegen forum heb ik volgens mij gelezen dat de Nederlands tunnelwetgeving vooruit liep op strengere Europese normen..die uiteindelijk er nooit zijn gekomen....
Ondertussen betwijfel ik.of de hele situatie verkeerstechnisch er wel zo veel veiliger is geworden. Zeker gezien de intensiteit in de tunnel. Bij mij weten in die tunneldelem.nooit wat gebeurd.maar nu wel meerdere kruisend verkeer met langzaam verkeer en overig verkeer waar vroeger de busbaan volledig gescheiden was. Als ook het fietspad volledig gescheiden was.
Afijn.. het is wat het is...
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik volg nu even niet meer hoor. Op de hoofdpagina zie ik staan "Amsterdam: alledaagse gebeurtenissen", en dat zie ik ook boven de laatste post staan. Maar het topic is "Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen"...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Zo te zien zijn er berichten uit het Amsterdamse topic hierheen verplaatst, maar op de hoofdpagina staat de titel van het laatste bericht. Dat is een vervelend dingetje van de forumsoftware: als je berichten naar een topic verplaatst wijzigt de titel niet mee.
Maargoed, dat is met deze twee berichten ook weer opgelost
Maargoed, dat is met deze twee berichten ook weer opgelost
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Amsterdamn: Alledaagse gebeurtenissen
Tot iemand op de citeerknop drukt en de oude titel weer naar voren komt Of iemand gewoon een trol is en het zelf aanpast...
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat ik het geweest ben. Heb niet gerealiseerd dat ik zoveel zou veranderen met die aanpassing naar Amsterdam.Daniel schreef: ↑do 29 jul 2021, 10:04 Zo te zien zijn er berichten uit het Amsterdamse topic hierheen verplaatst, maar op de hoofdpagina staat de titel van het laatste bericht. Dat is een vervelend dingetje van de forumsoftware: als je berichten naar een topic verplaatst wijzigt de titel niet mee.
Maargoed, dat is met deze twee berichten ook weer opgelost
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
In deze fase van de verbouwing van de aansluiting A9 - Keizer Karelweg in Amstelveen wordt onder de A9 en ten zuiden daarvan tot de Ouderkerkerlaan links gereden. Ik zie niet waarom, tenzij het is om de belijning en bepijling in noordelijke richting te bewaren - de rijbanen in zuidelijke richting liggen min of meer op de voormalige busbaan in noordelijke richting. Bizar gevolg is dat bus 347 / 348 / 357 / 358 in de richting Uithoorn/Aalsmeer nu viermaal het verkeer in noordelijke richting kruist: bij het inrijden van het busstation, bij het uitrijden van het busstation, 30 meter verderop vlak voor de A9, en tenslotte bij de Ouderkerkerlaan. De bussen naar Uithoorn kruisen het verkeer vanuit de zuidelijke Keizer Karelweg nog een vijfde maal, maar dat was al eerder min of meer opgelost met een druppelrotonde.
Zijn er meer voorbeelden in Nederland waarbij links wordt gereden? Op busstations met een eilandperron is het normaal, maar daar rijdt meestal geen ander verkeer. Ik meen mij een of twee bruggen te herinneren waar welbewust links gereden wordt om kruisende bewegingen aan weerszijden te minimaliseren. Leidsestraat, toch?
Zijn er meer voorbeelden in Nederland waarbij links wordt gereden? Op busstations met een eilandperron is het normaal, maar daar rijdt meestal geen ander verkeer. Ik meen mij een of twee bruggen te herinneren waar welbewust links gereden wordt om kruisende bewegingen aan weerszijden te minimaliseren. Leidsestraat, toch?
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Aansluiting A44-N206, ten westen van Leiden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is waar ook. Ik ben daar eens met een taxi langsgekomen toen ik een ziek familielid van Leiden naar Den Haag moest begeleiden.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Het is een erg zeldzaam typje, en er zijn geen andere voorbeelden dan de hier al genoemde twee in Nederland. Alles over het hoe en waarom (o.a. veiligheid en efficientie) vind je in Wikedia.diederickx schreef: ↑vr 06 aug 2021, 22:43 In deze fase van de verbouwing van de aansluiting A9 - Keizer Karelweg in Amstelveen wordt onder de A9 en ten zuiden daarvan tot de Ouderkerkerlaan links gereden. Ik zie niet waarom, tenzij het is om de belijning en bepijling in noordelijke richting te bewaren - de rijbanen in zuidelijke richting liggen min of meer op de voormalige busbaan in noordelijke richting. Bizar gevolg is dat bus 347 / 348 / 357 / 358 in de richting Uithoorn/Aalsmeer nu viermaal het verkeer in noordelijke richting kruist: bij het inrijden van het busstation, bij het uitrijden van het busstation, 30 meter verderop vlak voor de A9, en tenslotte bij de Ouderkerkerlaan. De bussen naar Uithoorn kruisen het verkeer vanuit de zuidelijke Keizer Karelweg nog een vijfde maal, maar dat was al eerder min of meer opgelost met een druppelrotonde.
Zijn er meer voorbeelden in Nederland waarbij links wordt gereden? Op busstations met een eilandperron is het normaal, maar daar rijdt meestal geen ander verkeer. Ik meen mij een of twee bruggen te herinneren waar welbewust links gereden wordt om kruisende bewegingen aan weerszijden te minimaliseren. Leidsestraat, toch?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
@trolly: Over de DDI hebben de heren van de Wegenwiki een wat uitgebreider artikel over geschreven.diederickx schreef: ↑za 07 aug 2021, 13:59 Dat is waar ook. Ik ben daar eens met een taxi langsgekomen toen ik een ziek familielid van Leiden naar Den Haag moest begeleiden.
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Maar goed, met langzaam verkeer en een uitrit naar een busstation waar zo'n beetje elke minuut wel een bus komt; het is wel een iets ander verhaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb hem donderdag al op en neer zien gaan!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten